Gjest LoisLane Skrevet 5. august 2003 #1 Skrevet 5. august 2003 Har akkurat fått CD-brenner i hus (i PC'en), og skal brenne noen party-CD'er. Skal nok få til å brenne fra egne CD'er, men utvalget er ikke all verden. Finnes det noe sted der ute på nettet hvor det går an å få tak i sanger og brenne direkte på CD? Må jeg evt. laste ned først? Tips til en absolute nybegynner?
Gjest Lea Skrevet 5. august 2003 #2 Skrevet 5. august 2003 Du må nok laste ned først. Når du brenner CD-en så må du velge filer som ligger på PC-en din.
Gjest LoisLane Skrevet 5. august 2003 #3 Skrevet 5. august 2003 hvor finner man musikk på nettet, da?
Gjest LoisLane Skrevet 5. august 2003 #5 Skrevet 5. august 2003 Har besøkt disse, og er vel ikke så veldig mye klokere :oops: Må jeg laste ned programmet for å få tilgang til musikkfiler? Er det gratis? Uff, jeg kan jo lese, jeg føler meg helt på vidda nå. Jeg er ganske god til noen andre ting, asså!
Gjest Lea Skrevet 5. august 2003 #6 Skrevet 5. august 2003 Du må laste ned programmene (et av dem). Regner med at du har anti-virus på PC-en. Det følger med masse rart enkelte ganger. Deretter søker du frem de låtene du vil ha og laster ned. Kan ta alt fra noen få minutter til flere timer. Jeg har prøvd flere av dem og synes at WinMX er det beste.
Gjest Lea Skrevet 5. august 2003 #8 Skrevet 5. august 2003 Min erfaring er at du kan finne nesten alt mulig i de fleste av disse programmene. Unntaket er barnesanger og sånt. Men jeg har funnet alt jeg har lett etter på winMX jeg. Fra 70-tallet og frem til nå.
jordbær Skrevet 6. august 2003 #9 Skrevet 6. august 2003 Er utvalget av låter bra? Det er ikke EN plass du kan laste ned fra. DEt er et nettverk av brukere som deler musikken sin med andre. Derfor er det litt til og fra hva som finnes og ikke finnes
Achmed Skrevet 7. august 2003 #10 Skrevet 7. august 2003 Hvordan brenne en party-CD. 1: Ta en egnet CD. (For eksempel Absolute Ibiza party-jalla-mix 4) 2: Legg en sammenkrøllet avis på et ikke-brennbart sted. 3: Legg CD'en oppå avisen 4: Hell en kanne bensin på avisen og CD'en 5: Tenn på ved å kaste en fyrstikk (ikke lighter!) ned på avisen. 6: Se møkkamusikken brenne.
Malou Skrevet 7. august 2003 #11 Skrevet 7. august 2003 Hvordan brenne en party-CD. 1: Ta en egnet CD. (For eksempel Absolute Ibiza party-jalla-mix 4) 2: Legg en sammenkrøllet avis på et ikke-brennbart sted. 3: Legg CD'en oppå avisen 4: Hell en kanne bensin på avisen og CD'en 5: Tenn på ved å kaste en fyrstikk (ikke lighter!) ned på avisen. 6: Se møkkamusikken brenne. Tror jeg prøver den metoden der. Har noen Mr Music CD'er liggende i kjelleren hjemme hos min mor. Jennifer
snuppedilla Skrevet 13. august 2003 #13 Skrevet 13. august 2003 ahmed... den var jo morsom... men husk at det meste lastet ned som mp3 filer og det greier ikke et anlegg å spille... dvs kommer ikke en lyd mens pc`n går :blunke: så formater el.sånt før du brenner de på en cd:)
Amber Skrevet 13. august 2003 #14 Skrevet 13. august 2003 Når du har lastet ned VERKTØYET (KazaaLite) kan du bruke dette verktøyet til å laste ned musikk på PCn din. Da åpner du verktøyet, og skriver inn enten artist navn eller tittel på en låt. Så kommer det opp x antall treff, og du kan da velge og vrake. Har du bredbånd går det fort, har du ISDN går det litt saktere. Når du har lastet ned kan du brenne. Da Åpner du VERKTØY nr 2 (Fks. NERO brenneprogram) Når du åpner dette verktøyet så får du spm om du vil lage DATA CD . Hvid du velger DATA CD brenner du MP3 filer, og de kan du IKKE spille på vanlig stereo, kun MP3 spillere. Velg AUDIO CD og den konvertrer automatisk! Voila! Her må du nå finne tak i de sangene du nå har på PCn din, og legge de i en fil som du til slutt brenner. FERDIG!
Amber Skrevet 13. august 2003 #15 Skrevet 13. august 2003 Hvis du velger å brenne som DATA CD så får du plass til ca 200 sanger på en CD.
*Lillian* Skrevet 19. august 2003 #16 Skrevet 19. august 2003 Når du har lastet ned kan du brenne. Da Åpner du VERKTØY nr 2 (Fks. NERO brenneprogram) Når du åpner dette verktøyet så får du spm om du vil lage DATA CD . Hvid du velger DATA CD brenner du MP3 filer, og de kan du IKKE spille på vanlig stereo, kun MP3 spillere. Velg AUDIO CD og den konvertrer automatisk! Voila! Her må du nå finne tak i de sangene du nå har på PCn din, og legge de i en fil som du til slutt brenner. FERDIG! Dette gjorde jeg i dag, etter din anvisning - min brente CD ble MP3filer som IKKE kan spilles i vanlig CD-spiller :x Konverteringsprogram ønskes, takk....... Lillian
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2003 #17 Skrevet 26. august 2003 ja men det er jo det jeg sier - brenner du musikken som MP3 (DATA CD) så kan de kun spilles på spillere som leser MP3. De fleste spillere gjør ikke dette. Nyere brenne program konverterer automatisk når du brenner det som AUDIO CD Hilsen Amber ikke logget på
Amber Skrevet 26. august 2003 #18 Skrevet 26. august 2003 Hvis du har brent en audio cd og du fremdeles ikke får spilt den på spilleren din, kan det hende du har brent den på for høy hastighet. Det raskeste jeg har vært borti er 12x, men ikke alle spillere tar cd'n da. Jeg brenner alltid på 4x for sikkerhets skyld! Lykke til, og bare spør meg hvis du lurer på noe!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå