Miko Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Foran, i midten, bak eller på en av sidene? Selv liker jeg meg best foran, både fordi jeg er vant til å stå der, men også fordi jeg synes det er greiere å følge instruktøren derfra enn å stå bak andre som evt. gjør en masse feil. Er du sånn at du helst vil ha din faste plass? Eller spiller det ingen rolle hvor i salen du står? Og bør de som sliter skikkelig med å følge trinnene, evt. velger å gjøre alternative trinn/øvelser av forskjellige årsaker, holde seg bakerst for å unngå forvirring blant de som står bak dem hvis de stiller seg foran? Hos oss er det er par stk. som stadig gjør noe annet enn det instruktøren viser og de stiller seg alltid foran. Bak dem er det ingen som vil stå (hvis ikke det kommer noen nye da) for det er ganske distraherende når de kjører sitt eget løp.
venus_ Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Jeg liker å stå litt langt bak. Og helst ut mot en av sidene, slik at jeg kan bruke speilene til å se om jeg gjør det riktig.
11kr Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Jeg står helst midt på, men ikke helt forerst. Har helst en foran meg
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Jeg liker å stå på rad 2, med to på hver side foran, og gjerne litt på siden mot høyre. Da har jeg klar bane til instruktøren uten at jeg synes så godt selv.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Jeg liker å stå i midten/litt lenger bak enn midten, litt ut på siden. Har ikke fast plass, pleier å tilpasse meg timen og hvor mange folk det er i salen. Jeg står aldri helt fremme, men hvis jeg står helt bak i en full sal ser jeg jo absolutt ingenting, i tillegg til at jeg blir distrahert hvis de foran meg gjør feil.
TipsyTopsy Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 Bakerst. Det fordi jeg har ett bein som til tider ikke alltid vil det jeg vil. Så da unngår jeg å lage krøll for de foran. Kan godt stå i midten, men er det mange i salen er det slitsomt med alle labbene som man får klasket i fleisen.
Annikken Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Da jeg hadde trent aerobic i noen år og begynte å bli "god", ville jeg alltid stå framst... mye fordi jeg likte å se at jeg fikk det til og var flink men også fordi man ser instruktøren best da. Alle som er usikre burde stå først en gang i blant. Man ser bedre, og det styrker selvtilliten (om ikke første gangen, så etter hvert ) Nå liker jeg heller å komme løpende inn i siste liten og stå bakerst (om det er god plass). Jeg er såpass kjapp til å plukke opp trinn at jeg trenger egentlig ikke se beina til instruktøren en gang. Når jeg kan disponere plassen selv, vet jeg at folk ikke kommer til å kræsje inn i meg. Mange som ikke har "romfølelse". Og det er helt OK, bare litt irriterende for meg som har danset mye og kan plassere meg i rommet uten å bruke øynene. Pluss, lettere å stikke av usett om timen stinker
Aurela Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Jeg liker å stå midt på i bakerste rekke. Der ser jeg instruktøren godt, samt de fleste andre, syntes det blir lettere når jeg ser alle gjør likt enn bare instruktøren, pluss at ingen ser på meg om jeg gjør feil Jeg trener på et lite studio i en liten sal, så selv om jeg står bak er det maks to forran meg, så det er ikke noe problem å se frem
Gjest Satsmedlem Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 jeg varigerer veldig, alt etter hvem som har timen. Er det en av de første gangene med en instruktør liker jeg å stå bak til en av sidene, mens om jeg går mer eller mindre fast på timen liker jeg å stå helt framme (alltid kjekt å se seg selv gjøre tingene riktig ) Har også mye med hvor mange som pleier å være på timen. Er timen helt full har man ikke store plassen hver, og da foretrekker jeg å stå bak ettersom folk trekker lenger og lenger fram igjennom timen.
nouveau Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 Jeg har en fast plass jeg trives på, andre rad med god utsikt til instruktøren. Dessverre er det rett bak ei som kjører dobbelt tempo på alle trinnene, veldig irriterende. Men som det vanedyret jeg er, klarer jeg ikke flytte meg
Kårhild Skrevet 15. august 2009 #11 Skrevet 15. august 2009 Jeg har også en fast plass; på første rekke helt til høyre. Jeg kommer ofte såpass tidlig at jeg stort sett alltid får den plassen;-)
Vera Vinge Skrevet 15. august 2009 #12 Skrevet 15. august 2009 Det spiller ingen rolle. Er ikke så ofte på sånne timer, fordi jeg ofte ikke syns det gir nok treningsutbytte, men når jeg i blant går, havner jeg ofte bakerst. Sikkert mest fordi jeg kommer i siste liten, men også fordi jeg syns jeg tar trinn såpass greit at det går fint om jeg ikke får perfekt utsikt til instruktøren. Da tenker jeg at de som har behov for det, kan få stå foran.
Miko Skrevet 16. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2009 (endret) Jeg har en fast plass jeg trives på, andre rad med god utsikt til instruktøren. Dessverre er det rett bak ei som kjører dobbelt tempo på alle trinnene, veldig irriterende. Men som det vanedyret jeg er, klarer jeg ikke flytte meg Sånn er det der jeg trener og. Ei som går på de samme timene som meg, følger ikke takten noen gang, gjør feil trinn og kombinasjoner i ett sett (greit - det er det mange som gjør), går ofte feil vei og dulter dermed borti noen av oss andre stadig vekk. Prøver å plassere meg så jeg ikke blir distrahert av hennes "egetkomponerte" program og slippe å kræsje med henne, men hun bruker rimelig stor plass i salen så man må langt unna for å være trygg! Og hun har selvsagt valgt samme plass som meg som sin favorittplass....... Endret 16. august 2009 av Miko
Gjest Invicta Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 Jeg liker å stå helt bakerst, på linje med instruktøren. Da får jeg stort sett se instruktøren, samtidig som ikke alle ser meg...
angeleyes Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 Jeg liker å stå bakerst. Enten helt på siden slik at jeg kan se i speilet om jeg gjør det riktig eller ikke, eller ca på linje med instruktøren. Står jeg foran får jeg en følelse av at alle ser om jeg gjør feil eller ikke og får ikke samme treningsutbytte av timen, men det er ikke krise om jeg må stå foran.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 Jeg liker å stå på en av de fremste radene sånn at jeg ser beina til instruktøren. Jeg er helt hjelpeløs uten. Er veldig lav så jeg sliter skikkelig hvis jeg skal stå helt bakerst - og når høøøyyye jenter stiller seg rett foran meg (som skjer nesten hver gang). Da kan jeg like godt gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå