Gjest gggg Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Jeg, samboer og med ett barn på 4 år vurderer å bosette oss i Nittedal. Jeg har ikke så mye kjennskap til stedet, men det lille jeg vet virker positivt da. Noen som kan bekrefte eller eventuelt avkrefte det? Jeg liker å trene spinning, trener på Sats, blir det kanskje Lillestrøm som blir nærmeste? Hvor lang tid vil det ta å dra dit med bil? Kan jo så klart skifte til ett lokalt senter, men det jeg liker med sats, eller eventuelt ett annet stort senter er valgmuligheten med treningstimene.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #2 Skrevet 7. august 2009 Hei, hei, hvor i Nittedal tenker dere på, da? Søndre, midtre eller nordre (Hakadal)? Uansett er ikke kollektiv-forbindelsen til Lillestrøm særlig god. Men du har jo bil. Hvis dere skal bo langt sør i dalen er det ikke så langt å kjøre. Jeg vokste opp i Nittedal midt i dalen (Rotens) og det tok vel ca 20 min å kjøre til Lilestrøm. Nittedal er vel like bra/dårlig som andre plasser. Mye fin natur. Fotball og langrenn er mest utbredte idretter. Hvis du bor nær togstasjonen (Nittedal stasjon) på Rotnes, som er midt i dalen er det 20-30 min med tog til Oslo S.
L@dy Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Vi vurderer å bosette oss ved Slattum, kanskje Hagan.... Sambo kjenner noen som bor ved Slattum og det ser ut som ett greitt sted for barn også. Dessuten jobber vi begge i Oslo. På finn ser jeg flere bosteder til salgs ved Hagan, hva er best da, Hagan eller Slattum? Ja, jeg vet jo at det kan være individuelt hva som er best da, men om noen har noen mening om det, så fint om du deler det.
Gjest negasjon Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Jeg har ikke bodd der, men jeg kjenner noen damer som bor der og de er kjempehyggelige, har en genuin humor og ser litt ned på oss Oslofolk, men med humor det også. De er født der. Det er nesten som å komme til et annet folkeslag når jeg møter de, med positivt tegn. Men jeg kjenner ikke alle som bor der. Inntrykket er bra, både av den friske lufta og den fine naturen og av mine to venninner.
Gjest Øøørben Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Langt ute på bondelandet. Høner, hester og skit.
Gjest negasjon Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Langt ute på bondelandet. Høner, hester og skit. Ler nå, det er sant. Det lukter helt for jævlig når bøndene sprer. Men det lukter jo bare godt av hester. Og høner vet jeg ikke mye om. Men det er kort vei til byen, og får du jobb der er du heldig. I motsatt fall må du bruke lang tid både på vei til jobb og fra jobb, om du jobber i Oslo da ts. Det er jo en fordel å kjenne folk der. Nyinnflyttere kan sikkert danne egne klikker, men jeg har et inntrykk av at vil du selv, blir du inkludert i lokalsamfunnet. Jeg eh, har ikke akkurat intervjuet de som bor der, men du kan jo ringe kommunen og høre hvilke muligheter det er for barna dine foreksempel?
Gjest Gjest_tuppa_* Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 -Vil nå mye heller ha hester, høner og skit enn tagging, ran og tigging. For å sette det på spissen. Selv bor jeg et stykke nord for tigerstaden, og har vel 20 minutter å kjøre inn. Det går helt greit. Nå jobber jeg ikke i Oslo da, men er der ofte likevel. Regner med at Nittedal er som andre småplasser i Norge, man finner det meste av både ulemper og fordeler. Litt dårlig med offentlige kommunikasjonsmidler, men det er vel nokså likt de fleste andre steder. Det er liksom en forutsetning at man har bil. Viktig at det er fritidstilbud til barn slik at man slipper å reise så langt for å delta på ting. Så det går jo an å forhøre seg i kommunen, som nevnt tidligere her.
L@dy Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Langt ute på bondelandet. Høner, hester og skit. Hehhehe... Var en leilighet jeg såg på nettet som såg fin ut, og det såg veldig landlig, så jeg sa til sambo, at nå vi kjøpe oss hest for å ha i hagen. Neida, det var ikke akkurat sånn, men at det er mer landlig enn Oslo, det er det nok, men for oss vil det være veldig fint, da vi Oslo og bylivet er nok ikke oss lenger. Dvs, byen er ikke så langt unna allikevel, men jeg er allikvel utrolig sjelden i Oslo city område, selv om vi nå bor rimelig sentralt. Dessuten høres det ut som ett sted som kan være fint for barn. Jeg jobber sånn at jeg nok ikke vil bruke så altfor lang vei til jobb om jeg bor i Nittedal. Men det er foreløpig helt i starten disse flytteplanene, vi stresser ikke helt enda, så vi har tid på oss til å se oss om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå