Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. august 2009 #1 Skrevet 8. august 2009 Jeg har et STORT problem. Min kjæreste har vært utro mot meg 2 ganger ( siste gang nå nylig ) Jeg har besluttet og gå fra han ... orker bare ikke mere ... Men jeg skulle tro at dette skulle være relativt enkelt i den forstand av hva han har gjort, men det er det ikke. Utenom utroskapen er han en kjempehyggelig person og være sammen med, han er utrolig estetisk og se på , morsom, lar meg gjøre hva jeg vil... osv. Er i grunn bare utroskapen som er feil. På en eller annen måte fortsetter jeg og sette han opp på en høy hest og glorifiserer han ... Tror på ingen måte jeg kommer til og finne en som han igjen ( hvis du ser bort fra utroskapen ) Sitter igjen med følelser som om jeg er taperen !? har ingen selvtillit og tror rett og slett at jeg kommer til og ende opp eom en bitter gammal kjerring med forrakt for livet. Kan noen VÆR SÅ SNILL , gi meg et svar som er fornuftig ... som gjør at jeg innser at selv om han var den personen han var så er han ikke verdt en dritt... personlige egenskaper, utseende , humor veier ikke opp for det han gjorde? Jeg har ingen svin på skogen. jeg satt ALLTID han først uansett, behandlet han så godt jeg kunne, trente og "pyntet" meg for han osv. jeg føler at jeg kunne ikke gjort mer for en person .. og var like forelsket i han som den dagen jeg møtte han. sammen i 3 fantastiske år .... men nå orker jeg altså ikke mere av det, det kommer til og ta livet av meg Håper noen der ute som har vært i lignende episode kan hjelpe meg ut av denne knipa
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #2 Skrevet 8. august 2009 Jeg vet ikke hva jeg skal si... jeg har vært der. Fyren var en dritt på alle måter så det var jo greit. Men tapet og "det som skulle vært" svei i alle fall. Det gikk seg til. Og så møtte jeg en ny. Som IKKE er utro. En dag om gangen.
Breakeven Skrevet 8. august 2009 #3 Skrevet 8. august 2009 Har også vært sammen med en utro kjæreste, jeg klarte ikke gå og jeg vet hvor vanskelig det må være for deg! Uansett hvor drittsekk han oppførte meg var jeg så hodestups forelska at jeg ikke klarte å gå. Jeg ble i forholdet til det spiste meg opp innvendig (ikke bare pga utroskapen) Jeg har hatt heavy kjærlighetssorg lenge nå, men begynner og få det mye bedre. Tanken på det som kunne ha vært, hva som kunne skjedd osv er det som har gjort vondest som det blir sagt ovenfor her. Jeg sitter for mye fast i fortiden og tenker kun på det positive ved han, fordi det er det man som oftest gjør. Men du må tenke på at denne mannen ikke har noen form for respekt for deg ved og være utro mot deg, ikke bare 1 gang men 2 ganger. Det viser at han ikke lærer av sine feil og mest sannsynlig kommer til og gjøre det igjen om du ikke gjør det slutt nå. Spar deg for den sorgen, og ta heller en stor sorg nå og kom deg videre og finn deg en som fortjener deg. Vet veldig godt at dette er enklere sagt enn gjort, men han kan være den beste mannen i verden, men utroskap er ikke bare bare, det er ikke så lett og bare se bort ifra den, tillitt er det viktigste i et forhold og det har du ikke til han, clearly. Så derfor er han nok ikke den mannen du trodde han var. Og du er ingen taper!
Ethereal Skrevet 8. august 2009 #4 Skrevet 8. august 2009 Hvis du leser det du har skrevet nå om et par måneder (eller når du har begynt å komme litt over han), tror jeg det er lett for deg å se hvorfor du fremdeles setter han opp på en pidestal, selv etter utroskap. 1. Du har ofret utrolig mye for han, og alltid gitt 100%. Du har ikke fått like mye tilbake. Det er veldig surt å gi alt man har for så å ikke få alt tilbake. For å si det veldig enkelt: hvis man jobber livet av seg for en skoleoppgave, er det ganske kjipt å bare få en 4 i karakter. Man føler man fortjener 5 eller 6. 2. Du er fremdeles forelska i han. Og det forklarer jo en hel del. 3. Han er en likans kar. Det ser du jo selv. At man har vært utro betyr ikke at man er pill råtten. Men det betyr ikke at du skal finne deg i at han har sviktet deg. Jeg syns du har gjort det absolutt rette ved å gå. Tror du vil se selv at du ikke kommer til å bli en ensom og bitter gammel dame, etter hvert som forelskelsen begynner å gå over. Kanskje du ikke møter en fyr som du syns er like kjekk, eller som du kan le like mye med. Men han kan være utrolig bra på alle andre måter. Og i tillegg behandler han deg med respekt og setter DEG opp på en pidestal. Det fortjener du jo! Da vil det ikke føles som noe tap lenger, det at du mistet denne fyren.
Gjest K Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Min ex var også utro og jeg synes det var veldig lett å gå med en gang jeg fikk vite det. Jeg var kjempe sint og såret. Nå hadde han vært utro flere ganger så det var jo egentlig ikke noe å lure på. Han ville ikke forandre seg. Men etterhvert kom sorgen for fullt. Han hadde jo så mange andre gode egenskaper: godt humør, lett å snakke med, omtenksom, morsom... Jeg hang meg opp i dette er periode og savnet han veldig. Men ALL FORNUFT sa at han var ingenting å samle på, han ville ha ødelagt meg til slutt. Den brutte tilliten ville aldri repareres og jeg ville blitt konstant mistenksom og stresset. Og selv om din kjæreste har mange gode sider så har han vært utro mot deg 2 ganger og sjansen for at det vil skje igjen er dessverre stor. I alle tilfelle vil du slite veldig med å stole på han. Og det at han vært utro synes jeg er et karaktertrekk som trekker altfor mye ned i forhold til hans gode egenskaper. Jeg fylte tiden min med gode venner, familie og trening og vet det ikke føles slik: men det går bedre med tiden. Trodde en periode at jeg aldri ville klare å gå videre - men nå, 10 mnd etter, har jeg tom truffet en ny som jeg liker veldig godt. Det vil du også - garantert - selv om du kanskje ikke først og fremst tenker på det nå.... Selvsagt er man litt brent av tidligere erfaringer, men jeg velger å tro at det finnes flest ærlige og trofaste menn der ute Lykke til
Gjest brutal_mann Skrevet 9. august 2009 #6 Skrevet 9. august 2009 Du har hjernevasket deg selv til å se på fyren som noe han ikke er. Noe som, dessverre, er veldig vanlig. Skaff deg ryggrad, dump fyren, pul noen menn du har lyst på og finn en mann som fortjener deg. Og... Ikke vær ei slik pysekjerring som lar han grine/true seg tilbake.
Gjest Gjest_siss_* Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 Du har hjernevasket deg selv til å se på fyren som noe han ikke er. Noe som, dessverre, er veldig vanlig. Skaff deg ryggrad, dump fyren, pul noen menn du har lyst på og finn en mann som fortjener deg. Og... Ikke vær ei slik pysekjerring som lar han grine/true seg tilbake. Faktisk helt enig med brutal mann for en gangs skyld Kom deg vekk fra han - han fortjener deg ikke!
kristian82 Skrevet 9. august 2009 #8 Skrevet 9. august 2009 Jeg har et STORT problem. Min kjæreste har vært utro mot meg 2 ganger ( siste gang nå nylig ) Jeg har besluttet og gå fra han ... orker bare ikke mere ... Men jeg skulle tro at dette skulle være relativt enkelt i den forstand av hva han har gjort, men det er det ikke. Utenom utroskapen er han en kjempehyggelig person og være sammen med, han er utrolig estetisk og se på , morsom, lar meg gjøre hva jeg vil... osv. Er i grunn bare utroskapen som er feil. På en eller annen måte fortsetter jeg og sette han opp på en høy hest og glorifiserer han ... Tror på ingen måte jeg kommer til og finne en som han igjen ( hvis du ser bort fra utroskapen ) Sitter igjen med følelser som om jeg er taperen !? har ingen selvtillit og tror rett og slett at jeg kommer til og ende opp eom en bitter gammal kjerring med forrakt for livet. Kan noen VÆR SÅ SNILL , gi meg et svar som er fornuftig ... som gjør at jeg innser at selv om han var den personen han var så er han ikke verdt en dritt... personlige egenskaper, utseende , humor veier ikke opp for det han gjorde? Jeg har ingen svin på skogen. jeg satt ALLTID han først uansett, behandlet han så godt jeg kunne, trente og "pyntet" meg for han osv. jeg føler at jeg kunne ikke gjort mer for en person .. og var like forelsket i han som den dagen jeg møtte han. sammen i 3 fantastiske år .... men nå orker jeg altså ikke mere av det, det kommer til og ta livet av meg Håper noen der ute som har vært i lignende episode kan hjelpe meg ut av denne knipa Høres ut som du har dårlig selvtillit/manglende selvrespekt. Om man ser bort i fra ting som - felles barn, ekteskap, økonomi - som ting som for noen gjør så at man tolererer/tilgir utroskap gang på gang, så tror jeg det ellers koker ned til personlige egenskaper ved deg selv. At du rett og slett tror for lite godt om deg selv, har for liten selvrespekt. For de fleste vil jo et utroskap i seg selv bety kroken på døra, om om man skulle velge å tilgi så tror jeg i alle fall de fleste setter kroken på døra om utroskap nummer 2 med nok en ny person blir avslørt. Kan ikke fatte hvorfor du ikke unner deg eller syns du fortjener bedre enn han? Hvordan kan du tro han er noe spesielt glad i deg når han har vært utro 2 ganger - som du vet om, kanskje enda flere? Er det ikke bedre eventuelt å være singel enn å være sammen med en sånn kar? Om han på en av sine mange nattlige turer drar på seg en kjønnssykdom, så er det greit at han smitter deg med den? At du i det hele tatt kan si at "eneste som er feil med han er at han e utro" er helt drøyt. Det er jo den værste feil (spør du meg) som det er mulig å ha, og umuliggjør jo et ordentlig forhold. Hadde jeg blitt sammenlignet med en kronisk utro x og følt så mye som en milimeter at du vurderte han noe positivt hadde jeg i alle fall tatt sakene mine å gått. Det er jo noe radikalt "feil" om man lar seg behandle som dritt gang på gang og fortsatt glorifiserer drittsekken.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Vi er ikke så gode til å endre bildet av den vi engang elsket. Det betyr at verden ikke er sånn vi har sett den og det er alltid smertefullt,...en periode. Men denne mannen din har valgt å ikke være der for deg. Han har valgt inn flere i deres forhold uten hensyn til deg. Jeg ville syntes det var nok, uansett hvor fin han var ellers..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå