Gå til innhold

Plassering av brudeparets foreldre...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sunnmøring_*
Skrevet
Grunnen til at jeg spør, er at da jeg giftet meg for mange år siden, satt mine foreldre sammen, og brudegommens foreldre sammen. Vi feiret bryllup på Møre, og dette var da etter ønske fra mine svigerforeldre. Dette var tradisjon på Møre sa de, og det var forøvrig helt greit for meg. Dette har også vært i alle andre bryllup jeg har vært i på Møre. Nå er jeg fra Oslo, og i de brullup jeg har vært her, så har brudegommens mor hatt brudens far til bords, og omvendt.

Mulig det i dag er vanlig å ikke splitte par, forstålig nok, men jeg lurte bare på det som var skikk og bruk...

Tusen takk for svar!

Nå vet ikke jeg om hvor svigerforeldrene dine er fra, men i de bryllup jeg har vært i på Sunnmøre har brudens mor alltid hatt brudgommens far til bords.

Det er fortsatt skikk og bruk. Dog må folk gjerne gjøre som de vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mine foreldre sitter ved siden av meg og brudgommens foreldre skal sitte ved siden av han. Tror brudgommen heller vil ha sin egen mor ved siden av seg enn brudens mor,som egentlig er skikken :)

Problemet vårt er at brudgommens foreldre er skilt og har nye partnere.. Sitter brudgommens mor ved sin kjæreste, blir jo brudgommens far "nedgradert" i bordplasseringen... :sukk:

Hadde du splittet brudeparets foreldre hadde du sluppet hele problemet.

Skrevet

Vi splittet ikke foreldreparene (splittet ingen par), mine foreldre hadde bryllupsdag den dagen og det var veldig koselig for de å kunne sitte ved siden av hverandre.

Skrevet

Jeg synes det var veldig kjekt å sitte med mine foreldre på den store dagen. Vi brydde oss ikke om hvordan det "skulle" være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...