Snuski Skrevet 6. august 2003 #1 Skrevet 6. august 2003 Har forandret litt på innlegget mitt, for jeg følte at jeg ordla meg litt feil. Synes bare det er litt trist at mannen min og jeg har så forskjellige hobbyer. Og jeg synes ikke noe om at han vil begynne med jakting, men så lenge han holder det for seg selv får jeg prøve å godta det... Hvordan det blir når han kommer hjem med dyra får vi se.........
Gjest Poirot Skrevet 6. august 2003 #2 Skrevet 6. august 2003 None ganger må man gjøre ting hver for seg. Ergo ikke nødvendig at han skal prate om jakt så mye med deg. Min kjære prater fint lite fotball med meg, for jeg er ikke interessert. Kan ikke du finne en hobby du kunne tenke deg? Og dere kan finne en ting dere liker å gjøre sammen, bare dere to. Min mening er at man kan være svært dyrekjær og allikevel drive med jakt. Du behøver ikke like jakt av den grunn. Har selv ikke jaktet, men må si det høres ut som mange fine naturopplevelser, gjerne med hund. Når det gjelder hjemmesituasjonen bør dere ta en prat. han kan jo ikke være over alt når dere har 3 barn? Isåfall bør han ro ned litt, men det forutsetter vel at du forklarer hvordan du har det.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #3 Skrevet 6. august 2003 Men hvordan kan det fungere dersom vi ikke har noe felles å prate om? Ja, sånn har jeg også hatt det..jeg og min eks hadde totalt ulike oppfatninger om det meste. Det virker som om vi levde i totalt ulike verdener, med totalt ulike verdier og holdninger. Det var samtidig klin umulig å forstå hverandre...Det verste var at han trodde han forstod meg, og alltid kom med ferdigtygde løsninger. Vi kom også fra totalt forskjellige miljøer, hadde ulik livserfaring, ulik utdanning...Som du forstår så fungerte ikke dette i det hele tatt.
Gjest Vega Skrevet 6. august 2003 #4 Skrevet 6. august 2003 Jeg og min samboer er ulike når det gjelder interesser, men har samme syn på hvor vi vil bo, hvordan - hva som er viktig osv. - altså hvordan vi vil leve. Det med jakt synes jeg du skal la han drive med - det er en måte vi må forvalte naturen på, nå når det ikke finnes rovdyr til å gjøre jobben. Dessuten er det matauk. Jeg har ikke noe i mot jakt, og foretrekker en elgstek framfor svinestek - elgen har fått leve fritt hele livet - mens grisen har stått i trange binger og i de fleste tilfeller er den blitt gal av livet i fangenskap. Og jeg er kjempeglad i dyr. Har lyst på villsau, men tror ikke jeg klarer å spise egne lam... Jakt derimot - tror jeg kanskje jeg hadde taklet bedre. At han ikke har ro, når dere har barn sammen - akkurat der må du ta en prat med ham. Dersom han vil ha det på den måten, får dere sitte barnevakt annenhver kveld - så får du også finne på noe (hva som helst - trening, kino, besøke venninner, teater, puben, kurs, gå en tur m.m.). Skal se pipen får en annen låt da...
Gjest Vega Skrevet 6. august 2003 #5 Skrevet 6. august 2003 En ting til - å ikke drive f.eks. elgjakt vil føre til dyretragedier og sult for elgstammen. Så jakt er en form for dyrebeskyttelse - det også...
Snuski Skrevet 6. august 2003 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2003 Joda, jeg vet jo at jakt er nødvendig for å holde bestandene nede. Men jeg synes det virker så kaldt og hjerterått og ta et liv på den måten. Og skulle jo ønske at min mann heller ville holde kaninen vår i armkroken som jeg, og ikke tenke pang pang hele tiden. Men jeg vet også at jeg ikke kan forandre ham, så vi må jo bare prøve å komme til en mellomvei. Men jeg ser ikke fram til å få fylt fryseren min med masse døde dyr... Det er ikke så masse døde dyr der fra før heller, så vet dere det. Vi spiser i grunnen ikke så masse kjøtt... Vi har senest i dag søkt parterapi, for jeg vil jo gjerne holde sammen med mannen min. Kom faktisk på en ting nå i skrivende stund som vi har felles, og det er humoren vår....den er skremmende lik....egentlig.... Det er vanskelig for meg å begynne med ny hobby nå som er jeg er gravid i 7 måned med bekkenløsning. Jeg har drevet med hest og ridning i mange år, med det begrenser seg hvor mye jeg får tid til det. Jeg har ikke ridd på 7 år, og tror ikke jeg skal forsøke igjen akkurat nå...med magen og alt...
Livets datter Skrevet 6. august 2003 #7 Skrevet 6. august 2003 Det er vel mange ting du kan begynne med selvom du er gravid? Brodere, male, tegne, lage perle-smykker...
Gjest Poirot Skrevet 6. august 2003 #8 Skrevet 6. august 2003 Vi spiser i grunnen ikke så masse kjøtt... Har han vært med på å bestemme at dere ikke spiser så mye kjøtt? Høres jo ut som om han absolutt kunne tenke seg litt mere kjøtt i fryseren? Du trenger jo ikke å spise det av den grunn. Og han kan jo holde kaninen selv om han jakter en gang eller to i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå