Sheherasade Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 http://www.dagbladet.no/2009/08/08/nyheter...pisode/7571194/ http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3208800.ece Nå er det jammen nok! Hvor lenge skal vi godta all dritten som herjer i Sarpsborg? De gangene jeg var der i oppveksten følte jeg meg aldri trygg i gatene, og alle visste at det var der "rampen" kom fra. Narkotikabruk og harry-ragging med harry-bilene. Dessverre er det masse sarpinger som har flyttet til resten av Norge og forpestet byene og nærmiljøene vi andre prøver å leve i. De får jaggu pakke seg tilbake til Sarpsborg, og så får vi lage en mur rundt byen! Hvor lenge skal vi godta disse kriminelle sarpingene i landet vårt???
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 http://www.dagbladet.no/2009/08/08/nyheter...pisode/7571194/ http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3208800.ece Nå er det jammen nok! Hvor lenge skal vi godta all dritten som herjer i Sarpsborg? De gangene jeg var der i oppveksten følte jeg meg aldri trygg i gatene, og alle visste at det var der "rampen" kom fra. Narkotikabruk og harry-ragging med harry-bilene. Dessverre er det masse sarpinger som har flyttet til resten av Norge og forpestet byene og nærmiljøene vi andre prøver å leve i. De får jaggu pakke seg tilbake til Sarpsborg, og så får vi lage en mur rundt byen! Hvor lenge skal vi godta disse kriminelle sarpingene i landet vårt??? Smart du! Bytt ut "sarping" med "somalier", så virker det mer overbevisende.
Sheherasade Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 Smart du! Bytt ut "sarping" med "somalier", så virker det mer overbevisende. Eeeeh... nei. Tror ikke de ragger rundt med harry-biler...
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Eeeeh... nei. Tror ikke de ragger rundt med harry-biler... Tviler på at sarpingene er mer kriminelle enn resten av landet, så det argumentet faller på stengrunn. Det er muligens mer råning der, men det er ikke kriminelt. Det vitner bare om at det er mye arbeiderungdom der. Somaliere utmerker seg dog på kriminalstastikken. Hvis du hadde vært en hvit pike som gikk alene i Oslo natt til søndag, hadde ikke blitt mer redd om du så en somalisk mann lure rundt i buskaset enn hvit gutt på 20 år?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Har en nevø som bor i sarp, og han omtaler byen som Norges narkoby. Unger blir utvist i hopetall fra ungdomsskolen, og kriminaliteten flommer. Jeg visste ikke noe om dette før, men vil tro en ungdom som bor der vet hva han snakker om.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Jeg er oppvokst i Sarp, men ikke er jeg kriminell og ikke er jeg råner. Ei heller har jeg opplevd noe av dette. Føler meg absolutt ikke utrygg på gaten der. Tror ikke Sarpsborg er noe verre enn andre byer i Norge.
RockerGirl Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Jeg har bodd så og si hele mitt liv i Særp (bor i nabobyen, Fredrikstad, nå). Raggere er det ikke noe å være redd for. Joda, de jeg kjenner til er irriterende og ubehagelige å være rundt, men det er ikke værre enn å holde seg borte fra en viss bensinstasjon om kvelden (On The Run på Hafslund..). Det er der de pleier å samle seg... Kriminaliteten er ikke noe å være redd for akkuratt. Det som er foregår i visse miljøer og grupper man lett kan holde seg unna. La vær å plag de og ikke oppsøk de så er det ikke noe å være redd for i Sarpsborg. Det finnes masse bra folk i Særp, selvom mange av de er harry og kjører 240!
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Jeg har bodd i Fr.stad i 10 år nå. Har ennå ikke sett noe til de mye omtalte Østfold-rånerne. Må kanskje ut på bygda for å finne sånt? De innfødte hater Sarpsborg, men rivaliseringen er jo bare søt. Alle byer hater nabobyen, sånn er det bare. Det er kriminalitet overalt uansett hvilken by man bor i. Synes ikke det er mer her nede enn hva det var der jeg bodde før.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Jeg har bodd i Sarpsborg i et år, heldigvis ikke mer. Jeg hadde ikke fått med meg noe av ryktene om sarpsborgerne, men opplevde den på nært hold i stedet. Syns det toppet seg da naboen (i kollektiv) tok overdose, og lå og råtnet inne på rommet sitt i fire dager i solsteken før noen fant ham (jeg var på ferie, var kjempefint å bli møtt med "liklukt" når jeg kom hjem, uten å vite hva det var). Resten av feriepengene gikk til hotellopphold, da det ikke var værendes der i kollektivet. Eieren (som også var fra Sarp) mente at grunnen til lukten var kjøkkenet, hvor det lå litt matrester, og gjorde ingenting for å rydde opp. Nå over en måned senere, hørte jeg fra dem som bodde nedenunder at hybelen til overdoseofferet var blitt ryddet. Ble også overrasket over at de sarpingene jeg fortalte dette til, ikke fortrakk en mine... Generel erfaring fra byen er at kan man lyge, så lyger man. Hvorfor fortelle sannheten? Du kan ikke stole på noe en sarping sier. Vet at jeg sikkert generaliserer nå, men jeg kan bare gå ut fra mine erfaringer. Og jeg skal ALDRI tilbake til byen.
Sheherasade Skrevet 12. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2009 (endret) Kjære sarpinger. Denne tråden var jo faktisk ikke ment å rakke ned på dere, men bare dra en parallell til innvandrertrådene her inne, for å vise hvor søkt argumentasjonen ofte er. Men poenget kom nok ikke klart frem, tydeligvis. Jeg har venner i Sarp, jeg! Endret 12. august 2009 av Sheherasade
=Iq Zehn Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Sarpinger er en utrolig sammensatt gruppe. Jeg vet det, for jeg kjenner tre stykker. Somaliere er derimot en utrolig ensartet gruppe. Jeg vet det, for jeg har lest om en av dem på internett. Og analogi er selvsagt læren om rumper.
kristian82 Skrevet 13. august 2009 #12 Skrevet 13. august 2009 http://www.dagbladet.no/2009/08/08/nyheter...pisode/7571194/ http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3208800.ece Nå er det jammen nok! Hvor lenge skal vi godta all dritten som herjer i Sarpsborg? De gangene jeg var der i oppveksten følte jeg meg aldri trygg i gatene, og alle visste at det var der "rampen" kom fra. Narkotikabruk og harry-ragging med harry-bilene. Dessverre er det masse sarpinger som har flyttet til resten av Norge og forpestet byene og nærmiljøene vi andre prøver å leve i. De får jaggu pakke seg tilbake til Sarpsborg, og så får vi lage en mur rundt byen! Hvor lenge skal vi godta disse kriminelle sarpingene i landet vårt??? Hvor bor du nå?
Sheherasade Skrevet 13. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 13. august 2009 Hvor bor du nå? Nå bor jeg langt unna harry-land, men jeg bodde i nærheten i oppveksten, så jeg kjenner kulturen, for å si det sånn...
kristian82 Skrevet 13. august 2009 #14 Skrevet 13. august 2009 Nå bor jeg langt unna harry-land, men jeg bodde i nærheten i oppveksten, så jeg kjenner kulturen, for å si det sånn... I see....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå