Gå til innhold

Hvor ofte forteller partneren din deg at han elsker deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte forteller din partner deg at han elsker deg?

Før fortalte samboeren min meg hvor heldig han var og hvor mye han elsket meg nesten hver dag. I det siste har dette falt fra. Noe som får meg til å trekke meg unna. Vi har snakket om det, og da forteller han meg at han fortsatt elsker meg, og at han skjønner at jeg reagerer. Allikevell gjør han ikke noe med det.

Dette fører til at jeg trekker meg lenger og lenger unna. Om dagen går jeg å håper at han skal gjenoppta dette, for jeg savner det utrolig mye, men det ender alltid i skuffelse.

Forventer jeg for mye?

Det bør vel også sies at dette var en av de egenskapene som gjorde at jeg falt for han i starten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor ofte forteller din partner deg at han elsker deg?

Før fortalte samboeren min meg hvor heldig han var og hvor mye han elsket meg nesten hver dag. I det siste har dette falt fra. Noe som får meg til å trekke meg unna. Vi har snakket om det, og da forteller han meg at han fortsatt elsker meg, og at han skjønner at jeg reagerer. Allikevell gjør han ikke noe med det.

Dette fører til at jeg trekker meg lenger og lenger unna. Om dagen går jeg å håper at han skal gjenoppta dette, for jeg savner det utrolig mye, men det ender alltid i skuffelse.

Forventer jeg for mye?

Det bør vel også sies at dette var en av de egenskapene som gjorde at jeg falt for han i starten.

Huff :( Håper virkelig det ordner seg.

Min forlovede sier det hver dag, og det samme gjør jeg. Jeg synes det er viktig at han får høre hvor mye han betyr for meg, og jeg synes hvertfall det er godt å høre.

Gjest Gal_Dame gadd ikkje logge inn
Skrevet

Gubben min sier det fleire ganger for dagen, på norsk og engelsk (selv om eg føler det ikkje betyr like mye når det blir sagt på engelsk).

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Min forrige samboer var sånn som din, (uten at det betyr at din vil bli en ex!). Jeg savnet det også utrolig mye. Vi var sammen i 5 år, og det avtok vel med slike utsagn og andre kose-ord etter et par år.

Jeg har vært sammen med min nåværende samboer i 3 1/2 år, og vi sier sånt til hverandre hver dag. Jeg setter pris på dette, og vet jeg er heldig, for jeg har mange venninner som også har det sånn som deg i sine forhold, (og som meg, i mitt forrige). Håper det ordner seg for deg!

Gjest tyttebær
Skrevet

Vi har vært ilag i 3 år, og sier det hver dag.

Han er ukependler, så i ukene blir det mye sms mens vi begge er på jobb! Sms-ene blir alltid avsluttet med Elsker deg, Glad i deg og lignende. :) Uansett om det bare står OK! :biggrin:

I telefonen sier vi det alltid før vi legger på :)

Og når han er hjemme blir det alltid òg :)

Så mens jeg oppsummerer for meg selv - vi sier det flere ganger daglig :hjerte:

Skrevet

Folk er forskjellige,er ikke sikkert det er noe galt siden han ikke sier det så ofte,det er mange måter å vise kjærlighet på(uten nødvendigvis å si ordene)

Når jeg var i ett forhold sa jeg det sjelden,selv om jeg følte det. For min del blir ordene "oppbrukt" hvis jeg sier det hele tiden, så jeg sparer de heller til mer intime og spesielle situasjoner. Har en ex som sa det "hele tiden", ofte flere ganger om dagen, til slutt følte jeg at ordene ikke betydde noe, for de var "oppbrukt"

Gjest Smaragd
Skrevet

Vi sier det flere ganger for dag.

Min mann sier "love you", og jeg bruker både det, og "elsker deg"

De få gangene i året han også sier det til meg på norsk, betyr det ekstra mye!! :rødme:

Gjest Euforia
Skrevet

Ordet betyr veldig mye for både kjæresten min og meg, så det er ikke en setning vi slenger bak tekstmeldinger, facebookstatus eller lignende. Jeg får likevel høre det hver dag. Er glad for at kjæresten min ikke sier det _for ofte, for da hadde jeg tvilt på at det betød så mye for ham.

Er enig i at "I love you" ikke blir det samme i det hele tatt. Dessuten synes jeg "jeg elsker deg" er bedre enn bare "elsker deg" og "deg og".

Skrevet

Min sier det kun etter jeg har sagt det først, ellers sier han bare "gla i deg".

Skrevet

jeg har fått høre - og sagt det selv hver dag i ni år :rødme:

ikke hver gang det er å se hverandre dypt inni øynene da:P

men, i den andre tråden om "hva gjør dere på fritiden" så står det dårligere til.

så kjærlighetserklæringer ( og kjærlighet generelt) løser ikke alt desverre......

vi er veldig flinke på oppmerksomhet/kosing og slikt, men utrolig dårlige på å virkelig være sammen hvis du skjønner.....

og det gjør at forholdet vårt henger i en slags tråd - vet ikke om den er tynn eller tykk, men du skjønner.......

dersom det ikke er noen spesiell grunn, så ville jeg ikke bekymret meg. :)

Skrevet

Vi sier det hver gang vi sier hadet i telefonen, og når han reiser på jobb. (Han jobber borte fra mandag til fredag).

Men vi har to måter å si det på: "Hverdagsmåten" som vi sier i telefonen (just in case) og så den skjeldne, ekte og inderlige som vi ikke sløser med...går uker mellom hver gang.

Gjest emmeline
Skrevet

Sier det kanskje en gang i uka. Det var mye oftere før. Den siste tiden har hverdagen virkelig innhentet oss. Har liksom ikke tenkt på det før jeg så denne tråden nå. Vi trenger så absolutt å sette litt mer pris på hverandre for tiden.

Skrevet
jeg har fått høre - og sagt det selv hver dag i ni år :rødme:

ikke hver gang det er å se hverandre dypt inni øynene da:P

men, i den andre tråden om "hva gjør dere på fritiden" så står det dårligere til.

så kjærlighetserklæringer ( og kjærlighet generelt) løser ikke alt desverre......

vi er veldig flinke på oppmerksomhet/kosing og slikt, men utrolig dårlige på å virkelig være sammen hvis du skjønner.....

og det gjør at forholdet vårt henger i en slags tråd - vet ikke om den er tynn eller tykk, men du skjønner.......

dersom det ikke er noen spesiell grunn, så ville jeg ikke bekymret meg. :)

Hehe, akkurat sånn er det hos oss også! Vi har vært sammen i 4 1/2 år, gift i 1 mnd. Vi sier det hver dag, flere ganger for dagen. Om morgenen, om kvelden og når en av oss drar på jobb/trening, er det liksom mest for å ha sagt det, samtidig som vi kysser raskt.

Men når han eller jeg gjør noe søtt i løpet av dagen, er vi stort sett flinke til å si det til hverandre, og da betyr det liksom mer. Slike situasjoner minner oss på at "oi, jeg elsker denne mannen, han er så herlig når han lager to kopper kakao uten å spørre om jeg vil ha, fordi han vet at jeg alltid vil ha", og da er vi liksom nyforelska i et sekund.

Men ellers er det bare hverdager hos oss også; vi trives best i hver vår ende av stua om kvelden. :) Men er det noe galt i det da? Vi har gode samtaler i hverandres armkroker også, hvis vi ønsker det, men som samboere/ektepar føler jeg at det er viktig å late som at man er hjemme alene noen ganger, ellers blir både jeg og han sprø.

Til TS: Dette er en ond sirkel. Du går og venter på at han skal si det, og blir stadig mer skuffa. Ergo sier du det stadig sjeldnere selv osv. En av dere må ta tak i situasjonen, la det gjerne bli deg, sett dere ned og forklar at dere er på tur i feil retning. Dere kan selvsagt leve sammen om dere aldri føler for å si "jeg elsker deg", men (sam)livet blir nok ganske mye bedre om dere sier (og føler) at dere elsker hverandre innimellom! Cluet ligger uansett i å være åpne, og ikke sitte og føle på utryggheten og skuffelsen i ensomhet.

Lykke til!

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke ser poenget.. Han sier han elsker deg, hvorfor betyr det så lite for deg at han gjør det, men så mye at han sier det?

Å si jeg elsker deg hver dag, eller opptil flere ganger om dagen er bare tullete syns jeg.. Å bælje det ut av seg hele tiden fører jo bare til at det ikke betyr mer enn hei og hade tilslutt.. Ord mister meningen sin dersom man sier det hele tiden, tilslutt er det bare en ting man sier av vane og så våkner en opp og innser at det egentlig ikke betyr noe..

Dette er selvsagt min personlige mening og folk skal få ha de forhold de vil ha. Men siden du spør fikk jeg lyst til å svare..

Min partner sier han elsker meg, kanskje 1-2ganger i mnd, men viser at han gjør det hver dag..

Gjest Cynthia
Skrevet

Eks 1: Når jeg sa at jeg elsket ham.

Eks 2: Så å si aldri. "Jeg har sagt det en gang, det må vel holde"- holdning

Eks 3: Hele tiden de første årene. Mot slutten strakk han seg til "glad i deg" en gang i blant.

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet

Oisann .. det er sjeldent nå.

Vi sa det ofte de 10-12 første årene vi var sammen .. men nå de siste 10 årene så sier vi det nesten aldri. Kan faktisk ikke huske sist.

Men jeg vet at han elsker meg - det viser han på mange andre måter både når han skriver sine fantastiske bursdagskort til meg og når han snakker ellers.

Men "Jeg elsker deg" begynner å bli sjeldne ord.

Skrevet

Jeg sier det så lenge jeg mener det. Går det en dag uten at jeg sier det så er nok noe galt.

Gjest Gjest_vivian_*
Skrevet

Hver dag, flere ganger daglig. Og på sms når han er borte :yvonne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...