Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere å ha pute i senga til barnet? Min gutt er nå 13 mnd, og jeg lurer på den babyputa jeg kjøpte en gang, om han skal ha den nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest**_*
Skrevet
Når begynner dere å ha pute i senga til barnet? Min gutt er nå 13 mnd, og jeg lurer på den babyputa jeg kjøpte en gang, om han skal ha den nå?

Her er ungen straks 9mnd og han har hatt babypute i seng/vogn hele tiden.. I senga er det så som så om han ligger på den da han spoler rundt i senga i søvne :)

Skrevet

Første natta hjemme og første trilleturen.

Skrevet

Jenta vår er 15 mnd og vi bruker ikke pute i sengen hennes ennå. Hadde hun hatt pute i sengen hadde hun ikke kommet til å hatt hodet på den allikevel, da hun sover i alle kanter av sengen og i alle mulig slags rare stillinger.

Skrevet

Vår sønn er nå 1år, og han begynte med pute mellom 10-11mnd en gang. Han begynte nemlig å dytte sammen dyna si til en stor haug, før han sovna.

Han sover riktignokk i alle mulige vinkler og stillinger uten pute, men han ligger stortsett enten på puta eller i dynehaugen sin.

Skrevet
Vår sønn er nå 1år, og han begynte med pute mellom 10-11mnd en gang. Han begynte nemlig å dytte sammen dyna si til en stor haug, før han sovna.

Han sover riktignokk i alle mulige vinkler og stillinger uten pute, men han ligger stortsett enten på puta eller i dynehaugen sin.

Det var det min begynte med også! Nå har jeg lagt en pute oppi der, og i sta lå han fornøyd og sov på den:)

Skrevet

Huff, det var pute det stod ja. Trodde det stod noe annet.

Skrevet

Jeg har sett at det er noen ulike meninger ute og går, men har oppfattet at det bredest enighet om at spedbarn ikke skal ha pute. Ser at det er mange her som skriver at de bruker det fra første dag..

I pasienthåndboka står det at det ikke anbefales i forhold til krybbedød, og det er også det jeg har blitt fortalt, så vi kommer ikke til å bruke pute det første året. Men jeg finner ikke noe på når det anbefales å begynne å bruke pute..

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=28029

Skrevet

Maia begynte med pute for noen måneder siden (hun er litt over 3). Ville så veldig gjerne ha, men hun ligger ikke så mye på den - bruker den som støtte til ryggen når hun skal lese bok :ler:

Felix er snart to og bruker ikke pute. De få gangene vi har prøvd har den bare blitt vifta rundt.

Skrevet

Her har ungen hatt en sånn tynn "lefse" av ei pute hele tida. Han er 16 mnd.

Skrevet

Jeg har brukt pute hele veien. En sånn liten tynn en med allergivennlig dum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...