Gjest internett Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Var og ryddet igår og koblet ifra pc'enen fra modemet. Etter at jeg koblet alt på igjen så var det ingen nett. Får ikke opp noe særlig info fra maskinen heller. På vista maskinen kommer det ingen 'jordklode' over internettikonet, den bare 'jobber' og på xp maskinen så er det et helt vanlig ikon, ingen gul trekant eller rødt kryss. Har prøvd å restarte maskinene og modemet flere ganger, og modemet går som den skal. Ringte også telenor for å sjekke og de mente at det var brudd på tilkoblingen inn til sentralen dere (??). Men så testet jeg den linjetesten på nettsiden deres og der var alt normalt. Kan man stole på den? Er det kanskje bare modemet som har 'mistet' autentiseringen (brukernavn og passord)? Forresten, kundebehandleren hos Telenor har bestilt tekniker. Vil helst slippe tekniker, i tilfellet det er feil fra vår side - får sikkert en stor regning da.
Marblecake Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Log inn ifra nettleseren din på http://10.0.0.138/ Der ser du om du er oppkoblet, kan prøve å disconnecte og connecte på nytt, har opplevd at adsl modemet har hengt seg opp, og der den bare står å connecter etter man har prøvd å tatt strømmen på den.
Gjest internett Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Um...akkurat nå sitter jeg på et annet nett, og der får jeg ikke opp den linken du ga meg. Jeg har tatt strømmen på modemet 3-4 ganger..uff..tenkte å avbestille teknikeren imorgen tidlig og få en venn til å titte på det. Og være helt sikker på hvor problemet ligger.
feuerstein Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Um...akkurat nå sitter jeg på et annet nett, og der får jeg ikke opp den linken du ga meg. Den adressen vil kun fungere inne på ditt eget nett hjemme, adresser som begynner på 10., 172.16 eller 192.168. er ikke ute på det vanlige internett, men lokalt hjemme hos folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå