Gå til innhold

Hobby-"Klubb"?

Gjest Gjest_Alice_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Alice_*
Skrevet

Jeg har ingen spesiell hobby-interesse,

men liker å pusle med litt forskjellig, litt scrapbooking, lage/skrive kort,

dekorere bilderammer, noe toving ++

Men jeg savner noen å gjøre dette med, da ingen av mine venner/venninner

er særlig interessert i sånt, mens jeg hadde synes det ville vært kos å

samles rundt kjøkkenbordet før jul for å skrive/lage jule-hilsener f.eks!

En hobby-klubb høres så organisert og formelt ut, da denne interessen min

går litt opp og ned i perioder, men jeg skulle gjerne funnet noen som deler

mine interesser og som kanskje kan inspirere meg :)

Bor i Trondheim, så om det hadde fantes en base, type husflid/hobby-verksted

man kunne kommet til når man ville, hadde det vært spennende.

Det beste hadde jo vært å funnet venner å dele hobbyen med, selv om ikke

alle trenger å holde på med det samme, som kunne møttes hjemme hos hverandre eller noe. (Ser for meg at noen strikker, andre hekler, og noen tegner ++) Flere som tenker som meg eller har noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du da? Og ser du for deg å møtes jevnlig, eller avtale en gang nå og da?

Skrevet
Hvor gammel er du da? Og ser du for deg å møtes jevnlig, eller avtale en gang nå og da?

Jeg er 27 år.

Jeg pleier ikke oppsøke "ukjente" mennesker for å finne på ting,

selv om jeg er sosial anlagt og utadvendt,- det er noe med at en slik

situasjon blir så kunstig/konstruert i forhold til det å møtes tilfeldig eller

gjennom venner og bekjente, jobb/skole o.l.

Selv om man deler noen interesser, har man ikke nødvendigvis noe

annet felles eller god "kjemi" som det kalles. Det var derfor jeg så for meg

hobby-base eller lignende, gjerne med ulike rom/avdelinger/bord for

forskjellige hobby-ting, f.eks et hjørne for håndarbeid, et for scrapping, og muligens, (om det var stort areal), egne sløyd/keramikk-saler.. Om Trondheim

kommune kune hatt et slik tilbud der man kunne betale for timer/bruk eller noe sånt, ville jeg prøvd det ut - garantert!

Nå driver jeg bare med sånt som krever en liten flate ved et spisebord,

så jeg trenger ikke stort utstyr/verktøy, jeg har det jeg har behov for selv.

Dette var bare en tanke, som sagt.

(Tenker på de som driver med større ting som skinnfeller, småsløyd, store maleri, leire/keramikk, som krever både plass og utstyr)

Sånn realistisk, kunne det vært koselig med 3-4 stk som møttes jevnlig for å gjøre sånn småpusk etter avtale og lyst. Jeg har plass for en slik sammenkomst om ikke de andre trenger mer plass/utstyr enn det jeg gjør, ihvertfall. Ville jagd ut sambo for et par-tre timer, lagd kaffe/te, hatt litt bakgrunnsmusikk og skravlet i vei!!

Skrevet

Blir litt forvirret, jeg! For du sier at du ikke har lyst til å avtale noe med ukjente mennesker, siden det blir veldig rart. Skjønner det med å møtes på en "offentlig organisert" plass, der ingen er forpliktet ovenfor noen andre!

Men så sier du også at du kunne tenke deg å treffe en liten gjeng, privat, feks. hjemme hos deg. Mener du da at det skulle skjedd ETTER at du hadde blitt kjent med dem på den store plassen? Du er ikke ute etter å bli kjent med noen her, bare høre om noen vet om en slik klubb som du etterlyser? For det vet jeg ikke om, altså.. Men syns det er koselig å småplukke med diverse sånn nå og da :)

Gjest Gjest_Eva
Skrevet

Hei!

Dette høres interessant ut! Jeg driver også med litt forskjellig, litt smykkelaging, lage kort, sy, brodere, nå vil jeg lære meg å hekle... interessen varierer. Jeg kunne tenkt meg å blitt med på et slikt hobby-treff, dessuten syns jeg det er arti å bli kjent med nye mennesker! Jeg er 27 år og bor i trheim.

Kanskje det går an å lage en lukket facebook-gruppe el no sånt og avtale litt nærmere der? Jeg mener hvis vi arrangerer privat da. Vet ikke om noen hobbyklubb i trheim hvor de treffes jevnlig. Vet bare at Quiltegården arrangerer kurs, og noen symaskinbutikker gjør det oxo.

Eva

Skrevet
Blir litt forvirret, jeg! For du sier at du ikke har lyst til å avtale noe med ukjente mennesker, siden det blir veldig rart. Skjønner det med å møtes på en "offentlig organisert" plass, der ingen er forpliktet ovenfor noen andre!

Men så sier du også at du kunne tenke deg å treffe en liten gjeng, privat, feks. hjemme hos deg. Mener du da at det skulle skjedd ETTER at du hadde blitt kjent med dem på den store plassen? Du er ikke ute etter å bli kjent med noen her, bare høre om noen vet om en slik klubb som du etterlyser? For det vet jeg ikke om, altså.. Men syns det er koselig å småplukke med diverse sånn nå og da :)

Jeg er ikke sikker selv, jeg.. Jeg tenker at det hadde vært fint med en offentlig hobby-base, fordi man kan dra dit og møte mennesker på en mer normal måte, men at jeg, med de hobby-tingene jeg driver med som ikke krever stor plass og mye utstyr, kunne tenkt meg å eventuelt bli kjent med noen og treffes hjemme hos hverandre/dem/meg. Er bare litt uvant for meg å møte folk på nett, selv om alt har sin første gang :)

Skrevet
Hei!

Dette høres interessant ut! Jeg driver også med litt forskjellig, litt smykkelaging, lage kort, sy, brodere, nå vil jeg lære meg å hekle... interessen varierer. Jeg kunne tenkt meg å blitt med på et slikt hobby-treff, dessuten syns jeg det er arti å bli kjent med nye mennesker! Jeg er 27 år og bor i trheim.

Kanskje det går an å lage en lukket facebook-gruppe el no sånt og avtale litt nærmere der? Jeg mener hvis vi arrangerer privat da. Vet ikke om noen hobbyklubb i trheim hvor de treffes jevnlig. Vet bare at Quiltegården arrangerer kurs, og noen symaskinbutikker gjør det oxo.

Eva

Ja, det er vel en mulighet ang. Facebook, men da må jeg innrømme at jeg er særdeles lite datakyndig, har brukt FB lite, og ikke vet helt hvordan man skal gå frem,- men du kan kanskje mer om sånt? :)

(Har aldri sendt såkalt PM her inne heller, kan du dette?)

Skrevet

Jeg synes det høres spennende ut å treffes, kanskje vi tre som er i denne tråden til nå, eventuelt en eller to fler som melder seg på :)

For å sende PM må du være registrert bruker, logg deg inn og gå inn på det navnet du vil sende til!

Jeg er forresten 24 år. Holder ikke på med noen spesielle hobbyer, men syns det er gøy med strikking og annet småtteri, bare jeg setter meg ned med det en stund!

Skrevet

Jeg er også interessert i diverse hobbyting, og kunne tenkt meg å være med (driver med litt strikking, vil prøve meg på mer sying og hekling, og synes det er gøy med filting, kortlaging, decoupage osv.) :)

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Har aldri vært registrert på KG og aldri sendt pm, kanskje jeg må få gjort det først ja....

Til dere som er litt mer kjente her: Går det an å lage en lukket gruppe slik som på facebook her på KG, sånn at vi kan skrive til hverandre uten at andre ser det? Eller går det bare an å sende beskjeder mellom to personer?

Hilsen Eva

Skrevet
Har aldri vært registrert på KG og aldri sendt pm, kanskje jeg må få gjort det først ja....

Til dere som er litt mer kjente her: Går det an å lage en lukket gruppe slik som på facebook her på KG, sånn at vi kan skrive til hverandre uten at andre ser det? Eller går det bare an å sende beskjeder mellom to personer?

Hilsen Eva

Eg vil gjerne blir med paa slik, men eg bur i nordmoere, kan eg faa vere med i facebook gruppe?

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei, dette hørtes gøy ut! Er det for sent å bli med?

• 2 år senere...
Skrevet

Hei:) Hvordan ble det med de kreative? Skjedde det noe? Kunne vært skøy å blitt med:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...