LekeHusmor Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 jeg syns at uansett hvor jeg snur meg, så har alt mulig parabener i seg :dåne: har jo skjønt etterhvert at det ikke er så bra for huden, og derfor lurer jeg.. hvilken merker, utenom REN, vet dere om som ikke har parabener i seg? er nødt å finne noe hudpleie som funker snart, blir gal! sliter mest med uren hud rundt munnen, og sporadisk ellers i ansiktet. bruker rensemelk + toner hver dag, og skrubber huden et par ganger i uken.. what to do!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Tror ikke du skal bekymre deg for parabener i ting som kremer og sminke...80% av all kosmetikk inneholder parabener. Det er ikke farlig så lenge du bare påfører det utenpå hud/hår. Parabener finnes i nesten alt. Kosmetikk, shampo, mat.... Parabener finnes feks i syltetøy. Det er dette som gir det holdbarhet. Hadde det ikke vært for parabener hadde du hatt muggent syltetøy etter få dager.... Det er rett og slett et konserveringsmiddel. Jeg tror ikke du trenger å begymre deg unødig
Gjest Coarvi Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Stikk innom en helsekost, der har de mye (f.eks Jason, Dr. Hauscka). Green People (noe sånt, fra Vita) skal være uten parabener? DN Skincare er en økologisk hudpleieserie, tror da den må være uten parabener? Sjekk også ut onlyorganic.no, pureshop.no og kinsarvik.no. På www.iherb.com finner du også mye. Origins har også en økologisk serie uten parabener o.l. John Master Organics har kanskje parabenfrie produkter? Jeg er altså usikker på nøyaktig hvilke økologiske produkter som er uten parabener, men du må hvertfall se etter øko.produkter... Og det finnes MYE der ute!
Gjest Coarvi Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Og bare så det er sagt, ikke alle parabener er farlige. Dessuten er det ikke huden de skumle parabenene er så farlige for, men helsa generelt (noen mener de er kreftfremkallende). Trygge parabener
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Tror ikke du skal bekymre deg for parabener i ting som kremer og sminke...80% av all kosmetikk inneholder parabener. Det er ikke farlig så lenge du bare påfører det utenpå hud/hår. Parabener finnes i nesten alt. Kosmetikk, shampo, mat.... Parabener finnes feks i syltetøy. Det er dette som gir det holdbarhet. Hadde det ikke vært for parabener hadde du hatt muggent syltetøy etter få dager.... Det er rett og slett et konserveringsmiddel. Jeg tror ikke du trenger å begymre deg unødig Ehem, skill mellom parabener og tilsetningsstoffer i mat. Men joda, det er forurensing av parabener også i mat desverre.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Tror ikke du skal bekymre deg for parabener i ting som kremer og sminke...80% av all kosmetikk inneholder parabener. Det er ikke farlig så lenge du bare påfører det utenpå hud/hår. Parabener finnes i nesten alt. Kosmetikk, shampo, mat.... Parabener finnes feks i syltetøy. Det er dette som gir det holdbarhet. Hadde det ikke vært for parabener hadde du hatt muggent syltetøy etter få dager.... Det er rett og slett et konserveringsmiddel. Jeg tror ikke du trenger å begymre deg unødig syns absolutt det er grunn til å være bekymret! "så lenge du påfører det utenpå" - du bør være klar over at når kremer plutselig forsvinner vekk fra hudoverflaten din, så er det inn i blodomløpet ditt det forsvinner.. man kunne like gjerne ha spist det.. man skal ikke bli hysterisk heller, men grunn til å tenke på det er det faktisk!
Furstina Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå