Gjest Sjokoman Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Hjelp!! Treng gode tips til korleis eg kan klare å bli kvitt søtsuget! Trur det er like vanskelig å slutte å ete sjokolade som det er å slutte å røyke (eg røyker ikkje). Klarar ikkje å la være å ete f.eks. sjokolade, sjøl om eg veit at sjansen er stor for at eg blir litt uvel av det.Eg berre MÅ ha, det er jo såå godt.. Viljestyrken min på det området er lik null (eller minus et eller anna..). Treng gode råd som virkar!
Muldvarp Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Det kan desverre ikke gjøres på noen annen måte enn The hard way og det er vanvittig hardt! Men det går noen dager så går det fysiske suget over. Det mentale er vel så vanskelig syns jeg, med alle (dårlige) vaner som må brytes.
Gjest Smaragd Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Hjelp!! Treng gode tips til korleis eg kan klare å bli kvitt søtsuget! Trur det er like vanskelig å slutte å ete sjokolade som det er å slutte å røyke (eg røyker ikkje). Klarar ikkje å la være å ete f.eks. sjokolade, sjøl om eg veit at sjansen er stor for at eg blir litt uvel av det.Eg berre MÅ ha, det er jo såå godt.. Viljestyrken min på det området er lik null (eller minus et eller anna..). Treng gode råd som virkar! Jeg og prøver å slutte, men det er tøft! iallefall no etter ferien..... Det som stort sett hjelper meg, er å ta en neve hasselnøtter eller mandler når jeg har lyst på noe, og passe på at jeg alltid har en av delene i hus! Jeg prøver også å aldri gå sulten på butikken. Lager middag først, og så går jeg på butikken. Da kommer en hjem med alt en skulle ha, i staden for det man ville ha.... :gjeiper: Og jeg tillater meg aldri å kjøre ens ærend å kjøpe godteri! Har bestemt meg for å begynne å sykle til jobbe nå. Skal begynne allerede i morgen!!! (Tar bare 15 minutter, men det er slakk oppoverbakke hele veien. Tar ca 4 minutter hjem...) Håper å klare å begynne et nytt og sunnere liv.. muligens en 7-8 kilo lettere... Lykke til du og!
Chanel.No5 Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Er utalllige diskusjoner om dette emnet her inne, senest denne; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=431118 Les litt rundt her inne på Kosthold og Trening og jeg tror garantert du vil finne mange gode tips!!
Annikken Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Det finnes kosttilskudd man kan ta for å dempe søtsuget, synes å ha lest at styrketrenere kan ta det når de deffer. Men husker ikke hva det var snakk om. Uansett vil jeg heller anbefale deg andre metoder, som er nevnt i denne og tråden som linkes til over her. Rør deg etter middag, ta en klype nøtter, drikk te osv. Sukkersug kan være som røyksug, og du må bare finne en måte å avlede oppmerksomheten din på. Du kan trøste deg med at søtsug bruker å roe seg etter hvert som du tilfører kroppen mindre sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå