Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Jeg ser etter en god bok om barneoppdragelse. Gjerne en som er helt fra barnet er spedbarn og opptil 4-5 år hvertfall. (Viktigst de første leveårene, da jeg har en gutt på 6 mnd) Og gjerne en bok som forklarer litt om hva barnet oppfatter i forskjellig alder. Finnes det en slik bok? Vil gjerne ha alle tips og råd til å få et barn som er høflig, bra oppdratt og jeg vil gjerne gjøre alt riktig!
Susan Sto Helit Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Kanskje ikke så dekkende fra så små av, men veldig treffende for ett-to og opp over skolealder, hvertfall... "Å sette grenser for barn" er en bok vi har hatt mye glede av.
Far til 2 Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Jeg har blitt tilhenger av "De utrolige årene" av Carolyn Webster-Stratton. Teorien bak dette er riktignok noen år gammel, men jeg mener den er like viktig idag som dengang. Det kan leveres både som vanlige bøker og lydbøker. Universitet i Tromsø har laget en egen webside om dette.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Stein Erik Ulvlund har gitt ut en bokserie som heter "forstå barnet ditt [aldersintervall]". Vet ikke om det faller helt under kategorien barneoppdragelse, men de kan vel sjekkes ut i alle fall
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Den nyttigste boka jeg har lest, var Kunsten å være foreldre av Lisbeth Brudal. Jeg tenker at det der med ulike utviklingstrinn finner du lett i mange andre bøker, men denne ga i hvert fall meg masse nyttig input når det gjelder de helt grunnleggende sidene ved å være forelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå