Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Millie_*
Skrevet

Jeg er 24år gammel, og har tatt veldig mye solarium opp gjennom årene. Men er nå heeelt sluttet! Jeg har helt angst for å få mange rynker :( Kommer jeg til å få veldig mange fordi jeg har tatt mye sol? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er 24år gammel, og har tatt veldig mye solarium opp gjennom årene. Men er nå heeelt sluttet! Jeg har helt angst for å få mange rynker :( Kommer jeg til å få veldig mange fordi jeg har tatt mye sol? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre de?

Rynker får man enten man tar sol eller ikke.. Riktig nok kommer de gjerne raskere om man tar mye sol.

Lite du kan gjøre mot det annet en ansiktsløftning og det blir jo ofte ikke store resultat av det heller - med mindre man blir helt strukket sånn at det er verre en rynkene... :)

Nei, rynkene må man nok bare ta som de kommer :)

Gjest Gjest_Millie_*
Skrevet
Rynker får man enten man tar sol eller ikke.. Riktig nok kommer de gjerne raskere om man tar mye sol.

Lite du kan gjøre mot det annet en ansiktsløftning og det blir jo ofte ikke store resultat av det heller - med mindre man blir helt strukket sånn at det er verre en rynkene... :)

Nei, rynkene må man nok bare ta som de kommer :)

Takk for svar :)

Så jeg får ikke flere rynker pga solingen? Men de kan komme raskere? Tror nok det bli ansiktsløft på meg :P hehe

Skrevet

De som er mye ute i solen eller tar solarium, kan få veldig tørr og rynkete hud når de kommer opp i årene. Sikkert ikke alle som får det, men sjansen er mye større.

Har folk rundt meg som har vært mye i solen og huden deres på brystkassen/halsen er ikke fin.

Det viktigste er vel å smøre seg godt med solfaktor og fuktighetskremer for å forebygge.

Siden du enda er såpass ung, så vil jeg tro at du ikke får sånn rosinhud hvis du passer på huden din fra nå av :)

Skrevet

Ville bekymret meg mer for å dø av kreft før jeg ble gammel nok til å få rynker.

Nyere forskning viser at solarium stiller i samme kategori som røyking når det kommer til kreftfremkallende aktiviteter, særlig dersom man har tatt solarium før fylte 30.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=564998

Gjest Gjest_Millie_*
Skrevet
De som er mye ute i solen eller tar solarium, kan få veldig tørr og rynkete hud når de kommer opp i årene. Sikkert ikke alle som får det, men sjansen er mye større.

Har folk rundt meg som har vært mye i solen og huden deres på brystkassen/halsen er ikke fin.

Det viktigste er vel å smøre seg godt med solfaktor og fuktighetskremer for å forebygge.

Siden du enda er såpass ung, så vil jeg tro at du ikke får sånn rosinhud hvis du passer på huden din fra nå av :)

Åh, takk! Nå ble jeg utrolig glad her. Aldri mer sol!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...