Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_MEG_*
Skrevet

Jeg temper og slikt på FF. Gjort i over et halvt år nå. Men merka noe litt annerledes. Etter eggløsning bruker jeg ha temp mellom 36,3 og 36,6, den ligger vanligvis rundt 36,5.

Men 4DPO var den 36,0, det har jeg aldri hatt før, i alle fall ikke så sent!

8DPO var temp plutselig så høy som 36,9! Og dagene etter 36,5 igjen.

Kan jeg være gravid?

Jeg bomma nemlig litt på sex 2 dager før EL. Prøver ikke å bli gravid mener jeg, men bomma litt pga. ustabile syluser:(

HVa tror dere? Venter mens mand-tirs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanskelig å si, kan jo være at du har sovet dårlig f.eks også? Bruk chart overlay og sammenlikn med de foregående mnd, da ser du om det er store forandringer sammenliknet med siste målinger. Jeg ville ventet og sett om den fortsatte å stige de 3 siste dagene, og da sett om den begynte å se trifasisk ut.

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Jeg kan pröve chart overlay ja. Men ser på forhånd at det er uvanlig med fallback rise som er på dag 4, for de 2 gangene jeg hadde det för var det dagen etter, 2DPO. Og jeg sov ikke noe spesielt dårlig den natten 8DPO den var höy.

Men den er ikke lengre trifasisk, bare en dag den var 36,9 og nå er den tilbake til 36,5 som sagt.

Alle som blir gravide har de trifasisk?

Jaja, jeg bare krysser fingrene på at tante röd kommer mandag eller tirsdag:) Ikke baby klar dette året akkurat nei!

Skrevet

Skulle bare tilføye at jeg var gravid ja...

Skrevet

Du prøvde å unngå å bli gravid, var det sånn? Men da er det etter min mening en kalkulert risiko å ta sjansen på "early days" uten kondom. Temper selv, og av og til er det en uvanlig syklus, sånn at eggløsningen dukker opp uventa et par dager tidligere enn man tenker. Altså bruker vi kondom til ETTER eggløsning.

Skrevet

Var dårlig timing, jeg visste jo det!!! Men ja, jeg er da gammel nok for barn uansett:) Sikker derfor jeg slurva litt. Går sikkert bra!

Skrevet
Var dårlig timing, jeg visste jo det!!! Men ja, jeg er da gammel nok for barn uansett:) Sikker derfor jeg slurva litt. Går sikkert bra!

Veldig glad for å se det svaret :) Det kommer til å gå bra, ja! Lykke til!!

Skrevet (endret)

Tror egentlig den eneste måten du kan se at du er gravid på er at tempen holder seg høy fra du har el, og ikke synker slik som når du får mensen. Men man blir nok å merke at man ikke får mensen først ;) Har ikke hørt noe om at svingninger i temperaturen kan tyde på at man er gravid. Men hvem vet... ;)

Hadde også noen dager der temperaturen plutselig var skyhøy, men da var ikke jeg gravid hvertfall.

Endret av Arielle
Skrevet

Dere som temper, hvordan gjør dere det? Var inne på fertilityfriend nå og så raskt, men så ut som at man må ta et kurs. Har dere gjort det eller har dere bare begynt?

Skrevet
Dere som temper, hvordan gjør dere det? Var inne på fertilityfriend nå og så raskt, men så ut som at man må ta et kurs. Har dere gjort det eller har dere bare begynt?

Bare å sette i gang. Skaff deg et digitalt termometer og mål tempen med n gang du våkner hver dag. Hvis du har flaks, får du en fin og tydelig graf med et vanlig termometer og temping i munnen. Hvis grafen blir vanskelig å tyde, kan du skaffe deg termometer med to desimaler og/eller tempe vaginalt/rektalt. Kurset er bare noe man kan velge å ta for å lære enda mer.

Skrevet
Tror egentlig den eneste måten du kan se at du er gravid på er at tempen holder seg høy fra du har el, og ikke synker slik som når du får mensen. Men man blir nok å merke at man ikke får mensen først ;) Har ikke hørt noe om at svingninger i temperaturen kan tyde på at man er gravid. Men hvem vet... ;)

Hadde også noen dager der temperaturen plutselig var skyhøy, men da var ikke jeg gravid hvertfall.

Tror det er individuelt. Noen temp. flukterer mer enn andre. Minn var samme som den alltid er etter EL, mens andre får enda høyrere enn det igjen. Ikke lett å si alltid:) Men temper man endel blir man mer kjent med sin syklus og slikt. Det er jo interessant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...