Gå til innhold

HJELP!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være toastmaster :o om to uker!!!!!

Har vært det før, men denne gang vil jeg gjøre en enda bedre toastmaster :ler: har noen noen tips/erfaringer å dele, og hvordan de selv løste oppgaven!!!!????

Noe lurt noe som virkelig får brudeparet og gjestene til å trives/slappe av ?

takker og bukker og neier på forhånd!!!! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Det var da kort varsel!

Det viktigste er å være avslappet og rolig, spør du meg. Lett å si, joda! Forbered deg godt, så du vet hva som skal skje. Ikke les dumme historier bare fordi du synes du må.

Du kommer sikkert til å være flink, du har jo blitt spurt av flere om å være toast-master, da må det jo være noe ved deg!

Lykke til!

Gjest alias snuppedilla
Skrevet

Tusen takk for oppmuntring :D det var meningen broren til bruden skulle være toastmaster, men han gruet seg sånn at det.. og mens familien holdt møte å fant de ut at jeg passet godt til ... :o ikke nok med det men det skal vist være overraskelse på brudeparet at jeg er toastmasteren :hoho: jau og jeg tar da utfordringen på strak arm :wink:

Helsing snuppedilla!!!

Skrevet
*Tex er glad det ikke blir noen sånne overraskelser i hennes bryllup...*
Gjest Poirot
Skrevet

Var i et bryllup med en toastmaster som ikke var morsom, men allikevel kjempeflink.

Før hver taler ble det lest korte dikt/vers, som hadde tema relatert til neste taler (søster, bestevenn, bestefar...). Ga en vakker og høytidelig ramme rundt middagen.

Skrevet
Var i et bryllup med en toastmaster som ikke var morsom, men allikevel kjempeflink.

Før hver taler ble det lest korte dikt/vers, som hadde tema relatert til neste taler (søster, bestevenn, bestefar...). Ga en vakker og høytidelig ramme rundt middagen.

Høres mye bedre ut enn dem som på død og liv skal forsøke å være morsom selv om de ikke er det.

Lykke til!!

Skrevet

En veldig viktig ting: Ha god kontakt med dem på kjøkkenet og servitørene og gjør alt du kan for å holde tidsplanen. Det er kjempeviktig! (kommer selvfølgelig litt ann på type middag også da)

Prøv å få de som skal holde taler til å være forholdsvis korte. Spesielt de som er litt mer perifere (man holder ut lengre under brudgommens tale enn under en gammel tante sin).

Pass på at talene og sangene spres litt under måltidet. Var i ett bryllup hvor det kom en skikkelig bolk med taler - holdt på å sovne. Det er også mulig å plassere noen av talene og sangene til kaffen.

Finn deg en morsom liten ting å lage lyd med når du skal si noe. En toastmaster hadde med en uro som han lagde lyd i og kalte uroen for kjærlighetsklokkene. Så lagde han litt historie rundt dette.

Skrevet

Fullstendig enig med Frosken. For noen uker siden var jeg i bryllup der vi endte med å sitte nesten seks timer til bords. Der må toastmasteren ta MYE av skylda... Tidsplan er kjempeviktig!

Skrevet

tusen takk folkens for mange artige tips:)

nei noe langt opplegg ved bordet ønsker jeg da ikke:) :D gikk jo greit sist da:) :lol: jeg var toastmaster, men dette brylluppet er annerledes, jeg kjenner deltagerne litt bedre:) og har allerede sittet og fundert på emner/tema som er aktuellt og fått en del stikkord, men jeg gruer meg enda for det jeg... sånn er det alltid når jeg skal stikke trynet foran eks antall mennesker :blunke:

:hoho:

Skrevet

Synes du er kjempetøff jeg Snuppedilla. Som andre har sagt før er det viktig å være godt forberedt, samt ha god kontakt med kjøkkenet. Feks at alle har drikke i glassene når det skal skåles ol.

Skrevet

:lol: Takk, det skal jeg huske på!!! Fulle glass for hver skål.. slik at alle blir så fulle at det ikke blir husket hva jeg gjorde :blunke: Uansett så har jeg funnet ut hva jeg skal ha på meg da, og det er en liten trøst :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...