Gjest VinglePetter Skrevet 8. august 2009 #21 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg så nå at man kan være anonym på Gaia Forumet .Takk skal du ha. Herremin. Gaia forum - En ENNÅ større samling locos enn på kvinneguiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #22 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg fikk ikke lagt ut noe innlegg på Gaia forumet allikevel.Man måtte være bruker for å legge ut anonyme spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fraede Skrevet 8. august 2009 #23 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg er ikke nabo med de som sjikanerte meg lenger,men opplever uflaks allikevel.Har blitt sjikanert av andre også som heller ikke har vært en del av min omgangskrets.Det føles som om livsituasjonen aldri blir ordentelig bra. jeg skjønner at du er ovebevist om at det er uflaks, og du snakker om sjikanering. det kan godt hende at du er forfulgt av uflaks, men i så fall er alle andre det også.... slik du formluerer deg så tenker jeg at du kanskje legger veldig mye vekt i hva du anser som tunge opplevelser eller ikke. jeg kjenner mennesker som har mistet flere nære familiemedlemmer til kreft, jeg kjenner en mamma som nettopp mistet sin elskede lille sønn, jeg kjenner mennesker som har vokst opp med krig - i tillegg til å miste begge sine foreldre til kreft. en og samme person. men ingen av disse føler seg forfulgt av uflaks, eller snakker om det slik. du snakker om en sjikanerende nabo, og dårlig økonomi. det kan være tungt nok. men jeg tror nok at du heller bærer med deg en negativ energi - og den energien er det en selv som omringer seg med. man forstår kanksje ikke hvordan man gjør det, men negativitet sprer seg raskere enn en fysisk sykdom....alle rundt en merker det, akkurat som om man avogtil får det man kaller en "dårlig" magefølelse. så prøv, om bare en eneste gang, å tenke deg dette: hvis du er forfulgt av uflaks, hva skal man da si om barn i sør-amerika som sniffer lim for å stille sulten, jobber på søppelhaug - og kun opplever utnyttelse av deres kropp og tilstedeværelse i verden? selv har jeg hatt en ekstrem oppvekst, forfulgt av ekstreme opplevelser de færreste får oppleve. men jeg er da ikke forfulgt av uflaks? det ville da vært ganske egosentrisk av meg å sette meg selv som et midtpunkt i verdens akse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 8. august 2009 #24 Del Skrevet 8. august 2009 Nei, ikke i et åpent forum. Send gjerne pm. Ellers bør du heller bruke www.ildsjelen.no eller forum.gaiaforum.com og de, om du vil slippe den massive flodbølgen av negativitet som dette forumet skyller bort folk som antyder noe en millimeter utenfor A4.Jeg er ikke det minste A4, men jeg synes allikevel at auralesing og healing er så sinnsvakt at jeg ikke har ord for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superlady Skrevet 8. august 2009 #25 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Som flere andre her inne, så tenker jeg at du (ubevisst kanskje) har en negativ innstilling. Du blir sårbar for andre og det blir lett for "slemme mennesker" å såre deg på forskjellig vis. Slike "slemme mennesker" finner du overalt. De finnes i mer eller mindre alle nabolag, på mer eller mindre alle arbeidsplasser/skoleklasser og den eneste måten å takle dem på er å vie dem lite oppmerksomhet eller gi faen når de begynner. Viser du dem sårbarhet er løpet kjørt. Mitt råd er å prøve å se lyst på livet og øve deg på å gi litt mer faen når folk behandler deg dårlig. Vis at du er tøff, vis at du liker deg selv og livet ditt. Alle har noe de kan glede seg over. Det trenger kanskje ikke være fine biler eller fine hus (det er jo uansett kun statussymboler og kan bidra med lite ekte lykke), men du har vel noen du kan være glad i - om det så er et kjæledyr. Hunder eller katter (men oftest hunder kanskje?) kan vise enormt mye kjærlighet og hengivenhet og de krever lite tilbake. Solnedgangen er vakker, du er heldig som kan låne bøker gratis på biblioteket og gud, så glad du er for at du er frisk (kanskje, hvis ikke så kan du være glad for at du er frisk nok). Dette er bare tips ut i løse luften altså, men du har vel noe slikt som du kan fokusere på som er fint? Tenk så heldig du er som kan få bo i vakre Norge! Naturopplevelser er gratis! Selvhjelpsbøker er fint (og mange kan lånes på bibliotek), men pass på å ikke synk for dypt ned i dem heller. Verden er ikke alltid slik som i selvhjelpsbøker og selv om det er eksempler i "The Secret" om mennesker som har tenkt seg til store pengebeløp og nye hus, så vet jeg om flere som ikke akkurat har fått det til - inkludert meg selv. Så man må ikke bli deprimert for at man ikke får det til, mener jeg. Noen sa til meg engang at når man skal tenke positivt, så må man tenke "jeg er sterk" (f.eks) og ikke "jeg er ikke svak". Jeg ble fortalt at "ikke"-ordet gikk rett forbi og hjernen oppfattet "jeg er svak". Om det er slik det fungerer vet jeg ikke, men positiv tenkning bør vel være nettopp positiv fremfor fokusering på fraværet av noe negativt. Ellers mener jeg også at psykolog kan være tingen. dette behøver ikke koste så mye om du får henvisning fra lege og du kan få kvittet deg med en del grums. Dette ble litt langt, men mitt siste råd er å se tilbake på det du har opplevd som erfaringer som har vært verdifulle - f.eks vet at du har lært noe. Å gå rundt å angre på fortiden eller være trist for alt som har skjedd tidligere er lite fruktbart i positiv tenkning! Hvilke fellestrekk hadde de menneskene som mishandlet deg (om det var flere) og styr unna slike folk i fremtiden. Les om psykopater og kjenn igjen trekkene deres. (men husk samtidig at psykopater som regel har mange av trekkene og impulsivitet alene trenger ikke gjøre noen til psykopat!) Endret 8. august 2009 av superlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 8. august 2009 #26 Del Skrevet 8. august 2009 Takk superlady. Jeg har igjen fått troen på folkene her inne på KG. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #27 Del Skrevet 8. august 2009 Dette ble litt langt Innlegget ditt er så bra at du gjerne kunne fortsatt i fem kilometer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest farger Skrevet 8. august 2009 #28 Del Skrevet 8. august 2009 Som flere andre her inne, så tenker jeg at du (ubevisst kanskje) har en negativ innstilling. Du blir sårbar for andre og det blir lett for "slemme mennesker" å såre deg på forskjellig vis. Slike "slemme mennesker" finner du overalt. De finnes i mer eller mindre alle nabolag, på mer eller mindre alle arbeidsplasser/skoleklasser og den eneste måten å takle dem på er å vie dem lite oppmerksomhet eller gi faen når de begynner. Viser du dem sårbarhet er løpet kjørt. Mitt råd er å prøve å se lyst på livet og øve deg på å gi litt mer faen når folk behandler deg dårlig. Vis at du er tøff, vis at du liker deg selv og livet ditt. Alle har noe de kan glede seg over. Det trenger kanskje ikke være fine biler eller fine hus (det er jo uansett kun statussymboler og kan bidra med lite ekte lykke), men du har vel noen du kan være glad i - om det så er et kjæledyr. Hunder eller katter (men oftest hunder kanskje?) kan vise enormt mye kjærlighet og hengivenhet og de krever lite tilbake. Solnedgangen er vakker, du er heldig som kan låne bøker gratis på biblioteket og gud, så glad du er for at du er frisk (kanskje, hvis ikke så kan du være glad for at du er frisk nok). Dette er bare tips ut i løse luften altså, men du har vel noe slikt som du kan fokusere på som er fint? Tenk så heldig du er som kan få bo i vakre Norge! Naturopplevelser er gratis! Selvhjelpsbøker er fint (og mange kan lånes på bibliotek), men pass på å ikke synk for dypt ned i dem heller. Verden er ikke alltid slik som i selvhjelpsbøker og selv om det er eksempler i "The Secret" om mennesker som har tenkt seg til store pengebeløp og nye hus, så vet jeg om flere som ikke akkurat har fått det til - inkludert meg selv. Så man må ikke bli deprimert for at man ikke får det til, mener jeg. Noen sa til meg engang at når man skal tenke positivt, så må man tenke "jeg er sterk" (f.eks) og ikke "jeg er ikke svak". Jeg ble fortalt at "ikke"-ordet gikk rett forbi og hjernen oppfattet "jeg er svak". Om det er slik det fungerer vet jeg ikke, men positiv tenkning bør vel være nettopp positiv fremfor fokusering på fraværet av noe negativt. Ellers mener jeg også at psykolog kan være tingen. dette behøver ikke koste så mye om du får henvisning fra lege og du kan få kvittet deg med en del grums. Dette ble litt langt, men mitt siste råd er å se tilbake på det du har opplevd som erfaringer som har vært verdifulle - f.eks vet at du har lært noe. Å gå rundt å angre på fortiden eller være trist for alt som har skjedd tidligere er lite fruktbart i positiv tenkning! Hvilke fellestrekk hadde de menneskene som mishandlet deg (om det var flere) og styr unna slike folk i fremtiden. Les om psykopater og kjenn igjen trekkene deres. (men husk samtidig at psykopater som regel har mange av trekkene og impulsivitet alene trenger ikke gjøre noen til psykopat!) det interessante med akkurat dette er jo at undersøkelser tyder på at det faktisk ikke har denne effekten, iallefall ikke når det gjelder selvtillit. faktisk kunne ha den motsatte effekten......tror det har noe med å gjøre at faktisk også må tro på det man sier. selv tror jeg på handling - vil du ha det bra, så må du også gjøre ting som er bra. og da tror jeg ting du nevner som dyr, turer i skog og mark, små dagligdagse handlinger som får fokus over på noe positivt hjelper mye. mange som oppsøker selvhjelp vil jo heller ha en bekreftelse på alt "de feiler" fremfor å finne en konstuktiv løsning. jeg tror kanskje ts ikke er på et sted hvor man ønsker faktisk forandring - for da tyr man ikke til passive midler som armbånd/healing/osv. passiv endring er alt som kan kjøpes/gjøres i ritualer/snakkes om. ekte forandring er jo å handle, leve i nået og ikke burke all sin energi på å dvele med fremtid og fortid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 8. august 2009 #29 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Jeg fikk ikke lagt ut noe innlegg på Gaia forumet allikevel.Man måtte være bruker for å legge ut anonyme spørsmål. Du må være registrert bruker der, men kan poste anonymt i en egen anonym kategori. På grunn av spam og tull, gjorde de slik at folk fikk begrenset adgang, slik at du må poste fire eller fem innlegg før du får tilgang til hele forumet. Uheldigvis gjelder dette også for å få lese i hele forumet. Det er stort sett bare å si hei til noen i presentasjonstråden, of vipps er du inne. Endret 8. august 2009 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 8. august 2009 #30 Del Skrevet 8. august 2009 ... Veldig bra skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplefe Skrevet 8. august 2009 #31 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Slettet Endret 8. august 2009 av Eplefe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 8. august 2009 #32 Del Skrevet 8. august 2009 Det er ikke snakk om å være uenig i noe som helst, men å ha litt vett igjen i skallen. Edit: Men jeg kaster vel murstein i glasshus når jeg sier det her. Har fått det for meg at det er en jentegreie å være sykelig overtroisk, og forumet heter tross alt kvinneguiden. Haha! Du var kjapp med å sitere. Setningen ble kjapt slettet fra mitt innlegg pga at det var feil brukernavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 8. august 2009 #33 Del Skrevet 8. august 2009 Noen sa til meg engang at når man skal tenke positivt, så må man tenke "jeg er sterk" (f.eks) og ikke "jeg er ikke svak". Jeg ble fortalt at "ikke"-ordet gikk rett forbi og hjernen oppfattet "jeg er svak". Om det er slik det fungerer vet jeg ikke, men positiv tenkning bør vel være nettopp positiv fremfor fokusering på fraværet av noe negativt. Grunnen til dette er at hjernen tenker i bilder, og hjernen har ikke noe bildet på ordet "ikke"... Dessuten tiltrekker du deg det du fokuserer på. Jonette Crowley hadde en fin fremstilling av dette (finnes muligens video av det på youtube) der hun fortalte at hun skulle hoppe i fallskjerm, ble redd da hun så krysset nede på bakken og det tok lang tid før hun torte å hoppe og da var hun langt forbi krysset hun egentlig skulle truffet. Til slutt hoppet hun og under seg så hun et stort jorde - og ett gjerde... hun var redd for å treffe gjerdet og det var det hun tenkte hele tiden: ååå, jeg må ikke treffe gjerdet, jeg må ikke treffe gjerdet... Og det hun traff var selvfølgelig gjerdet, for det var det hun fokuserte på... hjernen så for seg gjerdet og treffe... og derfor traff hun gjerdet... Jeg har brukt dette med bevisst tenkning i flere år - når jeg er sulten så tenker jeg heller "jeg er mett" enn " jeg er ikke sulten" for da fokuserer jeg på sulten... Så det har med hvordan man bruker underbevisstheten sin... og omprogrammere hjernen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #34 Del Skrevet 10. august 2009 Her er også lesestoff hvis du vil lære om deg selv og bryte gamle møstre. http://67.199.95.131/CrimsonCircle/Innhold...iseringene.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå