Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurte på hvordan det var å få bil lån på 40 000.Jeg selv er ikke kreditt verdig, så regner med att jeg ikke får lån, men hvis jeg har kausjonist er det da mulighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei lurte på hvordan det var å få bil lån på 40 000.Jeg selv er ikke kreditt verdig, så regner med att jeg ikke får lån, men hvis jeg har kausjonist er det da mulighet?

Hva mener du med at du ikke er kredittverdig? Hvis du ikke har nok inntekt, eller du har betalingsanmerkninger, hjelper det ikke med kausjonist. Kausjonisten hjelper kun i forhold til sikkerheten.

Edit: Når det gjelder billån er det som regel en minstegrense for hva bilen kan koste (gjerne minst 50.000,-) og hvor gammel den kan være (maks 10 år). Selv om du hadde vært kredittverdig ville du sannsynligvis ikke fått et billån på kun 40.000,-. Da ville forbrukslån vært alternativet (som er dyrt) hvis du ikke klarer å spare opp beløpet.

Endret av Alison
Skrevet (endret)
Hva mener du med at du ikke er kredittverdig? Hvis du ikke har nok inntekt, eller du har betalingsanmerkninger, hjelper det ikke med kausjonist. Kausjonisten hjelper kun i forhold til sikkerheten.

jeg har betalingsanmerkninger, tenkte kanskje det ville gå med kausjonist, kausjonist er jo sikkerhet for forsikringselskapet skjønner ikke dette her jeg

Endret av ellen :)
Skrevet
jeg har betalingsanmerkninger, tenkte kanskje det ville gå med kausjonist jeg men

Nei, så lenge du har betalingsanmerkninger får du ikke lån. Bruk det beløpet et billån hadde kostet deg pr. måned til å nedbetale inkassogjelden din. Da blir du raskere kvitt betalingsanmerkningen din og har igjen mulighet til å søke lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...