Miew Skrevet 5. august 2003 #1 Skrevet 5. august 2003 I helgen var jeg på en "Jack the ripper" -guidet tur i London, hvor guiden også fortalte om andre mord og mysterier fra Storbritannia, blant annet om en fyr som skal ha kuttet ofrene sine opp i små deler, for så å flushe dem ned i toalettet. Jeg husker det vagt, er nok en liten stund siden, er det noen som husker hvam/hva/hvor, osv? Jack the ripper turen var ganske spennende og anbefales, vi vandret rundt på mordstedene hvor Jack the ripper hadde slått til. Vi ble fortalt, ganske detaljert hva som hadde skjedd og hvordan politiet hadde jobbet på den tiden. Vi fikk også vite at teorien de lekte med i filmen "from hell", om en kongelig som hadde gjort en hore gravid, var ekstremt usannsynlig. Ja, så gikk vi også forbi puben hvor Johnny Depp skal ha sittet og gjort research før innspillingen av filmen begynte, på samme pub som en del av ofrene til Jack the ripper var en del på.
Gjest Gjesta Skrevet 6. august 2003 #2 Skrevet 6. august 2003 Kan det være Henry Lee (Lucas) du mener?... jeg vet han drev å kuttet opp likene, men jeg tror han la restene opp i badekaret. I badekaret hadde han ett middel som løste opp bitene, og så flushet han de sammen med "badevannet"... Clea
Miew Skrevet 6. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2003 Jaa, det kan hende. Jeg får se om jeg finner noe info om det på nettet, hehe *være skikkelig grotesk*
Retz Skrevet 6. august 2003 #4 Skrevet 6. august 2003 Her er litt snadder til deg: http://home1.inet.tele.dk/chilsta/killer1.htm http://www.skole.trondheim.kommune.no/rost...eriemordere.htm Løp og hent popcorn!
Miew Skrevet 6. august 2003 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2003 Nei, det er ikke han jeg tenker på...han er for gammel og ble dømt og drept på slutten av 80tallet. Han jeg tenker på er fremdeles i live...men det kan stemme det du sier, om hva som har skjedd, oppi badekaret, så ned i toalettet. Dessuten knivstakk Henry Lee Lucas ofrene sine, første offer var moren, så sin kjære "livspartner", han brukte ikke badekaret eller toalettet. Åh, hente popcorn? Har selv funnet en side med ganske detaljert informasjon om diverse mer eller mindre kjente mord, blant annet med obduksjonsrapporter! http://crimemagazine.com/serial.htm Er bare å finne det mordet du føler for å lese mer om, så får du all den informasjon ditt syke sinn måtte ønske
Miew Skrevet 6. august 2003 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2003 Retz: HAH! Angående Jack The ripper (leste på ene siden du ga meg link til) står det: På veggen der Eddows hadde blitt drept, ble det funnet en beskjed, skrevet med kritt: "The Juwes are not the men to be blamed for nothing." FEIL, FEIL, FEIL, FEIL!!! Det stod "The Juwes are not the men to be blamed for nothing." på en vegg, ja, riktig, men ikke der hun ble drept, det stod på en vegg et par gater bortenfor, hvor de fant et blodig lommetørkle med hennes blod på. MEN, det viktige å vite er at det hadde stått på den samme veggen i et par uker før drapet! SÅ, det var alstå IKKE "Jack the ripper" (de vet egentlig ikke hva han heter/het, "Jack the ripper" -navnet ble laget av en som jobbet i ene avisen på den tiden. Han sendte et, av mange, falske brev til avisen han jobbet for, som han underskrev med Jack the ripper.) Ja, han mente nok noe med å slenge det fra seg der, men det var ikke Jack selv som skrev det. Husk, det var mye jødehat der på den tiden, mye krangel mellom de forskjellige religionene... Så det så!
Miew Skrevet 6. august 2003 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2003 Et annet morsomt fakta fra akkurat den seriemorderen, er at politiet kledde et par av betjentene sine ut som menn og lot dem gå gatelangs for å se om Jack slo til mot dem. Det samme gjorde mennene i gaten. Altså gikk det en del "drag-queens" rundt i gatene for å lokke til seg en seriemorder. Haha. Det beste er at to av dem begynte å krangle og å sloss, slik at den ene av dem, som ikke var politi, ble anmeldt og dømt for å ha angrepet politiet, noe som var veldig straffbart på den tiden.
Miew Skrevet 6. august 2003 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2003 Sandman: tja, om man synes sånt er underholdende, så :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #11 Skrevet 7. august 2003 Han som trakk ned likene i do, kan det ha vært Dennis Nilsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå