Gå til innhold

Han sier at jeg ikke er verdt en shit

Anbefalte innlegg

Gjest Tinkerbell87
Skrevet (endret)

Jeg har vært sammen med kjæresten min i over to år, vi har et avstandsforhold.

I dag diskuterte vi om fremtiden vår, jeg fortalte han om ting jeg savnet i forholdet vårt osv. Plutselig ble han kjempe sur, han sa at jeg lekte kongelig, at jeg forventet og ønsket for mye. Han sa at jeg ikke var noe, at jeg ikke var verdt noe, og at han var bedre enn meg. Han mente at han kunne finne bedre enn meg. Han sa at jeg aldri kom til å bli lykkelig, og at ingen kan leve med en jente som meg, og at jeg rett og slett er som Hitler. Jeg begynte å gråte, men jeg svarte han tilbake, og sa at han godt kunne finne seg en annen.

Min familie har litt bedre økonomi enn det familien hans har, det plager han. Han skjelte ut moren min, faren min, bestemoren min, onkelene mine og tanta mi. Så sa han at hele slekta mi baksnakker meg, og at alle vet hvor vanskelig jeg er å ha med å gjøre. Jeg sa at det var nok, og at jeg ikke ville snakke med han mer. Han svarte at jeg kom til å drite meg ut, og at han skulle gjøre livet surt for meg. Han mente at alt var min feil. Jeg gråt gjennom hele samtalen, når jeg prøvde å avslutte samtalen, sa han at det var meg som ikke ville løse problemene våre og ikke han.

Jeg vet at man sier mye som man ikke mener når man blir sint, men han her sier for mye. Jeg sier sikkert mye dumt jeg også, men jeg er ikke like slem som han. Jeg føler at vi har mistet respekten for hverandre. Jeg vil vekk fra han, jeg vil ikke ha noe med han gjøre lengre. Men jeg er livredd for at jeg ikke er sterk nok. Jeg vet han kommer til å skrive mail, sende sms`er og ringe meg i morgen. Dette er ikke første gangen han har sagt så mye dritt til meg, jeg føler meg nesten som ingenting nå. Jeg sitter bare hjemme, jeg er ikke sosial lengre, jeg sover lite.

Jeg opererte nesa mi for 3 uker siden, han har ikke latt meg være i fred i det hele tatt. Han ble tom. sur når jeg ikke orket å snakke med han dagen etter operasjonen, jeg hadde smerter og ville egentlig bare sove.

Hvordan skal jeg klare å bli sterk? Hvordan skal jeg klare å si at NOK ER NOK! Hvorfor har jeg blitt så svak?

Huff, vet ikke hvorfor jeg skrivet dette innlegget en gang.

Beklager evt. skrivefeil, jeg skriver med tårer i øyenene, og orker ikke å lese gjennom det jeg har skrevet.

Endret av Tinkerbell87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si, jeg... :klemmer:, styrke og lykke til til deg, i alle fall.

Gjest Tinkerbell87
Skrevet
Vet ikke hva jeg skal si, jeg... :klemmer:, styrke og lykke til til deg, i alle fall.

Det er kanskje ikke så mye å si :) Men takk :klemmer:

Skrevet

Huff, føler med deg altså! Har vært oppi en lignende situasjon selv der jeg mistet både selvrespekten min og deretter hans ettersom jeg syns alt var ok. Alt KAN IKKE VÆRE OK, og det er bedre å bare gå inn i et forhold der du ikke er misfornøyd med partneren men tror han kommer til å forandre seg, det SKJER ikke, og dette har jeg erfart. Nå vet ikke jeg hva du og kjæresten din har vært gjennom, men tipper han har gjort mange dumme ting men ikke gir slipp likevel, og ettersom du innerst inne er såpass glad i han så tenker du jaja la gå denne gangen. Jeg kjenner meg selv i det, og jeg tror VELDIG mange gjør det, og jeg vet egentlig ikke hvorfor mennesker blir så svake etterhvert. Det er så lett for meg og alle andre å si at du bare skal droppe han og få opp selvrespekten og ikke akseptere slik oppførsel, men uten å mene noe vondt med det, så vet jeg at du kommer til å svare han hvis han ringer eller sender melding. Og dette er helt normalt, du blir rett og slett fanget i en ond sirkel der ting bare går èn vei - og det er rett ned. Til slutt aksepterer du ting du før forholdet ALDRI hadde akseptert og hadde det vært venninna di som hadde fortalt samme historia hadde du sagt dropp han på stedet.

Vet også dere helt sikkert har noen flotte stunder i blant også, men slike personer som han forandrer seg aldri, og det er bare best å komme seg LANGT vekk fra de. Man skulle nesten tro de ikke hadde hjerne til å tenke med, når du tidligere har tilgitt han for ting osv så er det jo for å prøve å få forholdet til å fungere - og istedenfor at han da lener seg tilbake og tenker på alt du går gjennom for å få til et bra forhold - så gjør han ting bare enda verre ved å bli fortere sur for ting og forlanger ditt og datt ettersom det har vært "greit" før.

Eneste rådet jeg kan gi deg er å rett og slett dumpe han - ignorere han - alle gangene han prøver å ringe deg eller sender melding eller hva som helst. Jeg vet det er så sinnsykt hardt, jeg greier det ikke selv til og med. Men jeg vet at det er det rette å gjøre, jeg er rett og slett bare for svak. Men greier du å bare stenge han ut av livet ditt og komme deg videre - DA er du sterk og du vil nok se at selvtilliten stiger også etter at du har klart noe sånt. Det er ikke lett i det hele tatt - og uansett hvor idiotisk han er og hva han sier så vil du likevel ta telefonen når han ringer, men vær så snill ikke gjør det. Hvis du ikke vil at ting skal bli verre for deg og at flere dager/måneder skal være wasted av livet ditt så IKKE svar han! Han har oppført seg rent idiotisk og så umodent som er mulig, og hvis han påstår at han kan finne noen som er bedre - ja då får han faen meg gå og prøve da og se hvilken annen dame i verden som tolerer slik oppførsel.

Håper virkelig du greier dette her, og kommer til å følge med i tråden for å se hvordan det går ettersom jeg er litt i samme situasjon selv :)

Lykke til !

Skrevet

Huff..

Kom deg vekk fort!

Sånn var eksmannen min også.. I begynnelsen var mishandlingen psykisk. Etterhvert så ble han fysisk også.

Det er veldig typisk at han legger skylden over på deg.

Kom deg vekk fort kjære jente. Ellers så kommer du til å måtte slite resten av livet.

Du vet at hvordan han er ikke er bra, så lytt til magefølelsen din.

Vær sterk, og du vil få det så mye bedre i livet.

:klem:

Skrevet

Nå vil ikke jeg være stygg mot deg, og det høres ut som han overdrev jævlig, men samtidig kan jeg forstå han. I parforhold, både av egne og kompisers erfaringer, er jenter ofte veldig kravstore. Denne sex og singeliv generasjonen jenter, som forøvrig også ser mye på hotel cæsar og alt annet av elendig makkverk, har en forestilling om at slike forhold også eksisterer i det virkelige liv. Jenter kommer ofte med urimlige krav, samtidig som de ikke vil gi noe. I flere av disse "nå må vi ta en prat om forholdet" samtalene jeg har hatt har jenta alltid sagt hva hun vil ha anderledes, og at det kun er jeg som må forandre meg å gi mer, men aldri noe om at hun skal gi mer. norske jenter ser på seg selv som dronninger og tror de bare skal motta og motta. Men dette er ikke virkeligheten. Et forhold er ikke perfekt, og de som ikke innser det får holde seg unna. Dette er ikke gode og onde dager eller hotel cæsar, dette er norge. Dere skulle bare prøvd utelandske partnerforhold å sett hvor lite romantiske de er, der ekteskap nærmest kun er et samarbeid og ikke kjærlighet. Vi norske menn er de beste parnerne verden, men jeg tviler sterkt på at dere norske kvinner er det, så slutt å syt og ta i et tak selv.

Skrevet

Dette høres ikke lett ut. Sender over en stor :klemmer:

Jeg har ikke vært i samme situasjon, så skal ikke si at jeg vet hvordan det er. Men som du sier selv skjønner jeg at det er vanskelig å bryte med ham. Det kommer sikkert til å bli vanskeligere og vanskeligere jo lenger tid det går så prøv å kom deg vekk nå. Han rakker ned på deg og bryter deg ned. Det er ikke bra for deg å være i dette forholdet hvis dette er noe som skjer med jevne mellomrom.

Kunne du kanskje ta noen uker nå hjemme hos dine foreldre eller en venninne? Da er det kanskje lettere og ikke svare på tlf, sms og mail. Jeg tolker bare her så si ifra hvis jeg tar feil, men han virker veldig manipulerende. Da er det godt å ha en person rundt deg du kan "teste" det han sier imot. På den måten blir du vanskeligere å manipulere og da kan det være lettere å ignorere ham.

Skrevet
Nå vil ikke jeg være stygg mot deg, og det høres ut som han overdrev jævlig, men samtidig kan jeg forstå han. I parforhold, både av egne og kompisers erfaringer, er jenter ofte veldig kravstore. Denne sex og singeliv generasjonen jenter, som forøvrig også ser mye på hotel cæsar og alt annet av elendig makkverk, har en forestilling om at slike forhold også eksisterer i det virkelige liv. Jenter kommer ofte med urimlige krav, samtidig som de ikke vil gi noe. I flere av disse "nå må vi ta en prat om forholdet" samtalene jeg har hatt har jenta alltid sagt hva hun vil ha anderledes, og at det kun er jeg som må forandre meg å gi mer, men aldri noe om at hun skal gi mer. norske jenter ser på seg selv som dronninger og tror de bare skal motta og motta. Men dette er ikke virkeligheten. Et forhold er ikke perfekt, og de som ikke innser det får holde seg unna. Dette er ikke gode og onde dager eller hotel cæsar, dette er norge. Dere skulle bare prøvd utelandske partnerforhold å sett hvor lite romantiske de er, der ekteskap nærmest kun er et samarbeid og ikke kjærlighet. Vi norske menn er de beste parnerne verden, men jeg tviler sterkt på at dere norske kvinner er det, så slutt å syt og ta i et tak selv.

Dette er ikke noen unnskyldning for den verbale volden. Uansett så er han ansvarlig for det han sier. Det er det som er alvorlig her, ikke om de har en uoverstemmelse om forholdet.

Gjest Gjest_ingrid_*
Skrevet

Du kan ikke si at alle norske kvinner tror de er prinsesser, eller at alle norske menn er de beste partnerene i verden. Vi er forskjellige hei i Norge også vet du.

TS: Kom deg ut av forholdet! Dere har et avstandsforhold, du ser han ikke hver dag, det gjør det enklere.

Ikke les mail og sms, ikke svar på telefonen. Si det klart og enkelt, jeg vil ikke mer.

Folk som skylder på andre slutter ikke med det, men blir som oftest mye verre.

:klem:

Skrevet

Spiller ingen rolle hvem som har rett. Og at en sak kan ha flere sider, enn dem som viderebefordres fra en persons subjektive forestillingsverden, til en frustrasjonstråd.

Uansett er et forhold, som er basert på krangel og kjekling allerede før det er kommet ordentlig i gang, totalt dødfødt.

Om du finner, eller ikke kommer til å finne lykken hvis dere går hver deres vei, blir uansett ikke hans bekymring. Det kan komme mye god sannhet ut fra en krangel, men da må avsenderens egoisme først filtreres vekk, og så kan vi se hva vi sitter igjen med.

Men ønsker du ut av forholdet, så dra deg ut av forholdet. Det finnes nemlig ikke noe som knuser respekten for et individ så hardt som når de truer med å avslutte forholdet ved enhver krangel, ja sågar bruker det som en fast del av argumentasjonen.

Gjest Gjest_Tuppelure_*
Skrevet

Hei, du!

Les igjennom det du har skrevet, og tenk deg så at det var bestevenninnen din som fortalte deg at typen hennes behandlet henne slik. Hva ville du ha rådet henne til?

Dette høres ikke helt ålreit ut, synes jeg.

Lykke til, uansett hva du velger å gjøre.

Skrevet

Sett "tom" ringetone på han.

Blokker mailadressen hans.

Hver gang du savner han, tenk over alle de stygge tingene han sier til deg!! Ikke tro et sekund at du fortjener det!!

Skrevet

Grøss. En kar med så bedritent selvbilde at han er grenseløst misunnelig på hele verden, og ønsker å dra alle ned i dritten til seg selv for å føle seg bedre sjøl. Han blir ALDRI bedre.

Hver gang han får et anfall vil han holde din bakgrunn mot deg.

Dump kreket!

Gjest Chiffon
Skrevet

Kanskje du rett og slett bare må innse at du er for god for slikt. Du skal ikke la deg behandle som søppel, fordi du er ikke søppel. Og det synes jeg faktisk du kan fortelle han. Det er kun du selv som kan sette grenser for hvordan du lar andre behandle deg, og vil du ikke bli behandlet på den måten så må du selv sette ned foten og si at nok er nok. Du må selv sette grenser for hva du godtar og hva du ikke godtar.

Du er akkurat så sterk som du vil være. Vil du bli kvitt hans å klarer du det om du bestemmer deg for det :klem:

Skrevet (endret)
Jeg har vært sammen med kjæresten min i over to år, vi har et avstandsforhold.

I dag diskuterte vi om fremtiden vår, jeg fortalte han om ting jeg savnet i forholdet vårt osv. Plutselig ble han kjempe sur, han sa at jeg lekte kongelig, at jeg forventet og ønsket for mye. Han sa at jeg ikke var noe, at jeg ikke var verdt noe, og at han var bedre enn meg. Han mente at han kunne finne bedre enn meg. Han sa at jeg aldri kom til å bli lykkelig, og at ingen kan leve med en jente som meg, og at jeg rett og slett er som Hitler. Jeg begynte å gråte, men jeg svarte han tilbake, og sa at han godt kunne finne seg en annen.

Min familie har litt bedre økonomi enn det familien hans har, det plager han. Han skjelte ut moren min, faren min, bestemoren min, onkelene mine og tanta mi. Så sa han at hele slekta mi baksnakker meg, og at alle vet hvor vanskelig jeg er å ha med å gjøre. Jeg sa at det var nok, og at jeg ikke ville snakke med han mer. Han svarte at jeg kom til å drite meg ut, og at han skulle gjøre livet surt for meg. Han mente at alt var min feil. Jeg gråt gjennom hele samtalen, når jeg prøvde å avslutte samtalen, sa han at det var meg som ikke ville løse problemene våre og ikke han.

Jeg vet at man sier mye som man ikke mener når man blir sint, men han her sier for mye. Jeg sier sikkert mye dumt jeg også, men jeg er ikke like slem som han. Jeg føler at vi har mistet respekten for hverandre. Jeg vil vekk fra han, jeg vil ikke ha noe med han gjøre lengre. Men jeg er livredd for at jeg ikke er sterk nok. Jeg vet han kommer til å skrive mail, sende sms`er og ringe meg i morgen. Dette er ikke første gangen han har sagt så mye dritt til meg, jeg føler meg nesten som ingenting nå. Jeg sitter bare hjemme, jeg er ikke sosial lengre, jeg sover lite.

Jeg opererte nesa mi for 3 uker siden, han har ikke latt meg være i fred i det hele tatt. Han ble tom. sur når jeg ikke orket å snakke med han dagen etter operasjonen, jeg hadde smerter og ville egentlig bare sove.

Hvordan skal jeg klare å bli sterk? Hvordan skal jeg klare å si at NOK ER NOK! Hvorfor har jeg blitt så svak?

Huff, vet ikke hvorfor jeg skrivet dette innlegget en gang.

Beklager evt. skrivefeil, jeg skriver med tårer i øyenene, og orker ikke å lese gjennom det jeg har skrevet.

Og denne mannen vil du være sammen med???

Dere har et avstandsforhold, og han klarer allerede å psyke deg ned og får deg til å føle deg som en verdiløs dritt. Hvordan tror du det blir om dere flytter sammen?

VÅKNE OPP JENTE!

Edit: Skriveleif

Endret av CeeCee
Skrevet

Høres ut som at fyren fortjener en real omgang buksevann.

Ikke bruk mer energi på fyren. Kos deg det som er igjen av sommeren, og lykke til.

Gjest Tinkerbell87
Skrevet (endret)

Takke for alle hyggelige svar, og alle mindre hyggelige svar som jeg har fått :)

Til du som skrev at norsk kvinner forventer for mye, og at kvinnene ikke ser sine egene feil. Samtalen vi hadde i går handlet ikke bare om han. Det var ikke snakk om at bare han skulle forandre seg, det var snakk om hva vi begge kunne gjøre for å forholdet til å fungere.

Jeg har skrudd av mobilen min, og har hverken vært innom mail eller messenger. Han har egentlig vært rar en god stund nå, han blir veldig fort sint. Han kan kaste ting i min retning, men han passer på at tingene ikke treffer meg. Men man vet jo aldri, dette er det han gjør nå, ting kan bli verre.

Han var hos meg i juni/juli, første dagen så ropte han feil navn to ganger. Vi begynte å krangle, men han nektet for at var noe, han sa at det var kjæresten til kamraten, som hadde slått opp med denne jenta, og derfor ringe hun han, for å se om kjæresten min kunne snakke med kamraten sin. Jeg prøvde å ringe jenta, men hun svarte aldri telefonen når jeg ringte.

Håper jeg klarer å være like sterk i morgen.

Endret av Tinkerbell87
Skrevet

Kan jo ikke annet enn å synes synd på TS og håpe at det ordner seg fortest mulig. Oser av hersketeknikker, tragisk personlighet og kort sagt fullstendig mangel på respekt.

Ganske så befriende å lese om andre som oppfører seg som idioter, siden det bekrefter at jeg faktisk ikke er (så) håpløs selv...på sett vis er det jo synd på han også, men han fortjener ikke fnugg av sympati.

Om du er "redd" for hva han kan finne på så ville det nok være en idé å informere familie og (gutte)venner slik at de er obs på hva som eventuelt kan skje.

Gjest ChickPea
Skrevet

Kort og greit, det er DU som kan finne noe bedre... :klemmer:

Gjest Supermimz
Skrevet

Hvordan kan du i alle dager relatere til og forstå et menneske som driver med psykologisk mishandling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...