Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Når startet dere å bruke sminke? Jeg starter i 6.klasse. Altså 10/11 år.
Gjest Bond Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Heh, jeg var da sent ute? Var nok rundt 13-14 tenker jeg? Men burde sjekke gamle bilder for å være helt sikker
-Englefjes- Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 (endret) Jeg begynte å tyvlåne mammas mascara da jeg var rundt 11 år, og begynte å sminke meg hver dag da jeg startet på ungdomsskolen (13 år). Endret 6. august 2009 av -Englefjes-
Gjest Euforia Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Prøvde å bruke maskara så ofte som mulig i 8. klasse, fordi jeg følte det var på tide å lære meg det. Begynte ikke før i 9. klasse, og da er det bare snakk om maskara. Har heldigvis aldri vært en av de som brukte altfor mye sminke.
GlaJenta88 Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 (endret) Jeg startet vel sånn i det små i 6. klasse tenker jeg. Men, aldri på skolen! Kun på diskotek eller i bursdag og sånn. Jeg brukte sminke på ungdomsskolen, men heller ikke da hver dag. En gang i blant i starten, også var det vel eyeliner og mascara hver dag i andre halvdel av 9de og hele 10de. Nå har jeg heldigvis dager jeg fortsatt går uten sminke Liker godt å pynte meg i hverdagen også, men har ikke behov for å sminke meg hver eneste dag for det. Endret 6. august 2009 av GlaJenta88
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 Når startet dere å bruke sminke? Jeg starter i 6.klasse. Altså 10/11 år. Jeg er 30 år gammel, og kan si at det var andeledes i gammledager Da var "loven" at man kunne øve seg og bruke sminke hjemme, men at man ikke fikk lov til å gå ut med sminke før 14 år. Dette gjalt alle i min omgangskrets. Ser på klassvinninnene til sønnen min at tidene har forandret seg
-Englefjes- Skrevet 6. august 2009 #10 Skrevet 6. august 2009 Jeg er 30 år gammel, og kan si at det var andeledes i gammledager Da var "loven" at man kunne øve seg og bruke sminke hjemme, men at man ikke fikk lov til å gå ut med sminke før 14 år. Dette gjalt alle i min omgangskrets. Ser på klassvinninnene til sønnen min at tidene har forandret seg Jeg er også 30 år, og det var en del jenter på skolen (inkludert meg) som begynte med sminke lenge før de ble 14. Det var vel likevel ikke spesielt vanlig å ha på sminke på barneskolen, men fra man startet på ungdomsskolen i 12-13-årsalderen brukte mange av jentene enkel sminke på skolen.
Jade Skrevet 6. august 2009 #11 Skrevet 6. august 2009 Begynte når jeg var 25 år :O Hadde sikkert begynt tidligere hvis jeg hadde hatt en mor som sminket seg, eller evt. storesøstre
Lilandry Skrevet 6. august 2009 #12 Skrevet 6. august 2009 (endret) Jeg husker jeg var en av de første i klassen som begynte med sminke, det var i 6. klasse. Da brukte jeg kun maskara og skygge, senere kom lineren på våtkanten. Det var rundt 8-9. klasse jeg begynte smått med pudder i fast form. Nå sverger jeg heller til flytende foundation! Her i hjemmet, bruker ikke min mor noen sminke og jeg har bare brødrer. Så jeg "lærte" meg selv å pynte meg! Endret 6. august 2009 av Lilandry
Gjest Roxie Hart Skrevet 6. august 2009 #13 Skrevet 6. august 2009 (endret) 15, tror jeg. Jeg bruker fortsatt minimalt med sminke, men litt mascara må på hver dag. Pudder og sånne ting har jeg aldri brukt, bortsett fra en liten periode da jeg var rundt femten år. Jeg skammer meg fortsatt litt over den perioden, for brunkremen som ble tatt i bruk, var alt, alt, alt for brun for meg... Siden har jeg skygget unna slike produkter. Er nok en liten sminke-analfabet. Edit: tror ikke jeg begynte å sminke meg daglig før jeg var ca. 17 år. Endret 6. august 2009 av Roxie Hart
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 6. august 2009 #14 Skrevet 6. august 2009 (er 28) Begynte med sminke da de første kvisene dukket opp da jeg var 10-11 år. Da kjøpte mamma en god dekkstift og kompaktpudder til meg, og lærte meg hvordan jeg brukte det. Som 13 åring begynte jeg også fast med mascara. Som 15 åring ble eyeliner og øyeskygge lagt til reportoaret. Da jeg var 18-19 kon produkter som consealer, rouge og øyebrynsfarge, samt leppestift i stedet for lipgloss. I 20 årene har jeg utviklet sminkeinteressen videre, og er nå god på kremer, highlighter, solpudder og andre produkter som fokouserer mer på fin hud og glød i ansiktet. Mamma har aldri sagt nei og forbudt noe frem til en viss alder, men alltid gitt gode råd og tips. Hun passet vel på at jeg ikke så sminket ut før jeg var kommet litt lengre opp i tenårene.
Anglofil Skrevet 6. august 2009 #15 Skrevet 6. august 2009 Da jeg var rundt 19-20 år startet jeg med å bruke mascara. Mvh Yvonne
Gjest imli Skrevet 6. august 2009 #16 Skrevet 6. august 2009 Begynte å sminke meg litt til festlige anlendninger da jeg var rundt 13-14 år. Holder fortsatt på det - sminker meg ikke i hverdagen.
Gjest Kavring Skrevet 6. august 2009 #17 Skrevet 6. august 2009 Jeg var 20år da jeg begynte med mascara. Som ei sa ovenfor her, jeg hadde også sikkert begynt tidligere om søsteren min eller moren min hadde brukt sminke.
Kosemose Skrevet 8. august 2009 #19 Skrevet 8. august 2009 Jeg brukte blå eyeliner og blå mascara daglig i 8. klasse. Brukte mer sminke iløpet av en uke på ungdomsskolen enn jeg gjør i løpet av to måneder nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå