Gå til innhold

Kledsregler for barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta en titt på denne diskusjonen:

http://www.islam.no/forum/forum_posts.asp?TID=14521

Sykt at foreldre kan gjøre barna til seksualobjekter allerede i den alderen. Jeg personlig lar datteren på 6 springe naken rundt i hagen om hun ønsker det og ellers bruke de klærne hun synes er fine i sommervarmen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Noen av dere som har skaffet barnehijab til 4-åringen?

Gjest Vaarsang
Skrevet (endret)

Jeg vil ikke gjøre dette til en typisk anti-innvandringstråd, men det er skummelt å lese hvordan mange muslimske mødre tenker.

La barn være barn! Om lillemor på 4 år bruker hijab, tror jeg ikke hun gjør det frivillig og på eget initiativ (selv om mor hevder det) Det er heller ikke pedoer overalt. Om en middelaldrende mann kommenterer utseendet til datteren min i køen på legekontoret, tar jeg det som et kompliment og tolker det ikke seksuelt. De virket ganske paranoide og virkelighetsfjerne. Min oldemor som var født i 1880-årene og ble over 100 år, sa til meg at man ikler seg det man synes er praktisk. Og om man brukte skaut når man utførte gårdsarbeid, var det fordi det lange håret kom i veien, ikke fordi presten sa det. Det er dog litt skremmende at det bor så mange kvinner her i Norge, som har mer til felles med middelalderens dogmatiske og rigorøse tenkemåter enn våre tippoldeforeldres verdisyn. Hva var det 68-erne gjorde opprør mot da?

Det er alt for mange regler! Barn må være frie!

Endret av Vaarsang
Skrevet

For en grotesk tråd! De snakker jo om barns seksualitet og anstendighet hele tiden, og lar det være barnas oppgave å sørge for at voksne ikke tenker pedofile tanker. Ekkelt!

Synes også det var et lærerikt innsyn om bl.a. hijab (som idag er så veldig frivillig og derfor uangripelig i et fritt demokrati...). Fant følgende interessante sitater (mine uthevinger og kommentarer i parentes bak):

- Men hijab er i alle fall ikke påbudt før puberteten.

- Min 11-åring begynner å nærme seg hijab, men forsiktig.

- Skal man lykkes noenlunde med hijab, bør det ikke komme som noe sjokk ved puberteten...

- Og det er vanskelig i Norge hvor gutta bader og går i shorts, og man har en norsk familie som ikke skjønner reglene for jentene i det hele tatt... (bør ikke disse kvinnene ta innover seg at det er SAMME regler for jenter og gutter i Norge, og at de bor i Norge ikke Pakistan??)

- Malika hadde badedrakt da hun var liten, sånne modeller med skjørt på gjerne, men etter at hun ble syv-åtte sluttet vi med det, og begynte å bruke sykkelbukse under badedrakten.

-Jeg dekker ikke barna fordi jeg tenker sex men fordi det i islam står at vi skal dekke oss. (hvorfor står det i islam at man skal dekke seg, bør ikke det reflekteres over om det kanskje er en lenke til sex i motivasjonen??)

Skrevet

Barna bruker ofte hijab frivillig for jentene vil gjerne være som sine mødre. Norske jenter liker jo og å kle seg ut som voksne ;)

Skrevet

Det er ikke alle som bruker hijab frivillig. En jente jeg kjenner ble mishandlet av moren sin fordi moren fikk vite at hun tok av seg hijaben da hun var på skolen.

Skrevet

selvsagt er det forskjeller, men når vi snakker om barnehagebarn er det somregel fordi de vil etterligne sine foreldre

Skrevet

Vel, utifra den tråden der så mener jeg helt klart at hijab bør forbys på barn i Norge. Mødrene påstår de bare bruker sunn fornuft når de kler sine barn, men det er jo intet annet enn ufornuft. Stakkars småjentene må gå rundt i heldekkende klær i sommervarmen så mor er sikker på at de ser ærbare ut... pføy.

Skrevet

Uff, det var ikke en kjekk tråd å lese. Stakkars innpakkede barn.

Skrevet

Dette likte jeg ikke å lese. Synes det ikke er sunt å kle på barna i sommervarmen bare fordi det skal være "ærbart og anstendig"

Gjest SmallTalk
Skrevet

Syke, syke mennesker. Og stakkars barn!

Gjest Gjest Hilde
Skrevet

"

Jeg personlig kler på barnet mitt fordi det i Islam er kleskoder, og når det er sagt så ville jeg gjort det uansett fordi det er utrolig mange pedofile i Norges land (desverre). Jeg har selv jaget bort pedofile mennesker fra parker og det er heller ingen hemmlighet at pedofile lusker rundt overalt der det er barn."

- Har aldri trodd det var så mange pedofile i Norge, jeg har til dags dato ikke møtt noen jeg kunne mistenke for å være det. Jeg tror muslimske mødre er overbeskyttende, jmf. psykologi er ikke det sunt. Ikke rart mange 2.generasjonsinnvandrere får et litt merkelig atferdsmønster. Nå bør det presiseres at ikke alle muslimske mødre er på denne måten, det håper jeg da.

Skrevet

Dette begynner å bli latterlig. Kler man en 6-åring i g-streng så er man et svin som seksuliserer barn.

Kler man 6-åringen i hijab, ja er tydligvis også et svin som seksuliserer barn.

Lar vi dem gå naken så er vi en idiot som sier "bare kom mr. pedofil". Nekter vi dem å gå naken, ja da er det også galt.

La barn være barn sier dem. Kan ikke en 6-åring fortsatt væree barn om hun går med stringtruse eller hijab?

Og hvorfor må vi bry oss så mye med hva andre gjør hele tiden så lenge de ikke skader barna?

Jeg ser forresten lignende ting fra voksne som er superhysterisk for at barna skal vise litt hud eller at "pedofile" skal se de. Og de er norske, og en del av de er på KG.

Skrevet
Originally posted by Naima

Min datter på 7 år sa til meg i går kveld at hun kanskje skulle begynne med hijab i dag, å skal du det du sa jeg da bare. Da hun i dag skulle ut og leke tok hun på seg hijaben uten at noen hadde nevnt ordet hijab eller hva hun selv hadde sagt i går, altså, hun har helt frivillig på seg hijaben sin nå når hun leker sammen mad andre barn her ute. Er hun da mindre barn fordi hun har på seg klær, I don`t think so. Eller kanskje jeg burde løpe ut, hente henne og si at hun ikke kan være barn dersom hun har på seg så mye klær (som hun selv har funnet fram og tatt på seg).

Hvis hu en dag hadde sagt til deg at hu ikke vil bruke hijab, hva hadde du svart da ?

Det har hun da sagt mange ganger, og hun går ikke med hijab til vanlig. Jeg kommer til å fortelle henne grunnen til at jeg bærer hijab så får hun selv bestemme om hun vil det eller ikke, det er mellom henne og Allah(swt). At voksne har problemer med at barn bærer hijab er deres problem, barn ser det på en helt annen måte.

Og slik at alle her ser det, jeg bryr meg midt på ryggen om noen mener jeg er idiot dersom jeg ønsker at mine barn skal følge islam og reglene som er innenfor, jeg har kun Allah(swt) å stå til ansvar for og det er det som betyr noe.

Med andre ord, muslimer er forskjellige, akkyrat som nordmenn, svensker og resten av verden. Noen mishandler, noen gjør det ikke, og det gjelder for alle mennesker.

Hvorfor ikke heller henge seg opp i mennesker mishandler barne på et eller annet vis, som å tvinge dem til å kle seg sånn og sånn, enn å kunn hakke på muslimene, som ikke en gang er like?

Skrevet
Dette begynner å bli latterlig. Kler man en 6-åring i g-streng så er man et svin som seksuliserer barn.

Kler man 6-åringen i hijab, ja er tydligvis også et svin som seksuliserer barn.

Lar vi dem gå naken så er vi en idiot som sier "bare kom mr. pedofil". Nekter vi dem å gå naken, ja da er det også galt.

La barn være barn sier dem. Kan ikke en 6-åring fortsatt væree barn om hun går med stringtruse eller hijab?

Og hvorfor må vi bry oss så mye med hva andre gjør hele tiden så lenge de ikke skader barna?

Jeg ser forresten lignende ting fra voksne som er superhysterisk for at barna skal vise litt hud eller at "pedofile" skal se de. Og de er norske, og en del av de er på KG.

Herregud, man må da være litt praktisk. Om det er kokende varmt ute, så dekker man ikke barna til. Så enkelt er det! Om solen steker, så lar du ikke hunden bli igjen i bilen når du er handletur? Ser du sammenehengen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...