Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Jeg er nødt for å få ut noen tanker her.. vet ikke om det er noe jeg vil få svar på men. Jeg må få ned bekymringene mine allikevel. Jeg sitter her med en følelse av angst, når jeg tenker på det kommende året. Jeg har bodd med min nåværende exkjæreste i 3,5 år men vi flytter nå fra hverandre. Jeg har aldri bodd helt alene før, som jeg skal nå. Han er en slags trygghetsfølelse å ha rundt seg. Og jeg er redd jeg kommer til å få psykiske problemer av å bo alene. Problemet mitt er at dette året flytter alle vennene mine! Ikke bare en halvtime hjemmefra, men 3 timer med bil til flyreise unna. Ex min er min aller beste venn og han flytter også. Jeg har egentlig bare meg selv. Jeg har ingen sikker jobb framover heller. Er veldig alene.. Hva faen skal jeg finne på? Hva skal jeg gjøre? at på til har jeg kjærlighetssorg for en annen fyr som flytter ut av byen med sin nye kjæreste. alt virker så sinnsykt håpløst nå Jeg har vært kjempe heldig å funnet en billig leilighet her. Men har aller mest lyst til å flytte til en helt annen by..som er på andre siden av landet. Rømme fra alt her hjemme. ALLE FLYTTER! herregud. Jeg får angst av å tenke på det. Vet ikke hvordan jeg skal holde ut det her.. Trenger en jobb å ny venner, men det er ikke bare bare! skal jeg flytte "etter" en av venninne mine?bo med ex igjen? Det er vansklig å få leilighet når jeg ikke kan dra på visning. Sitter jo 20 timer unna. Er det noen som har vært i samme situasjon som kan fortelle litt hva du gjorde? Noe du angret på eller gjorde du det riktig valget? Hvordan var det å bo alene, uten venninner?
Cata Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Har forsåvidt ikke vært i samme situasjon, men har bodd alene halve livet og jeg kan trøste deg med at det går helt fint. Mange av oss som gjør det. Skjønner at du blir frustrert og føler deg ensom når "alle" flytter. Det er veldig forståelig. Uten at jeg skal snakke deg inn i noe som helst så faller jeg litt for tanken din om å flytte selv. Miljøendring kan ofte gi en kickstart. På den annen side så kan det forsterke ensomhetsfølelsen også. Det kommer an på hvor godt man finner seg til rette på det nye stedet. Ikke flytt uten å ha jobb eller skole å flytte til. Synes heller ikke det er lurt å "flytte etter" venner eller en ex. (Hvorfor i allverden skal du forresten bo med en ex?) Flytt til noe, ikke fra noe hvis du velger å flytte. Men ikke være redd for å bo alene - den delen kommer til å gå helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Er du avhengig av andre for og eksistere så har du ett problem! Sikkert ingen god ide og flytte etter eksen/veninner affal,finn din egen ting og gjør,dette er jo sjansen og snu helt om på livet ditt. Finn på no du har lyst og gjøre,skole,jobb osv,ta fram norgeskartet og pek i blindet,der du lander flytter du til. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Takk for svar! Jeg sier det jo selv, at jeg er avhenig av venninne mine, hvem er vel ikke det? de er jo grunnen til jeg er blitt som jeg er? Så ja klart jeg er avhengig av dem. Samtidig, må jeg tenke på at de venninne jeg har nå, er der for å bli, så om jeg bor alene,trenger jeg ikke være redd for å miste dem. Helt riktig at jeg må flytte til noe og ikke fra noe.. om jeg flytter. Er det så mange som bor å en plass som ikke kjenner noen? syns det høres helt forfedelig ut..Men man venner seg til det mest utroligste da. Jeg er vel bekymret av natur. er bare så redd for å råtne i en leilighet! Min største frykt! Fikk bare en stikk av angst her jeg satt.. det kommer nok til å gå bra:) Planen min for dette året er å spare til leilighet til neste år. Jeg får fokusere på det:) Takk takk jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå