Gå til innhold

Til dere damer på 40+

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet
Jeg tror det må være veldig individuelt for jeg tror ikke det er spesielt for gruppen kvinner over 40 å ikke sørge for at håret er fint ved å gå til frisøren. Det stemmer i hvert fall ikke for de kvinnene jeg kjenner, de som ikke steller håret sitt nå etter fylte 40 gjorde det heller ikke før de ble 40.

Men det ser faktisk mye verre ut når en på over 40 har tørt, slitt og langt hår enn om en på 20 har det. Når ansiktet blir voksent (og nei, det kommer man ikke utenom) så krever det mye mer av både klipp, farge, sminke og klær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så individuelt hva folk kler. Jeg synes egentlig det er veldig få kvinner, uansett alder, som kler kort hår, derimot kjenner jeg to svært vakre kvinner på rundt 60 som har skulderlangt, blondt hår og som kler det kjempegodt. Det er klart at slitt og stygt hår ser verre ut på en kvinne på 50 enn det gjør på en 20-åring, men så lenge man tar ordentlig vare på håret sitt og ellers sminker og kler seg pent, ser jeg ingen grunn til at man skal anlegge "kjerringfrisyre" umiddelbart etter 40-årsdagen. Jeg kommer iallfall ikke til å gjøre det, med mindre smaken min endrer seg radikalt innen den tid.

Skrevet

Jeg kler ikke kort hår, derfor har jeg ikke det. Selvsagt. Jeg tror ikke jeg hadde hatt kort hår om jeg hadde kledd det heller, for jeg trives helt enkelt med mer lengde på håret. Nå har jeg hår ned til skuldrene, i en tøff oppklippet frisyre og er fornøyd med den. Eller synes jeg, som andre her, at det er stor forskjell på hva kvinner i 40-årene kler. Noen førtiser ser eldre ut enn andre, det er blant annet nå at resultatet av heftig soling og røyking kan vise seg. Både på ansiktshuden og på hårstrukturen. Og et slitent ansikt med langt, tørt og formløst hår er ikke så pent.

Men det er mange i førtiårene som kler langt hår helt utmerket. Så lenge de steller håret riktig og ikke legger an til en typisk ungpikefrisyre (rett-ned-hår uten spenst).

Skrevet
Det var ei dame som pleide å handle på dyrebutikken jeg jobbet på. Hun hadde alltid pleid å stelle seg, ha fine klær, bra frisyrer osv. Men den dagen hun fylte 40, dro hun til frisøren, klipte håret kort, farget det grått og sluttet med sminke. Så for noen kan det virke som om livet er over når de fyller 40, men det er jo så klart ikke tilfelle.

Vet ikke hva jeg kommer til å ha når jeg når den alderen, det er tross alt 21 år til, men kort eller langt hår, man trenger ikke bli en grå mus fordeom. Det fins mange sexy og flotte frisyrer selv om de ikke er så lange. :)

Farget det grått? Oi.

Gjest 40+ and still alive
Skrevet
Men det ser faktisk mye verre ut når en på over 40 har tørt, slitt og langt hår enn om en på 20 har det. Når ansiktet blir voksent (og nei, det kommer man ikke utenom) så krever det mye mer av både klipp, farge, sminke og klær.

Det krever kanskje mer, men ikke mye mer - det skjer ikke så veldig mye over natta fra man er 39 til man er 40. Men dette er så klart veldig individuelt, og mye sol og røyk og alkohol samt gener spiller inn her, og hvor interessert man har vært i utseendet sitt før man fylte 40.

Som 40 + så er jeg selvfølgelig veldig klar over at jeg ikke ser like ung ut som ei dame på 30, og det skulle jo også bare mangle. Livet går sin gang og er man heldig med genene samt velger riktig hårfasong, steller både hår, kropp og ansikt og tenker på hva slags klær som passer best - så tror jeg de fleste vil se bra ut. Men det gjelder jo alle aldre egentlig.

Selv er jeg 45 og får stadig høre at jeg ikke ser eldre ut enn 39-40 og det liker jeg så klart å høre, men jeg trakter ikke etter å se ut eller å konkurrere med 30-åringene. Er veldig fornøyd med der jeg er. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...