Xtra_lilje Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Hei! like før sommeren kjøpte jeg disse skoene hos XXL: http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=85566. jeg har vært veldig fornøyd med dem, og brukt dem til tur/løping i terreng 2-4 ganger i uken. Men nå har sålen løsnet. har jeg reklamasjonsrett? og om jeg har - jeg har ikke kvittering, men finner betalingen på kontoutskrift - holder dette?
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Hei! like før sommeren kjøpte jeg disse skoene hos XXL: http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=85566. jeg har vært veldig fornøyd med dem, og brukt dem til tur/løping i terreng 2-4 ganger i uken. Men nå har sålen løsnet. har jeg reklamasjonsrett? og om jeg har - jeg har ikke kvittering, men finner betalingen på kontoutskrift - holder dette? Jeg ville absoulutt tatt kontakt med XXL og forklart situasjonen din. Det står jo klart i omtalen av skoen at det er en løpesko laget for terreng. Du har iallefall brukt skoene slik de er ment og at sålen løsner vil da være en klar reklamasjonsgrunn (mangel ved varen) i følge forbrukerkjøpsloven. Det er litt dumt at du ikke har kvittering, det gjør alltid ting litt vanskeligere. Men jeg ville prøvd med kontoutskriften, mulig dette holder. Ta kontakt med dem og hør Jeg ville helt klart klaget på disse skoene! Min erfaring er at det ofte ordner seg. Lykke til!
Susan Sto Helit Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Har du betalt med kort? Slik at det viser at du handlet i butikken for rett sum i rett tidsrom? I så fall vil de mest sansynlig hjelpe deg. Det er to års reklamasjonsrett på sko, så jeg vil anbefale å begynne å ta vare på kviteringen på sko du kjøper. Da får du ingen problemer når slikt som dette skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå