Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?side=26293 Musikkvideoen ”Solbriller på” blir vist som forfilm til ”Harry Potter” på 20 norske kinoer. Et kort glimt av en erigert penis har skapt reaksjoner hos foreldre. Produsentene bak filmen ”Vegas” har laget en spesiell videoutgave av Lars Vaular sin låt ”Solbriller på”. Denne har blitt brukt som trailer for kinofilmen som får premiere 23. september. Filmklippet som har fått flere foreldre til å protestere er hentet fra en forførelsesscene i filmen, og viser et lite glimt av en erigert penis, skriver ba.no. Hva menere dere om dette? Er du en av de som protesterer på dette, eller er du den som ikke bryr deg?
Ambivalent Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Jeg har ikke sett nevnte trailer, men jeg skjønner godt at mange reagerer jeg. Spesielt med tanke på at de som valgte at poden kunne se Harry Potter, kanskje ikke hadde valgt det samme når det gjelder Vegas, selv om disse har samme aldersgrense. Å se en erigert penis (om bare for et halvt sekund) kan jo være ekkelt for mange, spesielt når det kommer uforbredt som i en "musikkvideo". Hadde jeg hatt barn i den alderen, hadde jeg nok reagert. Men tror ikke jeg hadde sagt ifra eller protestert. Når det er sagt har jeg aldri skjønt hvorfor norske filmer alltid må ha med disse pinlige nakenhets- og sex-scenene, spesielt når det er i barnefilmer? Kanskje jeg er litt prippen her.
Gjest Melchizedek Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Folk som klager over slike ting burde få seg en hobby
Skosåle Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Folk som klager over slike ting burde få seg en hobby Enig!
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Eg må berre le. For det første: små ungar skal ikkje sjå Harry Potter. For det andre ville eg ha vore mykje meir redd for at ungen min skulle verte prega av å sjå ein film der barn slest mot den mørkaste ondskap og der den einaste gode, trygge vaksenpersonen vert drepen. For det tredje er jo potterungdomane så hormonelle at det er hakket føre både det eine og det andre der og. Det beste er når dei skriv: - Når man går på kino med barna sine forventer man ikke å få se en erigert penis på lerretet. Det kan skape en vanskelig situasjon, både for foreldre og barn. Barna kan bli flaue og stille spørsmål om det de har sett, og de voksne kan bli nødt til å gi en forklaring til barna, sier Olsen. Stakkar foreldra som kanskje må gje ei forklaring.
Gjest Melchizedek Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Ingen barn tar skade av å se en ereksjon eller nakne mennesker
Harlekin Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 (endret) Var det en erigert penis i denne musikkvideoen? Den fikk ikke jeg med meg ... søren og! :gjeiper: Ellers enig i at man heller burde bekymre seg for vold og skumle scener enn et lite glimt av en stakkars penis ... Endret 11. august 2009 av Harlekin
Gjest Un9 Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Ingen barn tar skade av å se en ereksjon eller nakne mennesker Vold på film/tv derimot....hvor er fornuften tatt veien???
Gjest Gjest_Invicta_* Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Jeg måtte faktisk se gjennom filmen to ganger for å få øye på penisen.. Jeg er 24 og synes harry potter er skummelt. Er en liten unge gammel nok til å se harry potter, så tar han hvertfall ikke skade av å se en penis i et halvt sekund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå