Gjest Gjest_mia_* Skrevet 8. august 2009 #1 Del Skrevet 8. august 2009 Om en mann eller kvinne har mange nettvenner. Altså f.eks om en mann chatter med damer på nett. Ville dere omgående tenke at det er noe mere enn vennskap?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #2 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg ville antatt at han hadde holdt på som dette her. Lavmål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. august 2009 #3 Del Skrevet 8. august 2009 Om en mann eller kvinne har mange nettvenner. Altså f.eks om en mann chatter med damer på nett. Ville dere omgående tenke at det er noe mere enn vennskap?? Var jeg deg så ville jeg bare forbydd ham å holde på med det. Hvorfor skal han chatte med damer på nett når han er i sammen med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marblecake Skrevet 8. august 2009 #4 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Jeg ville antatt at han hadde holdt på som dette her. Lavmål! Assumptions is the mother of all fuckups. Har mange kvinnelige venner som jeg snakker med på nettet, betyr ikke at jeg sitter å napper løk sammens med de. Hadde fruen forbydd meg mot å ha kontakt med andre kvinner, om det så var på nettet tror jeg at jeg hadde blitt rimelig irritert. Det hadde jeg strengt talt følt som overkontrolerende. Mange av de jeg snakker med er jo kvinner jeg har kjent i mange år, og noen har flyttet til andre steder/land. Å forby meg å holde kontakt med venner ville jeg hatt meg frabedt Endret 8. august 2009 av Marblecake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. august 2009 #5 Del Skrevet 8. august 2009 Assumptions is the mother of all fuckups. Har mange kvinnelige venner som jeg snakker med på nettet, betyr ikke at jeg sitter å napper løk sammens med de. Hadde fruen forbydd meg mot å ha kontakt med andre kvinner, om det så var på nettet tror jeg at jeg hadde blitt rimelig irritert. Det hadde jeg strengt talt følt som overkontrolerende. Mange av de jeg snakker med er jo kvinner jeg har kjent i mange år, og noen har flyttet til andre steder/land. Å forby meg å holde kontakt med venner ville jeg hatt meg frabedt Det er litt forskjell på barndomsvenner og slekt etc. Men kvinner du bare har truffet på nett - hva er poenget med å chatte med dem når du er i et forhold? Jeg hadde aldri tillatt jenta mi å chatte med utenforstående mannfolk i hvertfall. Det kommer ingenting positivt ut av det. Derimot kan det skape store og helt unødvendige problemer i et forhold. Det er lov å bruke sunt folkevett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marblecake Skrevet 8. august 2009 #6 Del Skrevet 8. august 2009 Det er litt forskjell på barndomsvenner og slekt etc. Men kvinner du bare har truffet på nett - hva er poenget med å chatte med dem når du er i et forhold? Jeg hadde aldri tillatt jenta mi å chatte med utenforstående mannfolk i hvertfall. Det kommer ingenting positivt ut av det. Derimot kan det skape store og helt unødvendige problemer i et forhold. Det er lov å bruke sunt folkevett. Kanskje man deler interesser dama ikke har? Fruen min har null interesse for teknologi, mens jeg er meget interessert i det, må da være lov for meg å snakke med noen jeg har møtt igjennom ett spill/forum å diskutere/snakke. Hvis dama hadde latt meg snakket med menn men ikke med damer på nettet sier hun jo egentlig rett ut at hun ikke stoler på meg, da er det igrunn noe annet som er feil med forholdet enn at man snakker med noen på nettet. Takk og lov har ikke fruen noe problemer med dette, og jeg har heller ikke noe imot at hun går ut med mannlige venner ute på byen og tar seg en kaffe og no mat. Hadde blitt gal hvis jeg bare skulle sittet i sofaen og snakket bare med dama, eller at vi måtte kontstant være med hverandre for å overse om en av oss møtte noen av det motsatte kjønn. Som du sa, det er lov å bruke sunt fokevett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. august 2009 #7 Del Skrevet 8. august 2009 Kanskje man deler interesser dama ikke har? Fruen min har null interesse for teknologi, mens jeg er meget interessert i det, må da være lov for meg å snakke med noen jeg har møtt igjennom ett spill/forum å diskutere/snakke. Hvis dama hadde latt meg snakket med menn men ikke med damer på nettet sier hun jo egentlig rett ut at hun ikke stoler på meg, da er det igrunn noe annet som er feil med forholdet enn at man snakker med noen på nettet. Takk og lov har ikke fruen noe problemer med dette, og jeg har heller ikke noe imot at hun går ut med mannlige venner ute på byen og tar seg en kaffe og no mat. Hadde blitt gal hvis jeg bare skulle sittet i sofaen og snakket bare med dama, eller at vi måtte kontstant være med hverandre for å overse om en av oss møtte noen av det motsatte kjønn. Som du sa, det er lov å bruke sunt fokevett. Ja, sunt folkevett er stikkordet. Og det å vise hensyn. Man gjør f.eks ikke det den andre absolutt ikke vil at man skal gjøre. Men fungerer det for dere så er jo det helt greit det da sikkert Imidlertid vil jeg nok påstå at teknologi er noe du typisk diskuterer/chatter med andre mannfolk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Christa_* Skrevet 8. august 2009 #8 Del Skrevet 8. august 2009 Kanskje man deler interesser dama ikke har? Fruen min har null interesse for teknologi, mens jeg er meget interessert i det, må da være lov for meg å snakke med noen jeg har møtt igjennom ett spill/forum å diskutere/snakke. Hvis dama hadde latt meg snakket med menn men ikke med damer på nettet sier hun jo egentlig rett ut at hun ikke stoler på meg, da er det igrunn noe annet som er feil med forholdet enn at man snakker med noen på nettet. Takk og lov har ikke fruen noe problemer med dette, og jeg har heller ikke noe imot at hun går ut med mannlige venner ute på byen og tar seg en kaffe og no mat. Hadde blitt gal hvis jeg bare skulle sittet i sofaen og snakket bare med dama, eller at vi måtte kontstant være med hverandre for å overse om en av oss møtte noen av det motsatte kjønn. Som du sa, det er lov å bruke sunt fokevett. Dette med kontakt på nettet skal man bevisst på. Det kan fort utvikle seg til noe mer. Man sitter på hver sin kant,har felles interesser, flørter litt (det ser man jo bare her på dette forumet ;-), man lager seg forestillinger om den andre, føler man "har" noe sammen, den andre forstår en, en får bekreftelse... i det hele tatt, det kan fort utvikle seg til å bli noe som konkurrerer med ektefellen/samboer. Hvis man mangler noe i forholdet, bør man løse det innen forholdet. Søker man bekreftelse på nettet i tillegg/i stedet for bør man spørre seg hvorfor. Hvis jeg var så innmari interessert i teknologi så hadde jeg meldt meg inn i en klubb eller noe- ikke chattet på nettet med kvinner. . (Hvor mange kvinner er interessert i det emnet??) Det er mulig du ikke er bevisst ennå på hva du leker deg med. Kanskje er du i startfasen og syns det er spennende. Og at du trenger du denne bekreftelsen. Skjønner jo forsåvidt det. At man holder kontakt med gamle venner av begge kjønn er en ting, men å søke nye damer når man er i et forhold er noe helt annet. Jeg hadde ikke likt at min mann gjorde det. Det har ikke noe med kontrollering å gjøre, men at man vet hva som utgjør trusler i et forhold. Jeg ville ikke oppmuntret min mann om å gå på byen og flørte med andre damer heller... Er helt enig med Steinar her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 8. august 2009 #9 Del Skrevet 8. august 2009 Var jeg deg så ville jeg bare forbydd ham å holde på med det. Hvorfor skal han chatte med damer på nett når han er i sammen med deg? Helt enig! Han er jo sammen med deg, og da burde han ikke snakke sammen med andre ukjente damer på nettet. Jeg hadde ikke tillatt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. august 2009 #10 Del Skrevet 8. august 2009 At man holder kontakt med gamle venner av begge kjønn er en ting, men å søke nye damer når man er i et forhold er noe helt annet. Jeg hadde ikke likt at min mann gjorde det. Det har ikke noe med kontrollering å gjøre, men at man vet hva som utgjør trusler i et forhold. Jeg ville ikke oppmuntret min mann om å gå på byen og flørte med andre damer heller... Du og jeg hadde passet i sammen og du er selvfølgelig gift! hehe Jeg reagerte også litt på det Marblecake skrev: "Hadde blitt gal hvis jeg bare skulle sittet i sofaen og snakket bare med dama" - det utsagnet skurrer litt i mine øyne. Bare det å regge seg her på KG skurrer litt når man er gift (og mann) - mulig jeg er litt mistenksom da men hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marblecake Skrevet 8. august 2009 #11 Del Skrevet 8. august 2009 Du og jeg hadde passet i sammen og du er selvfølgelig gift! hehe Jeg reagerte også litt på det Marblecake skrev: "Hadde blitt gal hvis jeg bare skulle sittet i sofaen og snakket bare med dama" - det utsagnet skurrer litt i mine øyne. Bare det å regge seg her på KG skurrer litt når man er gift (og mann) - mulig jeg er litt mistenksom da men hehe Jeg er ikke gift, ei heller prøver jeg å bruke kg som ett flørteforum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. august 2009 #12 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg er ikke gift, ei heller prøver jeg å bruke kg som ett flørteforum. Gift, samboer eller i forhold - same difference! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Christa_* Skrevet 8. august 2009 #13 Del Skrevet 8. august 2009 Du og jeg hadde passet i sammen og du er selvfølgelig gift! hehe Å nei da, jeg er ikke gift. Skrev bare hva jeg hadde tenkt om jeg var i et forhold. Om vi hadde passet sammen? Vel, jeg jeg passer overhodet ikke til din beskrivelse av jenta du vil ha. Synd for deg, he, he. (Og sånn kan det gå når man har for spesifikke krav. Du kan gå glipp av mange kjekke damer, da!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 8. august 2009 #14 Del Skrevet 8. august 2009 Så med en gang det er på nett er det en skummel ting at man har kvinnelige bekjente, mens var det i levende live hadde det ingenting å si? Det er mystisk hvordan folk tilegner så mange fordommer mot medier som Internet. Man må da strengt talt ikke ønske å legge chatpartneren sin på rygg og harve over mennesket der, mer enn i det virkelige livet. Framfor alt er nettet en enda større distansering enn f.eks. et bord på et utested. Kanskje vi burde nekte partnerene våre å dra ut med kvinnelige venner også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. august 2009 #15 Del Skrevet 8. august 2009 Å nei da, jeg er ikke gift. Skrev bare hva jeg hadde tenkt om jeg var i et forhold. Om vi hadde passet sammen? Vel, jeg jeg passer overhodet ikke til din beskrivelse av jenta du vil ha. Synd for deg, he, he. (Og sånn kan det gå når man har for spesifikke krav. Du kan gå glipp av mange kjekke damer, da!). Krav og krav, fru blom hehe Det er en liste over egenskaper og fysiske attributter som til dels er noe uklare til og med for meg selv. Men du vet jo også at hvis du ikke liker mitt utseende, eller vi er altfor ulike i væremåte, så vil det aldri kunne fungere. Dessverre er det jo sånn eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marblecake Skrevet 8. august 2009 #16 Del Skrevet 8. august 2009 Gift, samboer eller i forhold - same difference! Snakke med damer på nettet, være utro, same difference. [/sarcasm] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christa Skrevet 8. august 2009 #17 Del Skrevet 8. august 2009 Krav og krav, fru blom hehe Det er en liste over egenskaper og fysiske attributter som til dels er noe uklare til og med for meg selv. Men du vet jo også at hvis du ikke liker mitt utseende, eller vi er altfor ulike i væremåte, så vil det aldri kunne fungere. Dessverre er det jo sånn eller? Det har du helt rett i. Og beskrivelsen i de indre kvalitetene tror jeg passer for de fleste også. (også meg :-). Det er de ytre kvalitetene jeg er mest betenkt over. Men jeg vet jo at menn generellt er mer opptatt av utseendet enn vi damer er. Deres krav er dama skal være så og så høy, så og så tykk/tynn, geografi ifra her og der... Alt dette teller ikke når man faller skikkelig for noen! Man må selvsgat like det man ser. Og selv liker jeg vedig mange menn, men de er jo overhodet ikke like hverken i vekt, utseende eller høyde. Skjønner? Til kevlar vil jeg si at dette handler ikke om å høvle over sin nettvenn. Å høvle over noen kan man strengt gjøre med hvem som helst. Dette handler om en større utfordring. Det å komme nær noen gjennom nettet er en større trussel fordi man åpner seg, utleverer seg, skaper en tilhørighet og blir mentalt dratt mot et annet menneske. jfr. det som tidligere er beskrevet ang. soulmates. Man tenker på denne personen, lager seg et fantasibilde av den, man blir nysgjerrig - og så er ikke lenger tanken fremmed om å møtes... Og når man tenker på å møte andre enn partneren, hvor er man da på vei...? Så jeg sier igjen, vær bevisst på hva man bruker nettet til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. august 2009 #18 Del Skrevet 8. august 2009 Snakke med damer på nettet, være utro, same difference. [/sarcasm] Det kan bare du selv svare på - i ditt tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. august 2009 #19 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Det har du helt rett i. Og beskrivelsen i de indre kvalitetene tror jeg passer for de fleste også. (også meg :-). Det er de ytre kvalitetene jeg er mest betenkt over. Men jeg vet jo at menn generellt er mer opptatt av utseendet enn vi damer er. Deres krav er dama skal være så og så høy, så og så tykk/tynn, geografi ifra her og der... Alt dette teller ikke når man faller skikkelig for noen! Man må selvsgat like det man ser. Og selv liker jeg vedig mange menn, men de er jo overhodet ikke like hverken i vekt, utseende eller høyde. Skjønner? Jeg vet at det visuelle har en betydning for meg, men om utseendet betyr mindre for kvinner vet jeg ikke. Får ikke det inntrykket fra mange som skriver her i hvert fall. Problemet med utseendet er jo at man vet ikke om man liker det før man ser det - naturlig nok. Jeg mener også at like barn leker best. Når jeg selv er slank, så vil rett og slett ikke min kropp passe fysisk i sammen med ei dama som ikke også er slank. Men det betyr jo ikke at hun må se ut som en skjelett. Endret 8. august 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stx Skrevet 8. august 2009 #20 Del Skrevet 8. august 2009 Om en mann eller kvinne har mange nettvenner. Altså f.eks om en mann chatter med damer på nett. Ville dere omgående tenke at det er noe mere enn vennskap?? omgående nei. Må jo få lov til å prate med andre folk vel? Vist det er noe som foregår gang på gang i skjul eller lignende så er det jo noe muffins. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå