Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg handler på Kiwi hver dag, og før helgen kjøpte jeg en vare som går ut på dato i dag. Ved nærmere ettersyn har de mange igjen av denne varen, og den har best-før-dato 10. august.

Er holdbarhetsgarantien slik at man kun kan ta med seg denne varen gratis? Eller gir de rett til tilsvarende vare gratis, eventuelt kontanter hvis de ikke har det? På Kiwis hjemmesider ser det bare ut som om de tilbyr første alternativ, men etter litt leting på nettet ser det ut til at det gjelder begge?

Og har en vare utgått på dato når best før-datoen er i dag, eller må jeg vente til imorgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjelder ikke det der når du finner en matvare som går ut dagen før eller samme dag. Om du kjøpte det på fredag eller lørdag så går det jo ikke.

Skrevet

Hvis du leser innlegget en gang til, så ser du at butikken fortsatt har flere av denne varen, og jeg lurer på om jeg skal gå tilbake for å "håndheve" garantien. :) Det gjelder altså ikke den varen jeg kjøpte på fredag.

Skrevet

sånn sett ja, gikk litt fort her. da skal du få pengene, mot at de tar varen. eller så kan du velge å få varen gratis uten å få penger.

Gjest Gjest_kiwi_*
Skrevet

Da jeg benyttet meg av denne muligheten for noen år siden, fikk jeg både ny vare og penger...

Skrevet

Men regnes varen for utgått når best før-datoen er i dag? Da er den vel på sett og vis utgått?

Gjest Christabelle
Skrevet

Er det ikke når varen går ut i dag eller i morgen da?

Skrevet

OK, i en artikkel står det:

"Den som finner en dagligvare som er utgått på dato i Kiwi-butikkene, får en ny vare. Hvis ikke butikken har nye varer igjen, får finneren penger i stedet. "

Så da må det avgjørende være om varen er utgått på dato. Jeg bare skjønner ikke om den er utgått eller ikke når best før-datoen er i dag, eller om jeg må vente til i morgen? Forvirret. :)

(Jeg har aldri lett etter utgåtte varer på Kiwi og hadde aldri sett det hvis jeg ikke hadde kjøpt varen i helgen og sjekket datoen da jeg kom hjem.)

Gjest Mann på 44
Skrevet
OK, i en artikkel står det:

"Den som finner en dagligvare som er utgått på dato i Kiwi-butikkene, får en ny vare. Hvis ikke butikken har nye varer igjen, får finneren penger i stedet. "

Så da må det avgjørende være om varen er utgått på dato. Jeg bare skjønner ikke om den er utgått eller ikke når best før-datoen er i dag, eller om jeg må vente til i morgen? Forvirret. :)

(Jeg har aldri lett etter utgåtte varer på Kiwi og hadde aldri sett det hvis jeg ikke hadde kjøpt varen i helgen og sjekket datoen da jeg kom hjem.)

Har den gått ut får du pengene den koster.

Går den ut i dag eller i morgen får du varen gratis. Dette gjelder ikke for øl. Da får du alltid varen.

Ellers så var det en ekstremt arrogant setning du hadde om at DU aldri ville lett etter utgåtte varer....

Gjest Gjest_kiwi_*
Skrevet

Du får varen gratis.. Ikke penger, ikke ny vare... Dersom varen allerede hadde gått ut (for eksempel 9 august) får du tilsvarende vare. Dersom butikken ikke har tilsvarende varer, da får man penger.

Gjest Gjest_kiwi_*
Skrevet

Går den ut i dag eller i morgen får du varen gratis. Dette gjelder ikke for øl. Da får du alltid varen.

Ellers så var det en ekstremt arrogant setning du hadde om at DU aldri ville lett etter utgåtte varer....

Dette er ikke helt riktig Mann 44.. Dersom varen allerede er utgått skal man i utgangspunktet få tilsvarende vare (altså samme vare med god dato).. Er butikken mot formodning tom for den varen DA får man penger.. Dette er riktig, men vet at mange som sitter i kassen ikke kan å håndheve garantien, så er sikkert mange ulike praksiser rundt omkring..

Skrevet

Ja, jeg har skjønt det, men lurer på når en vare regnes som utgått. ;)

Forøvrig var det ikke arrogant ment det jeg skrev om at jeg ikke har lett før, du tolker det helt feil. Mener ikke at jeg aldri VILLE gjort det, men at jeg ikke HAR gjort det. Det var mest for å unngå sure kommentarer her inne om hvor teit det er å gjøre det, ettersom det virker å være holdningen til ganske mange (inkludert Kiwi-ansatte).

Skrevet
Dette er ikke helt riktig Mann 44.. Dersom varen allerede er utgått skal man i utgangspunktet få tilsvarende vare (altså samme vare med god dato).. Er butikken mot formodning tom for den varen DA får man penger.. Dette er riktig, men vet at mange som sitter i kassen ikke kan å håndheve garantien, så er sikkert mange ulike praksiser rundt omkring..

Jobber du på Kiwi? Vet du om varen regnes som utgått når best før-datoen er 10. august (altså idag) eller må jeg vente til imorgen?

Hihi, blir nesten stresset. ;)

Gjest Gjest_kiwi_*
Skrevet
Jobber du på Kiwi? Vet du om varen regnes som utgått når best før-datoen er 10. august (altså idag) eller må jeg vente til imorgen?

Ja jeg har jobbet på kiwi i åresvis...

Policyen til kiwi sier følgende: Dersom du finner en vare som går ut i dag eller i morgen (altså 10 eller 11 august) får du varen gratis.. Dersom varen HAR gått ut (altså 9 august eller før) får du tilsvarende vare eller penger (dersom de ikke har tilsvarende vare på lager)..

Skjønte du?

Skrevet
Ja jeg har jobbet på kiwi i åresvis...

Policyen til kiwi sier følgende: Dersom du finner en vare som går ut i dag eller i morgen (altså 10 eller 11 august) får du varen gratis.. Dersom varen HAR gått ut (altså 9 august eller før) får du tilsvarende vare eller penger (dersom de ikke har tilsvarende vare på lager)..

Skjønte du?

Jepp, jeg skjønner. :) Da får jeg vente til imorgen! Takk for svar ;)

Skrevet

jeg har jobbet på kiwi, vi måtte alltid før stengetid plukke ut varer som går ut om 2 dager, for å unngå dette. i dag ville det blitt 10 og 11. august varer. så ja, den har gått ut. den skulle vært plukket ut på lørdag.

Gjest Gjest_kiwi_*
Skrevet
Jepp, jeg skjønner. :) Da får jeg vente til imorgen! Takk for svar ;)

Ingen problem!

Det kan du gjøre.. Men da er det mulig de har tatt den bort:) Bare vær obs på at ikke alle som sitter i kassen kan reglene.. Men det jeg har sagt er 100% riktig:)

Skrevet
Ingen problem!

Det kan du gjøre.. Men da er det mulig de har tatt den bort:) Bare vær obs på at ikke alle som sitter i kassen kan reglene.. Men det jeg har sagt er 100% riktig:)

Jepp, men jeg får gamble og håpe at jeg får nye varer imorgen i stedet for en haug av varer i dag som ikke smaker så godt lenger. Kanskje jeg må stille meg opp utenfor butikken i morgen tidlig når de åpner og løpe inn? :ler:

Gjest Man på 44
Skrevet

Du har helt sikkert rett.

Dog har jeg alltid fått penger når jeg har kommet til kassen med utgåtte varer, uansett hvor mange andre tilsvarende varer det lå i disken.

Skrevet

Hehe, du får fortelle hvordan det går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...