Gjest Gjest_lise_* Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 hei, jeg lurer på om det gjør noe å spise litt mer kalorier en gang i uka hvis jeg for eksempel spiser akuratt det jeg trenger hver dag i form av kalorier gjør det noe da om jeg spiser 1000 kalorier ekstra en gang i uka?? plis svar fort!
Gjest *Maja* Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Egentlig blir det litt hysterisk å tenke kalorier per dag...tenk heller per uke, da en gjerne spiser mindre en dag og mer en annen dag. Kroppen har godt av et kalorioverskudd i uka, om du holder deg til det du skal ha resten av uka...setter god fart på forbrenningen! Så kos deg med det lille ekstra en gang i uka du!
Gjest Gjest_lise_* Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 hehe tusen takk for at du svarte så fort! det hadde jeg ikke forventet jeg skal virkelig kose meg det det ekstra ja. godnatt.
Gjest *Maja* Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 hehe tusen takk for at du svarte så fort! det hadde jeg ikke forventet jeg skal virkelig kose meg det det ekstra ja. godnatt. Night
Inx Skrevet 8. august 2009 #5 Skrevet 8. august 2009 hei, jeg lurer på om det gjør noe å spise litt mer kalorier en gang i uka hvis jeg for eksempel spiser akuratt det jeg trenger hver dag i form av kalorier gjør det noe da om jeg spiser 1000 kalorier ekstra en gang i uka?? plis svar fort! Det skal godt gjøres å spise nøyaktig det du forbrenner i løpet av en dag. Underbevisstheten og humøret en kan få når en går på diett med dårlig planlegging gjør at en kanskje blir mer stillesittende enn det diettplanen tar høyde for feks. Jeg ville ikke ha bekymret med for å spise mer enn det planen tilsier en dag i uka når jeg "deffer", "max hat" disiplin og langvarig deff funker dårlig på meg
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 Jeg varierer kaloriinntaket mitt hver eneste dag, delvis med vilje, og delvis "fordi det bare blir slik". Med vilje fordi jeg vet at kroppen ved å bli vant til et spesifikt kaloriinntak fort kan tilpasse seg det inntaket, og "fordi det bare blir slik" fordi jeg spiser forskjellig mat hver eneste dag, og jeg spiser meg mett hver dag, så derfor vil kaloriinntaket aldri bli det samme. Når jeg regner etter i etterkant, kan jeg se at noen dager kan jeg spise 1400 kcal, andre dager kan jeg spise jeg 2600, eller 3000.... men ukegjennomsnittet blir alltid det samme, ca 1900-2000 kcal pr dag.
Gjest ina.pina Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 en spisedag i uka er bare positivt for forbrenningen, da kroppen tilpasser seg kaloriinntaket. Det vil si at dersom du spiser 2000 kalorier om dagen, så venner kroppen seg til dette, og forbrenner ikke mer enn den får tilført, men dersom du da har en spisedag innimellom, så vil dette sette fart på forbrenningen
Chanel.No5 Skrevet 9. august 2009 #8 Skrevet 9. august 2009 Her er en artikkel om spisedag på diett, ikke at du går på diett, men det er greit å lese den selvom: http://treningsveileder.wordpress.com/2009...tt-og-spisedag/
Annikken Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Jeg tror en spisedag i uka er bra fordi den sørger for at man holder seg unna usunne ting de andre dagene i uka. Selv spiser jeg bare is og godteri på lørdag. Det farlige for en spisedag er jo også at man tenker "yes - nå kan jeg stikke på fylla!" og så ligger man paddeflat fyllesyk dagen etter, og er det noe som ødelegger forbrenninga, så er det å ligge dausjuk ikke i stand til å trene... og man eter jo bare skvip når man er dårlig også
Chanel.No5 Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Jeg tror en spisedag i uka er bra fordi den sørger for at man holder seg unna usunne ting de andre dagene i uka. Selv spiser jeg bare is og godteri på lørdag. Enig, mye bedre å ha en dag i uken der en kan kose seg litt ekstra, så slipper en å se noe en liker i hyllen på butikken og tenke "aldri mer". Det er ikke sunt uansett. Det skal være en livsstil en kan leve med og da skal en ikke måtte nekte seg mat/drikke en er glad i, det gjelder bare å begrense seg, kanskje til en eller to dag/er i uken..
Gjest Gjest_lise_* Skrevet 10. august 2009 #11 Skrevet 10. august 2009 har hadde det kommet mange svar! tusen takk! jeg tror jeg skal begynne å kose meg litt ekstra i helgene, bare ikke ta helt av. jeg mener ikke å spise godteri, men bare mer ordentlig mat. jeg har ikke et behov for godteri, potetgull, brus, is eller noe sånt, og jeg jeg har heller ikke hatt det i 3 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå