Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en dell inspiron (?) bærbar, og jeg får ikke inn nett på den !

og vesiden av det cdromet så ser det ut som jeg har mista ett kort ( Det er c 4 cm langt )

Hva heter det korte ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er det som er galt da, får du noen feilmelding når du prøver å koble til? Først må du i hvert fall sjekke at du ikke har kommet borti knappen som slår av/på trådløst nettverk (en knapp på selve laptopen), og at alle kabler til modem, ruter osv er koblet riktig...

Og det skal ikke være noen løse deler som bare kan falle ut av laptopen din, men du har vel kanskje en innebygd minnekortleser? På min laptop står det et plastkort inni der for å beskytte kortleseren, men selve kortet har jo ingen funksjon. Står det ikke noe ved siden av "hullet"?

Endret av Miel
Skrevet

Jeg har sett at jeg ikke har kommet borti den av/på knappen, og når jeg prøver å koble til så står det '' Bare lokalt, kort ikke koblet til '' .

Jeg har ikke peiling på hvordan jeg har klart og mista det korte ! :s

Alt funker som det skal bortsett fra at jeg ikke får meg på nett og at det korte mangler . :sukk:

Gjest En gjest
Skrevet
Jeg har sett at jeg ikke har kommet borti den av/på knappen, og når jeg prøver å koble til så står det '' Bare lokalt, kort ikke koblet til '' .

Jeg har ikke peiling på hvordan jeg har klart og mista det korte ! :s

Alt funker som det skal bortsett fra at jeg ikke får meg på nett og at det korte mangler . :sukk:

Hmm, dette var litt forvirrende, men jeg tviler på at du har mistet noe kort rent fysisk, hvis det var det du mente. Eller mente du bare at du har mistet forbindelsen, og det har du tydeligvis. I det første innlegget nevnte du en plass ved siden av cd-stasjonen. Dette er spor for å sette inn ekstra kort, de heter pcmia-kort forøvrig, men hvis du har en (grønn) lampe på selve maskinen der det muligens står WiFi så har du innebygget trådløskort, det sitter inni maskinen og kan neppe mistes uten videre. Hvis ikke maskinen er en god del år gammel (4-5 år minst) så har den innebygget kort. Og ettersom du har lokal forbindelse så virker det som du kommer fra til routeren, kanskje det er Internett-forbindelsen som er nede, kommer du på nett med andre maskiner i huset?

Du kan eventuelt prøve å høyreklikke på ikonet for trådløst nettverk nede til høyre på skjermen og velge Reparer (eller noe sånt). Hvis ikke det hjelper må du kanskje sett opp en ny forbindelse. Men alt dette forutsetter jo at Internett ikke er nede.

Du kan også åpne et dosvindu, det gjør du ved å trykke startkanppen, deretter kjør, skriv inn kommandoen cmd og trykk enter.

Når du får opp vinduet skriver du ipconfig og trykk enter. Scroll opp til du finner trådløst LAN-kort, og se om det står noe i standard gateway og ip-adresse. Hvis det gjør det kommer du i alle fall fram til routeren.

Vel, jeg vet ikke hvor mye dette hjalp, trådløse koblinger som svikter krever gjerne litt prøving og feiling, og dette er bare noen forslag.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg har akkurat samme problem. Min pc vil bare ha lokal tilkobling(kabel) og ikke trådløst. Frustrerende!!

Noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...