Gjest Gjest_Agnes_* Skrevet 8. august 2009 #1 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg hadde lest noe i boken og øvd en del på nett når jeg tok prøven sist og da strøk jeg med 2 feil for mye! Nå husker jeg hva jeg kan ha gjort feil. Her er neon spørsmål: En buss kjører i midtfeltet til en trefelt vei som har ikke strukne hvite striper, og du kjører bak bussen. Hvilken side ville du kjørt forbi bussen? Høyre venste kan velge kan ikke foreta forbikjøring her Du overser en vikeplikt og kolliderer med en moped, hva dekker ansvarsforsikringen? Skade på egen bil Skade på moped Skade på varer i bilen Hva forteller vognkortet? Hvor mye last bilen kan ha Riktig luftrykk til bilen Du kommer til gult blinkende trafikklys, hva gjør du? Være særlig oppmerksom Vike for trafikk kjørende fra begge veier Du kommer til et skilt hvor det står "sone 30" og et skilt (pil) som forteller at vein er enveikjørt. Hva forteller skiltingen? At det er en 30 sone At hele sone er enveikjørt Du hører et utryknings kjøretøy, hva gjør du når du kjører i midten? Kjøre til høyre å stanse på fortauet Alltid stanse for utryknings kjøretøy Ps: Jeg skrev bare to alterntiver til noen av spørsmålene fordi det er de to alternativene som jeg mente var mest logiske og dermed elimnerte de andre. Dette er spørsmål som jeg ikke kunne finne svar på i boka, så hvis det er noen som kan hadde det vært snilt:) Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth199 Skrevet 8. august 2009 #2 Del Skrevet 8. august 2009 spm 1, alltid venstre. spm 2, skade på moped. spm 3, Hvor mye last bilen kan ha spm 4, Være særlig oppmerksom, tolker det som at trafikklyset blinker gult hele tiden. Finne ut om du er på forskjørsvei eller ikke. spm 5, At det er en 30 sone og veien du kjører på for øyeblikket er enveiskjørt. spm 6, Du hører et utryknings kjøretøy, hva gjør du når du kjører i midten? Da slipper du utrykningskjøretøyet forbi uten å hindre øvrig trafikk hvis mulig. Må være i situasjonen for å vite hva du skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Agnes_* Skrevet 8. august 2009 #3 Del Skrevet 8. august 2009 spm 1, alltid venstre. spm 2, skade på moped. spm 3, Hvor mye last bilen kan ha spm 4, Være særlig oppmerksom, tolker det som at trafikklyset blinker gult hele tiden. Finne ut om du er på forskjørsvei eller ikke. spm 5, At det er en 30 sone og veien du kjører på for øyeblikket er enveiskjørt. spm 6, Du hører et utryknings kjøretøy, hva gjør du når du kjører i midten? Da slipper du utrykningskjøretøyet forbi uten å hindre øvrig trafikk hvis mulig. Må være i situasjonen for å vite hva du skal gjøre. Endelig var det noen som svarte, takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå