Gå til innhold

Lyse jenter: IKKE farg håret mørkt

Anbefalte innlegg

Gjest jente med mørkt hår
Skrevet

det virker som om det er en mote at de med lyst hår farger håret mørkt.

det ser for det meste forferdelig ut. ikke gjør det jenter!

jeg selv har mørkt hår og synes at dere er nydelige med det lyse håret.

hvorfor må dere gå mørke?

for å fremheve øynene? for å skille seg ut?

jeg kjønner at det blir kjedelig med lyst hår, men å farge det mørkt er en kjempedårlig løsning!!!

dere kler det ikke. det passer ikke til husfargen osv.

og det verste, men det ser dere kanskje ikke selv: håret bak blir ofte ikke brunt heller men får en forferdelig rødfarge. har man langt hår, må man nok bruke to pakker med farge.

det er bare få unntak til dette, synes jeg.

ikke bli fornærmet noen.

det er bare ment som et tips, en observasjon.

nå er så mange lyse jenter mørk i håret, at man kanskje skiller seg ut med en nydelig blond farge med noen highlights?

vær så snill dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg kjønner at det blir kjedelig med lyst hår, men å farge det mørkt er en kjempedårlig løsning!!!

og det verste, men det ser dere kanskje ikke selv: håret bak blir ofte ikke brunt heller men får en forferdelig rødfarge. har man langt hår, må man nok bruke to pakker med farge.

ikke bli fornærmet noen.

nå er så mange lyse jenter mørk i håret, at man kanskje skiller seg ut med en nydelig blond farge med noen highlights?

vær så snill dere!

Jommen sa eg smør.. :) Jeg er lys, farga det mørkt når jeg hadde kort.. Da farga jeg masse, for kort hår blir for kjedelig.. Selv om jeg er veldig lys i huden passet jeg mørkt hår. Kommer an på hvilken farge man tar. Bestemor syns jeg burde ha det mørkt. Nå når jeg har laaaangt hår holder jeg meg til min naturlige lyse hårfarge og spriter den opp med striper i lysere/mørker nyanser.. Om sommeren lysere, om vinteren litt mørkere..

Kaching.. Jeg liker håret mitt.. mykt, langt, lyst og passelig med fall og krøller.. hurra..

PS farger aldri hjemme, alltid hos frisør.. Hjemmefarging, NEI TAKK....

Endret av BlackAcid
Skrevet

Ja, dere får male huset i første omgang.

Skrevet

Jøss. Av egen erfaring så blir ofte naturlig blonde jenter pene med mørkere farger, men naturlig mørke ikke burde våge seg inn på den ihjelbleika moten som har vært nå en stund.

Nå mener jeg ikke at de som er omtrent kritthvite i huden og som sjelden får farge i ansiktet og på huden generelt bør farge håret sort eller mørkbrunt, men mørkere nyanser er som oftest kledelig til den normale nordiske hudtypen.

Gjest Euforia
Skrevet

Hahaha... Det er da mange blonde jenter som kler mørkere hår. Selv om du vet om et par som ikke kler det, betyr det ikke at ingen gjør det.

Skrevet (endret)

.

Endret av stearinpikken
Skrevet

Jeg ser mange mørke jenter, å særlig de med kommunefarvet hår, kler å ha håret farvet litt lysere. Men lyse jenter som farver håret mørkere, urrrrgh fy så stygt.

Skrevet

ikke bli fornærmet noen.

vær så snill dere!

ja vel?

Skrevet
Jeg ser mange mørke jenter, å særlig de med kommunefarvet hår, kler å ha håret farvet litt lysere. Men lyse jenter som farver håret mørkere, urrrrgh fy så stygt.

bullshit

Skrevet

Hvis det ikke passer til husfargen så må man HVERTFALL ikke gjøre det! :O

Skrevet

ikke bli fornærmet noen.

vær så snill dere!

Hallo!!?? De du snakker om er nok de som ikke helt har fått til å farge håret sitt selv. Og jeg er enig i at det ikke ser pent ut! Men det ser jo aldri pent ut - uansett hva slags farge man har opprinnelig! Og det å få feil farge som ikke passer med ens hudfarge kan skje når man farger/bleker fra mørk til blond også, eller fra brun til rød, eller fra rød til sort....

Hva med alle de mørkhårede jentene som du tror er naturlig mørke men som egentlig er lyse! Du legger nok ikke merke til de - fordi de har vært hos frisøren og fått en proff farging!! Eller snakker du om fjortiser som har hjemmefarget håret sitt uten å passe på at de har fått nok farge i bakhodet...???

Jeg er egentlig lys men farger håret mørk brunt.

En kollega som aldri har sett meg med lyst hår så et bilde av meg hvor jeg er blong. Hun lurte da på om jeg bleka håret mitt før. Og hun sa at jeg var mye finere med mitt naturlig brune hår. Haha!! Jeg er jo naturlig blond egentlig og farger det brunt - men det er det ingen som ser!!!

Skrevet (endret)

.

Endret av stearinpikken
Skrevet
Hvis det ikke passer til husfargen så må man HVERTFALL ikke gjøre det! :O

Jeg bor i et blått hus. Bør jeg være blond da?

:ler:

Skrevet

Ts, det ser ut som du kun har lagt merke til folk som har vært uheldige med hårfargen, og da spiller det ingen trille hvilken farge man har opprinnelig eller hvilken farge man ønsker å oppnå. Dårlig farge er uansett ikke pent.

Gjest Gjest_Ling_*
Skrevet

jeg har aldri fått mer komplimenter enn da jeg gikk fra blond til brun;) og aldri vært mer fornøyd!

Skrevet
Jeg bor i et blått hus. Bør jeg være blond da?

:ler:

neinei, da skal du ha blått hår! det sier jo seg selv :)

Gjest Vettel
Skrevet

Har akkurat farget fra lys til mørk jeg. Og til og med mannen som liker best blondiner synes jeg er fin! :-) Tror det nok kommer mer ann på å velge riktig mørk farge. Noen bør ha kalde toner, andre varme, dessuten kan man ha med ulikt skjær i. Jeg har ganske rødlig mørkebrunt hår (kastanje) fordi jeg må ha varme toner for ikke se blek og syk ut.

På samme måte kan jeg heller ikke ha kalde toner når jeg har blondt hår! Da ser jeg herja ut...

Skrevet

Lurer på hvor i all verden dette innlegget kom fra, var det noen som kommenterte hårfargen din rett før du skrev innlegget eller? :gjeiper:

Anyways, det er jo greit at jenter kommer med tips og sånn, men syns igrunn innlegget ditt er bare tull. Du kan ikke backe opp argumentene dine, da det ikke fins noe fasitsvar på om jenter med naturlig lyst hår blir mindre pene med mørkt.

Mange av venninnene mine har gått fra både lyst til mørkt og fra mørkt til lyst og har sett både gode og dårlige resultater. De som har gått fra lyst til mørkt har ikke hatt den rødlige fargen som du nevner i innlegget sitt og de har blitt kjempe fornøyde med resultatet. Dessuten har jo alle forskjellige hårtyper så det variere jo hvor godt håret tar til seg fargen og om håret har pigmenter i seg, noe som kan danne en annen farge enn den man egentlig gikk for.

Pigmenter har vi jo også i huden, noe som kan påvirke hudfargen vår. Hudfargen vår er jo også helt inviduell og få eller ingen har akkurat samme hudfarge så oss. Derfor er det også relativt om de som er naturlig lyse ikke passer til mørkt hår. Mange av de som kalles lyse i håret er jo ofte mørke blonde og da har de ofte mørkere øyenbryn. Mørke øyenbryn passer jo godt med brunt hår. De som derimot er født med lyse lokker også i øyenbrynene bør holde seg unna brunt hår, med mindre de farger øyenbrynene også.

Som sagt, alt dette her er relativt.

Gjest nyvår gjest
Skrevet

Artig å komme over denne nå.. i og med at jeg har frisørtime kl 18 idag og skal gå fra bleket blond til mørk, og jeg gleder meg veldig til å blir mørk i håret.

Jeg har tenkt på det lenge, og surfet mye på nettet for å se hvordan forskjellige damer ser ut med lyst og mørkt hår. (damer som har hatt begge deler)

(Cameron Diaz, Madonna, Mona Grudt, Sarah Jessica Parker, Lindsay Lohan)

Jeg må ærlig innrømme at jeg syns samtlige av de var flotte med mørkt hår !

De du har sett har nok vært rimelig "feilfarget" .....

Skrevet (endret)

Skjønner ikke helt hva du mener. Er selv naturlig blond, men har farget det svart ca. 4 år nå. Får ofte høre at jeg ser bra ut og har så flott hår, så selv om jeg er "likblek" så tror jeg nok at jeg kler hårfargen jeg har. ;)

Edit: Dvs. er så blek naturlig altså, det er ikke fargen som gjør at jeg virker blek/blekere (alt ettersom). Den svarte hårfargen komplementerer heller huden min.

Endret av *Numi*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...