Gå til innhold

Tips til bok om barneoppdragelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser etter en god bok om barneoppdragelse. Gjerne en som er helt fra barnet er spedbarn og opptil 4-5 år hvertfall. (Viktigst de første leveårene, da jeg har en gutt på 6 mnd) Og gjerne en bok som forklarer litt om hva barnet oppfatter i forskjellig alder.

Finnes det en slik bok? :) Vil gjerne ha alle tips og råd til å få et barn som er høflig, bra oppdratt og jeg vil gjerne gjøre alt riktig! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke så dekkende fra så små av, men veldig treffende for ett-to og opp over skolealder, hvertfall...

"Å sette grenser for barn" er en bok vi har hatt mye glede av.

Skrevet

Jeg har blitt tilhenger av "De utrolige årene" av Carolyn Webster-Stratton.

Teorien bak dette er riktignok noen år gammel, men jeg mener den er like viktig idag som dengang.

Det kan leveres både som vanlige bøker og lydbøker.

Universitet i Tromsø har laget en egen webside om dette.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Stein Erik Ulvlund har gitt ut en bokserie som heter "forstå barnet ditt [aldersintervall]". Vet ikke om det faller helt under kategorien barneoppdragelse, men de kan vel sjekkes ut i alle fall :)

Skrevet

Den nyttigste boka jeg har lest, var Kunsten å være foreldre av Lisbeth Brudal. Jeg tenker at det der med ulike utviklingstrinn finner du lett i mange andre bøker, men denne ga i hvert fall meg masse nyttig input når det gjelder de helt grunnleggende sidene ved å være forelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...