Gjest frustrert mann Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Dama tyr til fysisk vold hele tiden. Hun er utrolig sjalu, samtidig som hun er kravstor på at jeg ikke for siste forann pc/tv mer enn en halvtime om gangen. Her om dagen dengte hun løs på meg da jeg kom inn døren, fordi en venninne av henne hadde sett meg og en annen dame på kafé, og dette var bare en gammel venninne av søstern min jeg ikke har sett på mange år. Jeg rakk ikke engang forklare hvem det var før hun kasta meg ut. Men nå er det faen nok. Enten slutter hun å slå eller så slår jeg opp. Hvordan skal jeg gå fram? jeg har prøvd å sagt fra før, men da fikk jeg bare en smekk med beskjeden "du stiller ikke meg et ultimatum"! Er jo glad i henne å, men hun må slutte å være så aggressiv
Polly Ester Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Hun høres ikke god ut, og hun kommer ikke til å slutte å slå høres det ut som. Du trenger ikke stille henne et ultimatum, du sier bare at du ikke vil mer og så pakker du sakene dine og drar. Sikkert ikke så enkelt i praksis som i teorien, men du må jo bare komme deg ut. Det er ikke bra å være i et forhold der du blir banket og slått... Lykke til
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Dama tyr til fysisk vold hele tiden. Hun er utrolig sjalu, samtidig som hun er kravstor på at jeg ikke for siste forann pc/tv mer enn en halvtime om gangen. Her om dagen dengte hun løs på meg da jeg kom inn døren, fordi en venninne av henne hadde sett meg og en annen dame på kafé, og dette var bare en gammel venninne av søstern min jeg ikke har sett på mange år. Jeg rakk ikke engang forklare hvem det var før hun kasta meg ut. Men nå er det faen nok. Enten slutter hun å slå eller så slår jeg opp. Hvordan skal jeg gå fram? jeg har prøvd å sagt fra før, men da fikk jeg bare en smekk med beskjeden "du stiller ikke meg et ultimatum"! Er jo glad i henne å, men hun må slutte å være så aggressiv Skjønner meg ikke på menn som lar seg bli julet opp av kvinnfolk. Jeg hadde kastet ut kreket og sparket henne i rævva. Sitte i soffaen og slappe av, for så å få seg en smekk på kjeften så snus og dyrt brennevin spruter. Hva! sånn kan man ikke leve
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Men nå er det faen nok. Enten slutter hun å slå eller så slår jeg opp. Hvordan skal jeg gå fram? jeg har prøvd å sagt fra før, men da fikk jeg bare en smekk med beskjeden "du stiller ikke meg et ultimatum"! Er jo glad i henne å, men hun må slutte å være så aggressiv Du stiller et ultimatum - hun må få hjelp med still aggressjonsproblem og hun må slutt å bruke vold - eller så slår du opp (og hvis hun fortsetter å plage deg da anmelder du henne!) Hvis dere bor i nærheten av et sted som har ATV kontor anbefaler jeg henne å be om hjelp der: http://www.atv-stiftelsen.no/index.cfm?kat_id=2
Kosemose Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Enig med hun over. Jeg syns du skal gå fra henne hvis hun ikke søker hjelp. Du blir ødelagt av å leve i et slikt forhold...
Gjest brutal_mann Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 Flytt ut eller lev livet ditt i skam.
Gjest ikke samme gjest Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 Det er flere kvinner enn menn som slår i forhold... Det vil jeg gjerne se dokumentert.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #8 Skrevet 9. august 2009 Det vil jeg gjerne se dokumentert. http://www.dagbladet.no/dinside/2003/08/14/375933.html
The Kitten Skrevet 9. august 2009 #10 Skrevet 9. august 2009 Det vil jeg gjerne se dokumentert. Du finner nok info om det om du googler det.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #11 Skrevet 9. august 2009 Jenter utøver mye mer vold enn gutter. Forskjellen er at gutter kan ikke innrømme at de blir utsatt for vold pågrunn av forventningene som kjønnsrollene setter på dem. Gutter gjør det også gjerne i sinne, og det er synlige bevis på volden, samt at det er ikke samme skammen for kvinnen å melde i fra. Mødre utøver også mye mer vold enn fedre. Igjen er det de samme tingene som ovenfor som spiller inn. Ikke minst er psykisk mishandling mye mer utbredt blant kvinner ovenfor både mann og barn. Men pågrunn av kjønnsroller og tanker og ideer i samfunnet så er ikke fakta så veldig viktig så myen om at menn er voldsutøvere i større grad en kvinner blir stående. Husk at vold er ikke bare det som gir blåmerker og alvorlige skader. Knipping, lugging, slag og spark som ikke gir merker eller skader er også vold. Problemet blir at siden at selv om menn utøver mindre vold mot færre så er den mer ekstrem og kraftigere og lettere å se.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #13 Skrevet 9. august 2009 Og tenk om dere får barn, skal hun slå dem også?
Ethereal Skrevet 9. august 2009 #14 Skrevet 9. august 2009 Hvorfor i heeeelvete gidder du å være sammen med et sånt menneske??
Gjest ? Skrevet 9. august 2009 #15 Skrevet 9. august 2009 Skjønner at du er glad i henne, men du bør gå fra henne. Du trenger ikke gi henne en forklaring, hun vet innerst inne veldig godt hvorfor du går. Hun trenger hjelp, men først må hun selv innse at hun har et problem, og det vil hun ikke se før du går fra henne. Ellers vil hun bare fortsette både volden og maktmisbruket.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #16 Skrevet 9. august 2009 Godt mulig at det utøves mer partnervold av kvinner enn av menn. Men alle former for vold kan ikke bare sauses sammen i en felles kategori. Riktignok er all form for vold en uting og høyst kritikkverdig. Men den volden menn utøver mot kvinner er potensielt livstruende. Det er flere kvinner enn menn som lever i skjul for partneren sin fordi de frykter for eget og barnas liv. Dessverre er det også slik at langt flere kvinner enn menn blir drept av partneren sin. Menn slår kvinner helseløse,, truer med å ta livet av de eller faktisk også tar livet av de. Om flere kvinner enn menn lugger og slår uten at det gir fysiske konsekvenser, er det uansett et større helsemessig problem når kvinner utsettes for vold. For da går det virkelig på fysisk helse løs. Jeg er heller ikke så sikker på om det er kvinner som står for mesteparten av psykisk vold. De fleste psykopatofre er kvinner, og krenkelser og nedverdigelser mot kvinner er en del av vår kultur. Kvinner utsettes dessuten for sterkere press til å være konforme med hensyn til stereotypiske roller i samboerskap, ekteskap og foreldreroller, enn hva menn gjør. Dermed er kvinner ekstra sårbare for skittkasting dersom de ikke lever opp til disse rollene, med andre ord svarer til mannens forventninger. Hvis kvinner står for mesteparten av lugging og slag uten fysiske konsekvenser, står likevel menn for 99% av drap, voldtekt og vold med fysiske konsekvenser. Da skurrer det når noen vil ha det til at det er kvinner som er de verste voldsutøverne i samfunnet vårt. For selv om også lugging, sparking og slåing uten fysiske konsekvenser annet enn litt vondt der og da, også er vold, kan man ikke nekte for at vold utøvd av menn representerer den største trusselen for menneskers liv og helse. Det er også mye vold som utøves mellom menn, som ikke blir rapportert fordi menn har større aksept seg imellom for å møte konflikter med vold. Hadde man tatt dette med i regningen er det slettes ikke sikker at kvinner er de som hyppigst utøver vold. Bare se i skolegården hvor ofte gutter havner i basketak med andre gutter, sammenlignet med hvor ofte jenter havner i basketak med jenter eller gutter. Gutter slår mest, seg i mellom. En ting man absolutt må ta med i regningen når man sier at mødre utøver mye mer vold enn fedre, er jo at mødre i mye større grad enn fedre tilbringer tid med barna. Å ha ansvar for barn er krevende. Hvis fedre tilbragte like mye tid med barna sine som mødre gjør, hadde kanskje fedre utøvd like mye vold som mødre?
waco Skrevet 9. august 2009 #17 Skrevet 9. august 2009 En dame som slår, bare forestill dere hvor mye annen mishandling som er inkludert, - alt fra sexnekt til forakt.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #18 Skrevet 9. august 2009 En dame som slår, bare forestill dere hvor mye annen mishandling som er inkludert, - alt fra sexnekt til forakt. Og hvis en mann slår så vil han sikkert i tillegg tvinge seg til sex og mobbe partneren sin for hvordan hun ser ut.
waco Skrevet 9. august 2009 #19 Skrevet 9. august 2009 En mann som slår gjør det nok i affekt vil jeg tro, - kanskje han er trengt opp i et hjørnet? Alle menn veit at det ikke lønner seg å krangle med damer fordi kvinnen alltid seirer!
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #20 Skrevet 9. august 2009 Og alle kvinner vet at det ikke lønner seg og slå en mann, for da begynner han å legge drapsplaner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå