Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Datteren min (13) klager over kløe i skjedeåpningen. Hun har ikke fått mens ennå, men er jo i puberteten. Er det noen som har opplevd at døtre på tolv-tretten har fått soppinfeksjon, og hva gjorde dere i så fall? Eller var det noe annet enn sopp? Klart, vi går til legen, bare så jeg har nevnt det. Men jeg tenkte bare å høre om andre har vært borti det samme.
Gekko Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Det kan være både sopp og småmark. Begge deler selvopplevd og forferdelig ubehagelig. Ta en tur til legen og finn ut av det så fort som mulig!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Hei og takk for svar! Jeg har tenkt på det med småmark, men hun mener selv at hun ikke har det. Skal be henne sjekke en gang til. Skulle det være sopp så håper jeg at hum slipper å begynne med soppmidler (stikkpiller). Er ikke så greit det når hun aldri har vært oppi der med fingeren engang. Og så er jeg litt skeptisk til soppmidlene også, da jeg er redd de kan gjøre problemet verre. Men, må man så må man. Får håpe det går over av seg selv hvis det er sopp.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Hei og takk for svar! Jeg har tenkt på det med småmark, men hun mener selv at hun ikke har det. Skal be henne sjekke en gang til. Skulle det være sopp så håper jeg at hum slipper å begynne med soppmidler (stikkpiller). Er ikke så greit det når hun aldri har vært oppi der med fingeren engang. Og så er jeg litt skeptisk til soppmidlene også, da jeg er redd de kan gjøre problemet verre. Men, må man så må man. Får håpe det går over av seg selv hvis det er sopp. Tenker umiddelbart sopp jeg og, selv om jeg ikke har vært borte i det hos så unge jenter. Mtp stikkpillene er jeg enig med deg. Men ta kontakt med legen. Det finnes piller (til å svelges) som fjerner soppen, og som er betydelig mer effektive enn canesten. Dersom symtpomene er klare vil sannsynligvis legen skrive ut disse uten undersøkelse og test, da disse pillene ikke har noen særlige bivirkninger. Sopp går som regel ikke over av seg selv, ofte blir problemet værre og værre. Jeg ville tatt tak i dette med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Joda, soppinfeksjon kan gå over av seg selv. Kroppen kan selv vinne over infeksjonen, og det er sikkert den beste måten å bli kvitt den på hvis man kan holde ut.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Datteren min fikk soppinfeksjon i skjeden etter en antibiotikakur... hun var da 12 år, og hadde ikke mensen ennå. Hun fikk beskjed om å smøre på canesten salve et par dager, og da gikk det over uten problemer. Hvis det har blitt litt klamt i underlivet nå i sommer, og kanskje hun har dusjet litt for grundig, vasket underlivet med såpe eller slikt, så er ikke alltid en soppinfeksjon så langt unna for de yngste heller. Snakk med lege eller apotek, så vil du få råd derfra.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Okei, da kom hun nettopp og fortalte at hun har funnet småmark. Så da kan det hende at saken er løst.
estrella Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 Æsj, hvordan får man småmark der? Og hvordan ser de ut? Så utrolig ekkelt (jeg ville heller hatt soppinfeksjon...men jeg er litt pinglete)!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 7. august 2009 #9 Skrevet 7. august 2009 Æsj, hvordan får man småmark der? Og hvordan ser de ut? Så utrolig ekkelt (jeg ville heller hatt soppinfeksjon...men jeg er litt pinglete)! Marken kan faktisk krype inn i skjeden hos barn og skape kløe og utflod. Markene er hvite og ca en cm lange. Helt vanlig å få småmark en gang i mellom.
estrella Skrevet 7. august 2009 #10 Skrevet 7. august 2009 Marken kan faktisk krype inn i skjeden hos barn og skape kløe og utflod. Markene er hvite og ca en cm lange. Helt vanlig å få småmark en gang i mellom. Grøss! Aldri hørt om dette jeg. Ikke har jeg hatt det heller (tydeligvis). Googla det...og woho så jeg klør over hele meg nå! Æsj. For en traumatisk opplevelse
Gjest ts Skrevet 7. august 2009 #11 Skrevet 7. august 2009 Hehe, jeg forstår deg, festlig er det ikke.
Gjest zeba Skrevet 7. august 2009 #12 Skrevet 7. august 2009 Okei, da kom hun nettopp og fortalte at hun har funnet småmark. Så da kan det hende at saken er løst. Å, fyttigrisen så ekkelt. Det verste er at en del har ikke noe særlig symptomer heller, det hadde heldigvis din datter. Nå skjønner jeg hvorfor noen gir barna sine en markkur i ny og ne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå