Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 7. august 2009 #1 Skrevet 7. august 2009 Jeg er så fortvilet, så lei og egentlig ganske forbannet. Vi har vært gift i mange år, og dette er ikke noe nytt problem. Men mannen min jobber mye og orker derfor ikke sex. Jeg synes det er altfor lite med sex 3-4 ganger i året, men har blitt avvist så mange ganger at jeg ikke tar initiativet lengre. Med jevne mellomrom prater vi om dette og han er enig i at vi har sex for sjelden. Så har vi det kanskje 1-2 ganger på 14 dager for så å gli tilbake til samme rytme. Jeg er klar hver eneste kveld, men alt er på sett og vis opp til han. Om han er opplagt. Han gir sjeldent signal før vi legger oss om han vil ha sex, så her kveld har jeg den samme forhåpningen. Jeg har hele tiden sagt at jeg ønsker et forhold med han, men at jeg ikke kan leve uten sex, nærhet og begjær. Han skjønner det og sier han ønsker det samme. Men vi kommer ikke lengre. han vil ikke til noen lege for å se om han "mangler" noe, ei heller til familierådgivning. Etterhvert har jeg begynt å føle meg som en tosk som blir i dette ekteskap, for det kan umulig ha noen fremtid? Men jeg er svært glad i han og ønsker at det skal fungere. Vi har og barn sammen, og en skilsmisse hadde ikke vært noen god løsning. Jeg anser meg for en normal attraktiv kvinne, men det er ikke til å legge skjul på at jeg etterhvert sliter med mye dårlig humør. Det tar på å bli avvist mye, det tar på å ikke ha kroppskontakt og nærhet og jeg blir mer og mer bitter. Og mer og mer forbanna på han som ikke orker sex. Jeg synes egentlig det er jævla dårlig gjort. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, jeg trengte bare desperat å få skrive av meg litt frustrasjon..
Gjest Gjest_mann38_* Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Blir interessant å lese svarene her... Har det omtrent på samme måten...
Frk Johansen Skrevet 7. august 2009 #3 Skrevet 7. august 2009 Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd akkurat, men nærhet trenger jo ikke bety sex?? Jeg er så heldig å ha sex flere ganger pr uke men de kveldene vi ikke har det så sovner vi likevel i skjeform, vi legger oss i allefall sånn også går man vel fra hverandre i løpet av natten, på samme måte griper mannen min tak i meg om morningen bare for å kjenne kroppen min inntil hans som han sier, så ligger vi sånn noen minutter og hører på nyhetene før vi står opp. Nå er jeg kanskje heldig og har omtrent lik rutine da vi begynner på jobb likt men et minimum av kroppskontakt synes jeg nesten du kan kreve selv om det ikke noe kult å kreve sånt. Har du sagt at du har tenkt tanken på å skille deg for å få nærhet? Er han åpen på at du kan ta deg en elsker? Hvordan vil han reagere om du sier at du anskaffer deg en elsker for å få utløp for dine drifter?
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd akkurat, men nærhet trenger jo ikke bety sex?? Jeg er så heldig å ha sex flere ganger pr uke men de kveldene vi ikke har det så sovner vi likevel i skjeform, vi legger oss i allefall sånn også går man vel fra hverandre i løpet av natten, på samme måte griper mannen min tak i meg om morningen bare for å kjenne kroppen min inntil hans som han sier, så ligger vi sånn noen minutter og hører på nyhetene før vi står opp. Nå er jeg kanskje heldig og har omtrent lik rutine da vi begynner på jobb likt men et minimum av kroppskontakt synes jeg nesten du kan kreve selv om det ikke noe kult å kreve sånt. Har du sagt at du har tenkt tanken på å skille deg for å få nærhet? Er han åpen på at du kan ta deg en elsker? Hvordan vil han reagere om du sier at du anskaffer deg en elsker for å få utløp for dine drifter? Han skygger litt banen for all form for kroppskontakt. Det er f.eks. ikke "normalt" å kose om morgen, man har da morgenånde.. Og det er heller ikke alle kvelder han orker å kysse meg god natt... Nå kan det virke som om jeg er en mindre pen og renslig kvinne, men slik er det altså ikke. Jeg dusjer hver kveld og går til tannlegen 1-2 ganger i året. Jeg får ofte komplimenter på jobb, både av menn og av andre kvinner. Så jeg tror ikke det kan ligge på det planet. En elsker hadde vært fristende, men jeg tror ikke jeg hadde klart å leve under slike forhold. Så den variasjonen er uaktuell, og heller ikke noe tema i diskusjonen. Ditt forhold høres himmelsk ut ang. det fysiske. Det jeg egentlig sitter og lurer på etter så lang tid, er om det er håp for at han skal klare å endre sitt mønster og sine behov.
Frk Johansen Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Hmm, dette minner meg egentlig om mitt "forrige" liv. Jeg har vært gift tidligere, der var det jeg som skygget banen for sex og kos. Orket ikke ha sex, trakk meg unna, mannen min ville gjerne ha meg i armkroken både tidlig og sent men jeg klarte det ikke. Tilslutt gikk hele meg i vranglås og det endte med en skilsmisse. Når jeg traff han som jeg nå er samboer med sa jeg at jeg ikke hadde behov for noe særlig nærhet, jeg trodde jo det at jeg var skapt slik. Hadde vært sammen med min exmann i 15 år og hadde ingen annen erfaring. Men så viser det seg at min nye samboer klarer altså å trykke på de rette knappene så jeg digger kosen. Jeg må si jeg er overveldet selv over forandringer og tenker mange ganger at dette er egentlig nok et bevis på at jeg og min exmann ikke var skapt for hverandre. Jeg vet om par som går i terapi for å lære seg nærhet til hverandre igjen, men da må jo begge parter ville det og jeg tolker deg dit hen at din mann ikke vil, så da stiller jeg litt spørsmålet om han egentlig bare bor sammen med deg og barna fordi det er det greieste? Du sier at dere har lite sex fordi han jobber mye, hvordan er det i ferier da når han har fri over en lengre periode, tar det seg opp da eller er det likedan?
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Jeg vet om par som går i terapi for å lære seg nærhet til hverandre igjen, men da må jo begge parter ville det og jeg tolker deg dit hen at din mann ikke vil, så da stiller jeg litt spørsmålet om han egentlig bare bor sammen med deg og barna fordi det er det greieste? Du sier at dere har lite sex fordi han jobber mye, hvordan er det i ferier da når han har fri over en lengre periode, tar det seg opp da eller er det likedan? I feriene er det normalt helt dødt. Da er vi ofte sammen med andre (eller på besøk, feriere hos andre) - og da er det iallefall helt uaktuelt for han.
Gjest Gjest_mmann_* Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Hvordan er dine forventninger til sex'en da. Ønsker du full pakke hver gang eller klarer du deg med en kjapp en. Kanskje han ikke lenger orker/klarer å leve opp til dine krav ?
Gjest Gjest_Mann40_* Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 Har du vurdert om din mann har en elskerinne og får sitt behov dekket der, siden han ikke er interessert i deg?
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 7. august 2009 #9 Skrevet 7. august 2009 Hvordan er dine forventninger til sex'en da. Ønsker du full pakke hver gang eller klarer du deg med en kjapp en. Kanskje han ikke lenger orker/klarer å leve opp til dine krav ? Jeg klar meg utmerket med en kjapp en. Jeg tenner lett og trenger egentlig ikke mye tid. Nei, jeg tror ikke han har en elskerinne. Det er ikke noe som tyder på det.
Fjesingen Skrevet 7. august 2009 #10 Skrevet 7. august 2009 Kan man ikke få en tjeneste fra sin faste leverandør, må man se seg nødt til å outsource til 3. part...
Gjest brutal_mann Skrevet 7. august 2009 #11 Skrevet 7. august 2009 Følgende muligheter finnes: Finne seg en elsker eller tre. Tre ut av forholdet. Få fyren på rett kjøl. Jeg har ikke tro på det siste punktet.
vaniljen Skrevet 7. august 2009 #12 Skrevet 7. august 2009 huff det der er kinkige greier! jeg får napp litt oftere enn to ganger på 14 dager heldigvis, men det er ikke reint ofte her heller. er det alltid sånn? at man har mindre og mindre sex jo lengre man har vært sammen?
CeeCee Skrevet 7. august 2009 #13 Skrevet 7. august 2009 Jeg hadde klikket om jeg bare skulle ha sex 3-4 ganger i året. Jeg tror mannen din trenger en "wake-up call", en vekker altså. Hvis jeg hadde forsøkt å tatt opp dette mange ganger tidligere, og ingenting skjedde, ville jeg gjort følgende: Hadde pakket bagen min. Tatt en alvorsprat med ham og vært dønn ærlig. Sagt at jeg vurderer å søke om skilsmisse. Jeg trenger tid alene for å tenke over om det er slik jeg ønsker å leve resten av mitt liv. Du får tenke også, så får vi snakkes når jeg kommer tilbake.. Så hadde jeg dratt bort en ukes tid, eller to, for meg selv.
Lissi Skrevet 7. august 2009 #14 Skrevet 7. august 2009 Jeg levde i et sånt forhold, det var et mareritt! Jeg fikk dårlig selvtillit av det! Nå er jeg singel og har sex når jeg vil
Frk Johansen Skrevet 7. august 2009 #15 Skrevet 7. august 2009 Jeg hadde klikket om jeg bare skulle ha sex 3-4 ganger i året. Jeg tror mannen din trenger en "wake-up call", en vekker altså. Hvis jeg hadde forsøkt å tatt opp dette mange ganger tidligere, og ingenting skjedde, ville jeg gjort følgende: Hadde pakket bagen min. Tatt en alvorsprat med ham og vært dønn ærlig. Sagt at jeg vurderer å søke om skilsmisse. Jeg trenger tid alene for å tenke over om det er slik jeg ønsker å leve resten av mitt liv. Du får tenke også, så får vi snakkes når jeg kommer tilbake.. Så hadde jeg dratt bort en ukes tid, eller to, for meg selv. Tror dette er eneste muligheten TS...
Lunamamma Skrevet 7. august 2009 #16 Skrevet 7. august 2009 Huff, for et vanskelig dilemma! Du ønsker ikke å leve slik for resten av livet, mens samtidig er det utrolig skummelt å tenke seg et liv uten ham, uten at dere er en _familie_. I mitt hode blir det som å forestille seg en helt ny farge; det er umulig. Det jeg imidlertid tenker om saken, er at jeg ville IKKE levd resten av mitt liv sammen med en mann jeg ikke har det godt med. Dette har ikke barna dine godt av, og både du og din mann fortjener en bedre hverdag. Enten må mannen din rett og slett bli med på å finne en løsning, eller så bør dere flytte fra hverandre for en stund. Du sier at i ferier har dere besøk/er på besøk osv; kan dere ikke legge litt mer til rette for at dere skal få være alene? Tante Ågot MÅ ikke komme på besøk denne helga, kanskje hun heller kan ta med barna et sted? Ikke legg opp til sex denne kvelden nødvendigvis, men derimot til en god og lang prat, som kanskje vil inneholde både tårer og stygge ord. Problemet med parkonflikter og barn i huset, er at krangelen ofte må hviskes når dere har lagt dere, for at barna ikke skal ane uråd. Dere trenger litt fritt spillerom til å få pratet ut, og dere trenger terapi dersom dere ikke klarer å løse det selv over tid. Uansett bør du absolutt være hard på det faktum at hele familien fortjener noe bedre enn dette! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #17 Skrevet 7. august 2009 Litt irriterende at det finnes så mange flotte kvinner som føler de blir avspist på den seksuelle fronten når det finnes uttallige hingster der ute som ville vært overlykkelige for å ha sex så ofte som mulig, helst 7-8 ganger om dagen. Jge tror kansje mange folk ikke setter pris på seksualiteten lenger fordi vi er overbelasta av den i media og alt slikt hele tiden. Jeg har aldri forstått hvordan det går ann å ikke være kåt ihvertfall en gang om dagen. Kansje fordi jeg ikke får meg så mye? MEn når jeg først får , vil man jo ha enda mer. Er det virkelig slik at disse mennene som dabber av på interessen , har vært virile og enormt glad i sex tidligere? Eller er dette noe som man kan kjenne igjen i personen, sexlyst eller ikke sexlyst altså? Jeg synes det bare hadde væørt så ufattelig trist og skulle miste lysten på noe så fantastisk som sex. Men det vet jeg ikke vil skje før jeg ligger stiv i graven.
MarilynM Skrevet 9. august 2009 #18 Skrevet 9. august 2009 (endret) ... Endret 2. juni 2010 av MarilynM
Gjest Lady_goo Skrevet 9. august 2009 #19 Skrevet 9. august 2009 Det er som å lese om meg og mitt forhold. Vi har vært sammen snart i 5 år. De siste tre årene har sexlivet vært labert. Ikke fra min side, men fra han. Det sliter så på psyken å bli avvist gang, på gang, på gang. Flere ganger har det endt med at jeg har bryti ut i gråt og sagt at jeg ikke orker dette. Og 90% av de gangene har vi hatt sex... I går satte jeg hardt mot hardt. Han gråt... Jeg følte meg ikke lei meg... Jeg følte meg på en måte lettet. Nå venter jeg på han siden han er utenbys. Så vi får se hvordan det går. Jeg har ett håp om at vi klarer det. Jeg har dessverre lite råd å komme med, annet enn at du må sette en grense for hvor langt du ønsker å strekke deg. Man skal ikke trenge å føle seg uattraktiv av sin kjære. Man skal ikke føle seg halv i ett forhold.
Ethereal Skrevet 9. august 2009 #20 Skrevet 9. august 2009 Jeg hadde ikke orka et sånt forhold. Sex er veldig viktig. En stor del av det som skiller vennskap fra kjæresteforhold. Har du prøvd å legge deg i senga og bare kose med deg selv? Se reaksjonen hans liksom. Kan hende han får lyst da... Eventuelt kjøp deg en rabbit og gi faen i han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå