Grooo Skrevet 6. august 2003 #1 Del Skrevet 6. august 2003 Trenger endel nye passbilder nå, til pass, månedskort etc. ettersom jeg har endret etternavn i forbindelse med bryllupet og trenger å få alt dette laget opp på nytt. Hvor i Oslo får jeg tatt best mulige pass bilder til den beste prisen? Vet jo at det er masse slike automater på Oslo S feks, og at de fleste fotografer tar slike blider. Hvordan er prisene, hva lønner seg? Har hørt tidliger at man får tatt billige bilder på politistasjonen der man allikevel skal for å få fikset nytt pass, stemmer dette? Dumt å reise opp dit uten bilder for så å finne ut at det ikke er slik lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 6. august 2003 #2 Del Skrevet 6. august 2003 Tar alltid passbilder i en fotobutikk jeg - digitale slik at du får se resultatet før du betaler, og de kan bare ta et nytt hvis du ikke er fornøyd. I de automatene får jeg alltid bilder som ikke egner seg i et pass en gang... Har vel betalt rundt 100 kroner for 4 bilder tror jeg, selv om det er en stund siden sist nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 6. august 2003 #3 Del Skrevet 6. august 2003 Finnes automat på politihuset så vidt jeg husker. Men jeg hadde som vedkommende over foreslår gått til en fotobutikk o.l. Der får du skikkelige bilder - og blir de dårlige får du byttet dem ut. Det koster ikke veldig mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 6. august 2003 #4 Del Skrevet 6. august 2003 De har digitale fotobokser på Oslo s, der du kan se bildene og godkjenne. Du har 4-5 forsøk tror jeg for å komme frem til noe du er fornøyd med. Selv har jeg scannet et passbilde jeg er fornøyd med og printet det ut i mange eksemplarer hjemme, på fotopapir. Så har jeg alltid noen i lommeboka om det er nødvendig, og slipper peset med å ta flere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 6. august 2003 #5 Del Skrevet 6. august 2003 De siste gangene noen av oss har trengt passbilde (til pass og bankkort) har vi tatt det selv med digitalkamera. Har man et bra digitalkamera, en hvit vegg og passer på at ansiktet blir tydelig, så blir dette veldig bra. Så tar jeg det inn i Photoshop og redigerer det (farge eller svart/hvitt) og printer ut på fotopapir. Man må derimot passe på at bildet virkelig blir tydelig nok, hvis ikke blir det kanskje ikke godkjent (spesielt viktig for pass). Bare et lite tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 6. august 2003 #6 Del Skrevet 6. august 2003 Det er fotoautomat på politihuset på Grønland i Oslo. selv tok jeg bilder hos fotograf, men de ble ikke spesielt bra de heller - de ble veldig turkise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 6. august 2003 #7 Del Skrevet 6. august 2003 Tok bilde hos fotograf sist, ble ikke fornøyd. Så jeg skannet et fint bilde av meg selv, og laget til et brett med passbilder i fotoshop, og fikk det printet gjennom msn.no/photo eller hva det er. Billig og bra, og jeg har mer passbilder enn jeg klarer å forbruke på en god stund.. Har det på bankkortet nå f.eks, og skal bruke det når jeg må ha nytt pass over jul. Bare sjekk på politiet.no eller politi.no hvor stort bildet skal være, så pirker du det til slik. På msn har de et ikonsystem som formidler til deg om oppløsningen er bra nok, hvis du ikke vet så mye om slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppelure iil Skrevet 7. august 2003 #8 Del Skrevet 7. august 2003 Når du går i en fotobutikk kan de som tar bildet ofte like lite om foto som deg. Dyrt er det også. Automaten på Politihuset på Grønnland er genial. Den tar 4 bilder og du velger selv hvilket som er finest. Så printer den eks av det på "no time". Jeg sverger til den automaten. ( og jeg er utdannet fotograf) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå