Reveal Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 (endret) Hva med å dele våre klassiske favoritter? Med linker til foreks youtube. Synes stadig jeg oppdager nye komponister, men samtidig "gror" jeg litt fast i mine favoritter. Vil gjerne utforske så mye mer... For min del er disse av mine favoritter; Pjotr I. Tsjaikovskij (i grunn min favorittkomponist)- T Tshaikovskji - Eugen Onegin Ya lyublyu vas Tshaikovskij- Vivadi - Elgar - Flere linker kommer vel sikkert etterhvert. Endret 6. august 2009 av Reveal
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Puccini: La Boheme og Tosca: Tosca (disse tre er fra en helt fantastisk filminnspilling):
Skildring Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Chopin: Fantasie" Impromptu, Op. 66 Mozart: Requiem, denne delen spesielt: Lacrimosa Schubert: Ave Maria
Gjest glødelampe Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Bach: Juleoratoriet (del 1) Vivaldi: Gloria in excelsis deo (del 1) Händel: Oh! had I Jubals Lyre Det varierer mye hva slags klassisk musikk jeg hører på. For tida går det mest i vokalmusikk. Ellers er Dvórak og Rachmaninov komponister jeg kommer tilbake til med jevne mellomrom, i tillegg til en del Bach og Vivaldi.
Gjest Gjest_Petronelle_* Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Her er et par favorittkomponister. Er glad i piano...
Gjest Gjest_Kosedyret_* Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Perler som jeg har snubla over: Puccini - O mio babbino caro Er veldi glad i italiensk romantikk )
Snill Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 Synd Edgars Pomp and circumstances er fin, spesielt i denne sammenhengen. ...ellers er Pachelbels Canon i D en av favorittene også. Selv om karen kanskje ikke er like enig. Ellers er britiske pompøse patriotstykker a-la Rule britannia også noe som fenger. Gjerne gjennom Last night of the proms.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå