rumpetroll Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Hei. Jeg skaffet meg ny valp i juni. Den ble født i begynnelsen av april, så han er ikke så altfor gamle karen :-) Han har hele tiden drukket og tisset EKSTREMT mye! Nå snakker vi ikke et par dl av gangen, men om jeg lar han går det lett en liter i dragsuget.. Han er ikke så stor heller. Han er blanding mellom en eller annen form for terrier, schäfer, collie, buhund og noe annet. Da jeg fikk han hadde han ikke vært hos vet før, så jeg var til vet med han for å få vaksine og chip. Jeg spurte samtidig om drikkingen og tissingen var normalt, men veterinæren kunne ikke svare på det så tidlig. Nå har det gått nesten 2 mnd og det er ingen bedring. Han har i tillegg veldig høy hvilepuls.. Av og til er jeg redd for at det skal gå helt gale når han sover på fanget mitt. Når vi leker og etter vi har gått tur sjekker jeg hjerterytmen også og det er så og si kaninrytme på han! Jeg spurte vet om dette også, men det var vanskelig å svare på siden han sikkert var oppspilt hos hun, så hun kunne ikke sjekke hvilepulsen. Han er IKKE noe fan av å gå tur.. Vi går et par hundre meter så legger han seg ned eller biter seg fast i buksebeinet ditt så du kan dra han videre. Han er relativt aktiv, men ikke over lengre perioder. Jeg har også en Parson Russell Terrier som er ekstremt aktiv, men lille blanding klarer ikke å leke med han i mer enn 10 min før han legger seg til å sove. Har jeg en ekstremt lat og rar hund, eller er det noe gale her??
Telys Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Jeg kan dessverre ikke gi deg noe godt svar. Men jeg hadde gått til vetrinæren og fått dem til å ta blodprøver. Pluss sjekke blodsukkeret siden du misstenker sukkersyken. Rart at de ikke har sagt at du kan komme å ta blodprøver når du har nevnt d til vetrinæren før.
rumpetroll Skrevet 6. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2009 Jeg kan dessverre ikke gi deg noe godt svar. Men jeg hadde gått til vetrinæren og fått dem til å ta blodprøver. Pluss sjekke blodsukkeret siden du misstenker sukkersyken. Rart at de ikke har sagt at du kan komme å ta blodprøver når du har nevnt d til vetrinæren før. Takk for svar :-) Ja, jeg er bare nødt til å få gjort noe. Føler meg så råtten når jeg kontrollerer han hele tiden.. Han er jo bare en valp! Må jo få lov til "alt".. Legg merke til "!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #4 Skrevet 7. august 2009 Hvorfor kunne ikke veterinæren svare på det så tidlig? :klø: Det du beskriver høres slett ikke normalt ut, og å ta blodsukkeret er vel en ganske rask og enkel prosedyre? Det er det i hvert fall på mennesker.
rumpetroll Skrevet 7. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2009 Hvorfor kunne ikke veterinæren svare på det så tidlig? :klø: Det du beskriver høres slett ikke normalt ut, og å ta blodsukkeret er vel en ganske rask og enkel prosedyre? Det er det i hvert fall på mennesker. Jo, det er det nok, men jeg tenkte ikke på diabetes eller noe sånn da.. Hun sa at det var vanskelig i svare på det så tidlig, for det kunne være han bare er en valp som trenger mye væske.. Han var ganske tjukk da og hadde VELDIG tjukk "ull". Nå har han vokst inn i magen og har fått vanlig pels, men han drikker og tisser like mye om ikke mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå