Gå til innhold

Når begynte ditt barn å se tv?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest Marit
Skrevet

Jeg er kanskje litt gammeldags i tankegangen, men: Er det vanlig at barn på 7 mnd ser barnetv?

Har et barnebarn som fyller to i september og først nå den siste tiden, har han vist intr. for tv.

Han ble aldri satt foran tv da han var liten, men da han var over året prøvde de.

Det var ikke suksess!

Tror selv da, at så små barn ikke oppfatter hva det er, men kun ser bevegelser og hører lyd når de er så små.

Nå som han er så "stor" ser jeg at han "plukker" ut det han vil se på. Kommer det noe av intr, så følger han med og motsatt.

Snakker da om NRK super, ikke alle de spektakulære andre kanalene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vet ikke hva som er vanlig, men småen vår liker godt å se på Drømmehagen. Han er 11 mnd nå, og har vel vist interesse for Tv siden han var kansskje 7 mmd, husker ikke helt. Noen ganger kan han være sutrete når det nærmer seg leggetid, og hvis han da får se på Drømmehagen noen minutter, blir han blid. Jeg er helt sikker på at han ikke forstår noe som helst av det, det er bare fine farger og pling-plong-lyder. Han får se ca 10-15 minutter med Drømmehagen noen ganger i uken.

Skrevet

Vår var ca 1 år og 10 mnd da tv ble introdusert (dvd med Postmann Pat ol.)

Skrevet

Her har ungen på 16 mnd sett bittelitt på TV et par ganger nå i det siste (NRK Super - drømmehagen), når han har vært trøtt og sutrete. Har ikke planer om at han skal se sånn veldig mye på TV før han nærmer seg to år.

Skrevet

Mitt barn så på TV fra ganske tidlig av. Det var det eneste som roet han i blant. (Og da mener jeg det eneste, for vi prøvde alt annet først) Han er 3 og ser TV jevnlig. Ser ingen grunn til å nekte han det, men så regulerer han det godt selv.

Skrevet

Når vi nå har vært hjemme sammen i ett år, har han fått sett litt for mye på Tv. Eller det vil si at Tven ofte står på i bakgrunnen, mens han ikke bryr seg veldig om tven. Barnetv er nesten helt uintressant, mens Unisef-reklamene ol derimot. Da er han som limt til skjermen.

Nå har han begynt i barnehagen, og da vil det nok stortsett bli barnetv når han begynner å intressere seg for det.

Skrevet

Min guttunge på snart 1år har aldri blitt plassert foran TVn iallfall. Kommer heller ikke til å gjøre det på mange mnd enda. Tipper han blir bortimot 2år før vi kommer til å introdusere TV noe særlig for han.

Skrevet

min sønn er 3 og ett halvt år begynte å se på tv for rundt en uke siden. har prøvd å vise han forskjellige programmer før. postman pat, thomas toget ol. men da var det null interesse.

nå er han helt frelst i drømmehagen:)

Skrevet

Tja, 4 uker sånn ca? :fnise:

Vi har en 4-åring, og hun synes det er stor stas når hun og lillebror kan "se barne-tv" sammen. Og knotten synes det er stas med farger og lyd.

Jeg ser egentlig ikke forskjellen på om han underholdes av en blinkende uro fra Fisher Price, eller av flatskjermen.

Jenten vår begynte vel å se fast barne-tv når hun ble stor nok til å forstå handlingen. Da var hun knappe tre år tror jeg. Men hun hadde sett Teletubbyene på dvd før den tid, og hatt stor glede av det.

Skrevet

Har ikke barn selv.

Men i min familie fikk vi ikke se tv alene før jeg gikk i 7.ende. Tv virket ikke så viktig. Når jeg får barn ønsker jeg ikke at barnet skal få se Tv før h*n er 6 år +.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...