Eskild Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Både gutter og jenter kan ejakulrere, altså sprute - men hvorfor har også jentene denne "funksjonen"? Ikke alle jenter kan det selvsagt, men noen. Gutter trenger jo å sprute ut spermet for at de skal lage barn, men hos jenter ser jeg ingen "nytte" av å kunne sprute? Kan dere forklare dette? :gjeiper:
estrella Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Både gutter og jenter kan ejakulrere, altså sprute - men hvorfor har også jentene denne "funksjonen"? Ikke alle jenter kan det selvsagt, men noen. Gutter trenger jo å sprute ut spermet for at de skal lage barn, men hos jenter ser jeg ingen "nytte" av å kunne sprute? Kan dere forklare dette? :gjeiper: I bunn og grunn kan vel alle jenter det ved litt trening, eller? Fra wikipedia: Hos kvinner: En klar væske støtes ut av Skenes kjertler og/eller urinrøret i forbindelse med sterke orgasmer. Kvinnelig ejakulasjon har i motsetning til mannens ingen biologisk funksjon som kan forstås med dagens viten, og forklares fysiologisk delvis med G-punktet, og delvis med Skenes kjertler. Oppfatningene om hvor mange kvinner som ejakulerer er sprikende, det samme gjelder hvorvidt dette er noe man kan «trene opp». Kvinnelig ejakulasjon, populært også kalt sprutorgasme, står sentralt som mål eller formål med en sentralafrikansk elskovskultur, kalt kunyaza.
Rimmern Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Tror du vil finne mer utfyllende og kompetente svar ved å søke etter fagartilker om emnet på nettet, fremfor å be om oppklaring/teorisering her inne. Bare et tips, altså :-)
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Kjertlene det snakkes om kan sikkert avgi bare en teskei eller spiseskei veske. Når spruten står, er det nok T I S S . Må bare beklage til alle som tror på mere spennende saker !
Rimmern Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Fint at du "beklager", gjest. Og selvfølgelig - du er _veldig_ troverdig. Bra du forteller oss hvordan verden og virkeligheten henger samme.
DaYdReAm Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 tja . det er en sexologisk teori at disse kjertlene som gjør at noen kvinner kan sprute, stammer i fra rester i fra prostatavev. jeg har skrevet et innlegg om det her en eller annen plass. jeg håper forresten at alle jenter som vil kan trene seg opp til dette facinerende fenomenet;) inkludert meg selv.
Eskild Skrevet 13. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2009 Kjertlene det snakkes om kan sikkert avgi bare en teskei eller spiseskei veske. Når spruten står, er det nok T I S S . Må bare beklage til alle som tror på mere spennende saker ! Jeg har lest at dette ikke er tiss. Det var en sexolog som sa det, for å oppmuntre jenter til å ikke holde igjen når de fikk en "tissefølelse" men heller la spruten stå.
lovenemo Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Hadde det vært tiss ville jeg aldri turt å ha sex igjen ettersom jeg ikke kan kontrollere det, haha. Ellers, er nok ingen nytte i det, det bare skjer.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Dersom det hadde vært tiss hadde nok madrassen min stinket noe helt forferdelig. Det kommer jo litt gjennom selv om man skilfter laken og tørker med en håndduk etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå