FireFairy Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Hvor finner jeg det? Hvis jeg feks vil klippe bort slutten av en sang som jeg synes er uendelig lang, hva slags program kan jeg bruke som ikke legger til reklame? Jeg fant et program, men da kom en dame som sa nettadressa deres før sangen, og det vil jeg da ikke ha.
marylicious Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Hvis du bruker iTunes kan du velge når sangen skal starte og slutte. Riktig nok blir ikke selve filen kuttet, men du slipper ihvertfall lange introer/outroer o.l.
Snill Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Det finnes jo et hav av programmer, men kunsten er, som du sier, å finne det som ikke "irriterer" deg, selv om det er gratis. Selv har jeg brukt Audacity, som er gratis og helt ok til enkel lydredigering. Du kan både åpne og lagre som veldig mange ulike formater, men for å kunne lagre som .mp3 trenger du et lite tillegg som du finner her. Denne filen legger du bare i samme mappe som resten av programmet, sansynligvis c:\programfiler\audacity. Det finnes selvsagt veldig mange andre programmer som gjør akkurat samme nytten, og som kanskje er enklere i bruk også for alt hva jeg vet, men jeg husker ikke navnet på noen i farten.
Relativista Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 +2 for Audacity, eller Ardour om du har linux eller mac.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå