Jinx Skrevet 6. august 2003 #1 Del Skrevet 6. august 2003 Vil du dele din beste vaffel oppskrift med meg ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. august 2003 #2 Del Skrevet 6. august 2003 Husker ikke selve oppskriften, men uansett blir alle vaffler bedre med vaniljepulver og kardemomme oppi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 6. august 2003 #3 Del Skrevet 6. august 2003 uh.. Er ikke oppskriften til vafler noe man tar på feelingen? To egg og litt sukker piskes sammen til en luftig sak. Har i en t-skje bakepulver og en t-skje salt. Hell i melk... spe ut(eller kanskje det heter inn? hihi) med mel og ha i litt smeltet smør. La røren hvile i kjøleskapet.. helst en dag, men 10min funker også for sultne mager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 6. august 2003 #4 Del Skrevet 6. august 2003 Dra til butikken, finn toro sine poser, dra hjem igjen, og følg anvisningen på pakken. Bruk gjerne litt rømme, det gjør smaken enda bedre. Lett og godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 6. august 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg lager alltid vaffler bare på "feelingen" Jordbær.. En dæsj av ditt og en dæsj av datt.. De blir alltid gode, men fikk servert noen skikkelig gode og sprøe.. Tror de var laget med potetmel..? Derfor oppskrift.. Men jeg får vel bare kjøre sammen noe som vanlig - med potetmel.. Toro sine er kjempe gode ja Joplaya Vaniljesukker og kardemomme har jeg alltid oppi Donpedro Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. august 2003 #6 Del Skrevet 6. august 2003 Natron som hevemiddel og kulturmelk i røra gir en jevn og fin brunfarge på vaflene. Du må ha noe surt i for at natron skal virke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 7. august 2003 #7 Del Skrevet 7. august 2003 Liker litt grove vafler, jeg, da...... For eksempel noe sånt som dette: Grove sunne vafler (10 plater) 2 store egg Søtningsmiddel eller sukker etter smak 6 dl skummet melk/skummet kulturmelk 70 g grovt sammalt hvete/havregryn 260 g hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker Kardemomme Pisk egg og søtning til eggedosis. Tilsett mel og melk. La røren stå minst en time før steking. Tykke, saftige og gode vafler! Og i tillegg kan de spises med god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. august 2003 #8 Del Skrevet 7. august 2003 Veeeeldig på feelingen..... tre-fire egg og passelig med sukker ( en kaffekopp? ) piskes leeenge... Ha i smeltet margarin........ litt vaniljesukker, kardemomme er tabu, litt grovmel, mest hvetemel, en liten boks rømme ( gjør dem sprø ) pluss helmelk...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå