Gå til innhold

Har du droppet et forhold fordi h*n har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forelsket i en super mann og han i meg, men han vil ikke bli kjæresten min fordi jeg har barn fra før. Jeg synes det er flott at han er ærlig på det og jeg vet med meg selv at jeg heller ikke kunne tenkt meg en som hadde barn fra før (ihvertfall ikke tre som jeg har..). Selv om fornuften sier meg at sånn er det bare noen ganger, synes jeg likevel dette er veldig vondt. (Vi fungerer vel i dag som det som kan kalles knullekompiser og han har også tilbrakt litt tid med barna mine.)

Lurer egentlig bare på hvor "vanlig" det er at man dropper noen fordi de har barn, når det har gått såpass langt at man er forelsket i forelderen til disse barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært i en slik situasjon, men vet med meg selv at jeg aldri ville latt barn være noen dealbreaker i utgangspunktet. Når man når en viss alder ville jeg vel heller blitt betenkt om han ikke hadde barn...

Skrevet

Han bare bruker deg. Om dere har sex og han HAR møtt barna, så er det noe han sier for å ellers slippe å binde seg. Er min mening.

Og ja, jeg har latt være å gå inn i et forhold fordi han hadde barn. Jeg har barn selv, og jeg ønsker (ego som jeg er) å kun ha mine egne å bruke tiden på. Samt la dem slippe å forholde seg til stesøsken.

Skrevet

Jeg er enig med de som har svart over meg. Tror egentlig denne mannen bare vil slippe å binde seg.

Jeg er singel, men om jeg skulle ha innledet et forhold, ville jeg helst sett at han ikke hadde barn fra før. I allefall ikke mer enn ett barn. Ett barn fra før, er greit, såfremt barnet ikke er veldig lite. Men dette er noe jeg ville ha vurdert før jeg innledet noe som helst med fyren.

I ditt tilfelle har han jo innledet et intimt forhold allerede. Han burde vel ha sagt fra om dette før han fikk deg til sengs.

Skrevet

Nå er jeg stemor så jeg valgte å bli sammen med han til tross for at han hadde to barn. Men jo, jeg skjønner han godt jeg.

Syns ikke nødvendigvis han utnytter deg heller. Det er ikke automatisk så lett å holde seg unna uansett, i allefall ikke dersom det allerede har oppstått følelser...

Men for din egen del er det kanskje smart å avslutte?? Ellers kan du jo håpe på at han får så sterke følelser at han skifter mening ;)

Skrevet
Har aldri vært i en slik situasjon, men vet med meg selv at jeg aldri ville latt barn være noen dealbreaker i utgangspunktet. Når man når en viss alder ville jeg vel heller blitt betenkt om han ikke hadde barn...

Jeg er helt enig.

Men, alderen på barn(a) kan være ett hinder... kanskje... tror ikke jeg ville gått inn i et forhold med en mann som har veldig små barn, for blir det veldig seriøst og flytte sammen osv så har jeg ikke lyst til å "begynne på nytt" med veldig små barn...

Skrevet

Faktisk så tror eg nok om h*n hadde barn så hadde det vært en stor hindring for meg, og eg hadde nok mest sannsynlig droppa forhold da ja. Spesielt om det var små barn. Eg liker ikkje barn, overhodet, og å måtte forholde seg til noen andres avkom hadde eg vært svært ukomfortabel med, andres unger kunne eg vært foruten.

Skrevet (endret)

Om en eventuell ny partner hadde hatt barn hadde ikke vært noe hinder for meg i det hele tatt.

Endret av Muldvarp
Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg har aldri vurdert menn med barn fra før som kjærestemateriale. For meg hadde det blitt alt for mye bagasje.

Gjest Dame34
Skrevet

Jeg har ingenting imot barn, men ser helst at min fremtidige har barn i skolealder. Jeg har selv en datter på 13 og en sønn på snart 15, og er rett og slett ferdig med småbarnsgreier. Jeg kunne aldri bli sammen med en som ikke hadde barn og visste hva det dreier seg om. Og jeg skal ikke ha flere barn, så da måtte han ha forblitt barnløs.

Er enig med det de andre sier her: Han er redd for å binde seg, men har det jo veldig behagelig med en god venn som han kan finne på ting med, og som vil ha sex med ham.

Skrevet
Han bare bruker deg. Om dere har sex og han HAR møtt barna, så er det noe han sier for å ellers slippe å binde seg. Er min mening.

Og ja, jeg har latt være å gå inn i et forhold fordi han hadde barn. Jeg har barn selv, og jeg ønsker (ego som jeg er) å kun ha mine egne å bruke tiden på. Samt la dem slippe å forholde seg til stesøsken.

Hehe, glimrende eksempel på kvinnelige doble standarder. Om det er en mann som er åpen om at han ikke ønsker å flytte inn i et allerede etablert hjem, bli reservepappa uten rettigheter og uten biologisk eller juridisk tilknytning til barna, er han redd for å binde seg og bruker henne. Men selv er du uvillig til å ta en mann med barn til tross for at du har barn selv, altså selv om den mann du innleder et forhold til nødvendigvis må være villig til å investere i barn som ikke er hans, som ikke nødvendigvis vil elske ham som en far og som han kan komme til å miste fullstendig kontakten med om det skulle bli slutt med mor.

Selv ønsker jeg meg et hjem med to likeverdige parter. Jeg ønsker at vi skal bygge et hjem i fellesskap fra scratch, få barn sammen og være likeverdige foreldre.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Lurer egentlig bare på hvor "vanlig" det er at man dropper noen fordi de har barn, når det har gått såpass langt at man er forelsket i forelderen til disse barna.

Veldg vanlig. Vanligere enn sand i Sahara. Til og med vært med på å unngå forhold fordi begge har barn.

Skrevet

Jeg har styrt unna enhver mann som har barn fra tidligere forhold. Verden er så mye enklere da. Nå slipper jeg å ha en eks å forholde meg til, slipper å planlegge ting i forhold til andre mennesker og slipper å sende unger fram og tibake.

Skrevet
Hehe, glimrende eksempel på kvinnelige doble standarder. Om det er en mann som er åpen om at han ikke ønsker å flytte inn i et allerede etablert hjem, bli reservepappa uten rettigheter og uten biologisk eller juridisk tilknytning til barna, er han redd for å binde seg og bruker henne. Men selv er du uvillig til å ta en mann med barn til tross for at du har barn selv, altså selv om den mann du innleder et forhold til nødvendigvis må være villig til å investere i barn som ikke er hans, som ikke nødvendigvis vil elske ham som en far og som han kan komme til å miste fullstendig kontakten med om det skulle bli slutt med mor.

Selv ønsker jeg meg et hjem med to likeverdige parter. Jeg ønsker at vi skal bygge et hjem i fellesskap fra scratch, få barn sammen og være likeverdige foreldre.

Du snakker som du har vett til.

Mannen ts snakker om har ALLEREDE innvolvert seg med sex og truffet barna hennes.

Jeg har aldri lagt skjul på min agenda, jeg har vært glassklar på at jeg ikke er stemormateriale, og har heller ALDRI sendt doble budskap som å ha sex med en håpefull kandidat.

Skrevet

Min kjære har en sønn fra før. Og sånn i utgangspunktet hadde jeg jo helst sett at han ikke hadde det, og jeg vurderte en stund før vi ble sammen om jeg ville bli en del av et sånt forhold. Men jeg kom frem til at jeg ikke kunne la hans fortid avgjøre for vår fremtid (ok, det hørtes ikke så klisje ut i hodet mitt :tongue:).

Etter å ha møtt sønnen hans angrer jeg ikke et sekund - en herlig liten hjerteknuser som er umulig å la vær å bli glad i.

Samtidig har jeg jo sett hvor flink min kjære er i papparollen, og vet at der har jeg i alle fall ingenting å bekymre meg for ;)

Skrevet (endret)

Du snakker som du har vett til.

Mannen ts snakker om har ALLEREDE innvolvert seg med sex og truffet barna hennes.

Jeg har aldri lagt skjul på min agenda, jeg har vært glassklar på at jeg ikke er stemormateriale, og har heller ALDRI sendt doble budskap som å ha sex med en håpefull kandidat.

Hvem har snakket om doble budskap? Eller en skjult agenda? Det jeg beskylder deg for er å ha doble standarder, en regel for deg og en helt annen for den mannen du skal leve med. I apartheidstaten var det doble standarder, men man var helt åpen om det, det gjorde det ikke så mye bedre.

Jeg forstår det som at mannen du ønsker å dele livet med skal ta jobben som stefar, men du er ikke villig til å ta jobben som stemor. Det er forståelig at du vegrer deg, for det er en ganske utakknemlig rolle; du har ingen rettigheter, ingen juridisk eller biologisk tilknytning til barnet, og må likevel investere betydelig tid, engasjement og følelser i ham eller henne.

Men et grunnleggende prinsipp i de fleste etikker er det man kaller gjensidighetsprinsippet eller den gylne regel:

I kristendommen: "Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem."

I jødedommen: "Gjør ikke mot din neste noe du ville mislike dersom det ble gjort mot deg."

I hinduismen: "Dette er pliktens sum: gjør aldri mot andre noe som ville volde smerte dersom det ble gjort mot deg."

I livssynshumanismen: "Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg."

La meg presisere at jeg ikke føler for å dømme deg selv om du har doble standarder, jeg er jo selv ute etter et forhold der det er ulike regler for ham og henne. Så lenge begge parter trives med skjevheten er det ikke noe problem.

Men når man tillater seg å være såpass selvsentrert, når man krever mer av partneren enn man selv ville vært villig til å gi, vil det være naturlig å vise romslighet og være forsiktig med å fordømme andre. Det er der du tråkker over. Det er ikke uvanlig å innlede en seksuell relasjon uten å vite helt hvor det bærer, og det er vel ingen selvfølge at denne mannen har forespeilet TS et langt og lykkelig samliv før de gikk til sengs. Det virker derfor ganske utidig å dømme ham så hardt. For at han ikke ønsker noe du selv heller ikke ville ønsket.

Endret av Cuckold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...