Gå til innhold

Gauler etter melk ved matbordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min sitter og gauler med matbordet frem til han får melk. Og da bælmer han nedpå en 200 ml. Jeg føler at han fortsatt ser på melk som hovedmåltidet, og at han drikker seg mett og vil derfor helst at han skal spise litt først. Men da spiser han ikke, og bare kaster eller spytter ut alt. Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei skikkelig "melkejente". Her er løsningen å gi vann/utvannet juice til måltidene også får hun melk før hun skal sove på dagen etter at hun har fått en matbit, etter kveldsmaten rett før sengetid og hun får melk i sengen tidlig på morgenen en times tid før frokost.

Ser hun melk på bordet eller melk når hun spiser, så nekter hun å spise mer og skal KUN ha melk.

Så altså, her i huset er det ikke melk på matbordet til noen måltider. Nå løser det seg ganske greit for oss, siden pappa'n ikke drikker melk og jeg heller ikke drikker særlig med melk fordi jeg ikke tåler det noe særlig.

Skrevet

Vi sluttet helt å servere melk til måltider, fikk kun til kvelden.

Skrevet

Da tror jeg at jeg skal begynne med det og, siden jeg synes jeg sliter med å få i han nok mat:/ Men har dere vann/juice tilgjengelig under hele måltidet? Han har vann tilgjengelig under hele middagen og da drikker han utrolig mye.

Skrevet

Vann. Hvis han drikker så utrolig mye, tror jeg jeg ville ventet med drikke til slutten.

Skrevet

Jeg har blitt litt "redd" for det med å ha drikke på bordet under måltider, for bonussønnen min er blitt "flasket" opp på drikkemåltider, og har enda problemer med å spise mat som må tygges.. han er snart 8 år - og liker helst mat som sklir ned av seg selv.. myke brødskiver, grøt, youghurt etc... får han "klumpete" mat så er det et lite mareritt å få det i han...

han fikk lov å drikke melk i frie baner da han var mindre, og ble rett og slett aldri vant til vanlig mat... kan enda drikke seg mett og være fornøyd med det... problemet er jo bare at det ikke er så mye næring i vann/jucie/saft.. melk vil han ikke ha lengre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...