Gå til innhold

Har pus traumer etter at vi var borte?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mmm_*
Skrevet

Vi var bortreist på ferie i to uker og naboen tok seg av pus i mens, maten den og koste med den. Da vi kom hjem, ble den så lykkelig og dagen etter kom den med en småfugl inn og la den foran meg på gulvteppet. Katta malte og var veldig kjælen og ønsket tydeligvis kos og ros. Dette har gjentatt seg hver eneste dag siden. Den kommer småmjauende med fugler i kjeften, levende eller døde, og legger foran oss, som om det er en gave, og maler og kroer seg etterpå.

Jeg begynte å lure på om den har følt seg avvist og udugelig siden vi kunne forlate den slik og prøver å oppnå vår gunst igjen ved å bringe oss små lekkerbiskener? Eller gjør alle katter dette? Den har ikke gjort det før. Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok veldig an på hvor lenge dette er siden. Hvis dere reiste bort for ikke så veldig lenge siden, skal du nok se det går over. Men er det lenge siden, som tre-fire uker++ da bør dere kanskje ikke forlate katten deres for å dra på ferie mer? Dere kan jo også ta det som et kompliment at katten savnet dere så mye selv om naboen var der å koste med den :fnise:

Det lønner seg vel uansett å gi den mye kos og oppmerksomhet i ukene fremover, og lykke til med gavene :):ler:

Skrevet

Jeg merker store forandringer på vår pusi når jeg/vi skal noen steder.

F.eks i sommer dro jeg sammen med mine foreldre sørover, grunnet mye sykdom ble "planleggingen(Og da og spenningen) tatt over et par uker før vi dro. Pus var umulig omtrent å komme bort fra, hele tiden var hun i hælene på meg, om det så var på do, i sengen, på kjøkkenet, osv:)

Når jeg dro var hun tilbake til det normale, når jeg kom hjem var det samme visa som før jeg dro, etter meg konstant(*ikke miste mor av synet nåååååå!*)

Slik er hun hver gang jeg/vi drar og kommer hjem, men det varer bare noen dager/et par uker.

Og lekkerbiskene som din, og min kommer inn med... Vel, det er vel egentlig bare å smile å takke?? :):)

Skrevet

Sånn er min pus også. Om vi reiser bort er hun etter oss og skikkelig kosete med en gang i kommer hjem. og da skal hun i armene, male og følge etter oss over alt! Det er søtt synes jeg, hehe. Men det gir seg etter at det har komt tilbake til det normale.

Skrevet

Katten min er helt omvendt. Om vi reiser bort, er den skikkelig fornærma når vi kommer tilbake. Ignorerer oss og er arrogant. Men det går over det også ;)

Gjest Supermimz
Skrevet

Nå katten tar med mus og fugler til sin familie, vil det si at den vil ta vare på dere. For å fø flokken sin, rett og slett. De fleste katter gjør dette.

Den har helt sikkert hatt det fint når dere var borte, men koser seg nå som dere er hjemme og setter virkelig pris på at dere er tilbake. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...