Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Klara_*
Skrevet

Jeg har tidligere tenkt litt på de som havner i forhold med "gale" menn (eller kvinner for den saks skyld. Og nå gjør jeg det igjen, takket være Khalid Skah ;)

Og jeg må innrømme, jeg har dessverre litt "fordommer" mot personene som er/har vært sammen med slike partnere. Jeg innser jo at det er litt hovent av meg :sjenert:

Har jo hørt at "alle" kan gå i den fella, men det tror jeg rett og slett ikke på! Det er jo alltid de samme jentene som finner seg de verste fyrene, i hvertfall i min omgangskrets! Jeg kan liksom ikke se for meg at mannen min plutselig skal bli en voldelig og/eller manipulerende bølle!

Så derfor spør jeg dere som har vært/er i forhold med folk som helt klart ikke er riktig skrudd sammen i topplokket, hvordan skjedde det? Og hvorfor/hvordan gikk dere? Evt. hvorfor har dere blitt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Enig med deg.

Det er ikke alle som går og tror at du har funnet den ene marokkaneren som ikke har holdninger som andre marokkanere.

Jeg ville aldri havnet i en slik situasjon - jeg hadde vært borte lenge før jeg hadde innledet en relasjon - nettopp fordi jeg ikke er så naiv.

Skrevet
Enig med deg.

Det er ikke alle som går og tror at du har funnet den ene marokkaneren som ikke har holdninger som andre marokkanere.

Jeg ville aldri havnet i en slik situasjon - jeg hadde vært borte lenge før jeg hadde innledet en relasjon - nettopp fordi jeg ikke er så naiv.

Det finnes da nok av slike menn på den norske landsbygda også. Og fra de nordiske lands bygder.

Skrevet

Jeg har vært samboer med en kontrollerende, sjalu, voldelig mann med muslimsk kulturbakgrunn. Dette er mange år siden og jeg var ung og uerfaren. For min del handlet det mye om spenning, syntes at norske menn var kjedelige og lite lidenskapelige. I dag kunne jeg aldri falt for en slik mann. Drømmemannen min i dag er rolig, trygg, stabil og ikke minst snill og ærlig. Kommer aldri til å innlede et forhold til en "badboy" igjen, verken norsk eller utenlandsk.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det finnes da nok av slike menn på den norske landsbygda også. Og fra de nordiske lands bygder.

Ingen som har sagt noe annet - ja, det finnes gale mennesker i Norge også. Men her var diskusjonen litt annen, følte jeg. Holdning/relgioner i andre land kontra hvordan vi lever her.

Skrevet
Jeg har tidligere tenkt litt på de som havner i forhold med "gale" menn (eller kvinner for den saks skyld. Og nå gjør jeg det igjen, takket være Khalid Skah ;)

Og jeg må innrømme, jeg har dessverre litt "fordommer" mot personene som er/har vært sammen med slike partnere. Jeg innser jo at det er litt hovent av meg :sjenert:

Har jo hørt at "alle" kan gå i den fella, men det tror jeg rett og slett ikke på! Det er jo alltid de samme jentene som finner seg de verste fyrene, i hvertfall i min omgangskrets! Jeg kan liksom ikke se for meg at mannen min plutselig skal bli en voldelig og/eller manipulerende bølle!

Så derfor spør jeg dere som har vært/er i forhold med folk som helt klart ikke er riktig skrudd sammen i topplokket, hvordan skjedde det? Og hvorfor/hvordan gikk dere? Evt. hvorfor har dere blitt?

vi er alle forskjellige, og alle skrudd sammen ulikt, og har forskjellige behov. jeg ble sammen med verdens herligste mann. som etter noen år viste seg å ha noen bøllesider. jeg ser på meg selv som sterk og reflektert person og lar meg ikke pelle på nesa.

de som finner seg slike bøllekjærester har et helt annet behov å dekke en de som ikke finner slike menn, en slik forskjell som man ikke kan forstå seg på om man ikke har det samme behovet.

slike menn dekker et helt annet følessregister en andre "vanlige" menn./kvinner. de er kreative og intense og gir utrolig mye av seg selv, men man ser jo etterhvert bakdelen også.

jeg elsket min bølleman med det samme jeg så han, det ble oss to.

noen ganger ble jeg flau over at jeg så at min mann var litt anderledes e andre, og ble dømt etter det.

men vi hadde det himmelsk sammen, men også helvete, det var noe som bandt oss.

nå kan vi høres ut som et sært parr, men vi ble betraket som hvilket som helst annet par, men venner, jobb og alt annet som hører med.

men det rare er at selv om han noenganger blir betraktet som bølle,(han er manipulerende) så ligger damene flate etter han og de har ingen skruppler om å flørte med han, (han flørter jo han også, det ser jeg jo) og han har god kontakt med folk i alle aldere gammle og unge.

sammen med han kan den kjedligste arbeidsoppgave bli intres. hverdagen blir spendene.

folk faller for han eller missliker han.

jeg ser hans sider og blir overasket når folk overser dem, jeg kunne aldri tenke meg å bli sammen med en slik mann igjenn.

men da må jeg også tåle og ikke få dekkt mitt behov følelsesmessig.

jeg ble i noen år fordi jeg elsket han, og likte å tilbring tid med han, han gav meg noe. stelte med meg som jeg var en prinsesse.

jeg gikk fordi jeg ikke kunne stå for hans verdigrunnlag, når han kunne manipulere omverdnen.

elsker han sykt ennå, men det er min hemmlighet. jeg har ikke følt noe tilsvarende for andre "normale" menn senere, tror jeg ikke kan forvente det heller, men jeg er fast bestemt på å ikke gå inn i et nytt bølleforhold bare for å dekke mine følelsmesige behov.

Skrevet

det blir nevnt at man ikke er så naiv, nei nei den er grei.

men HALLO! her blir det nevnt utleninger og folk fra den noeske bygd. ler litt her. disse menn og kvinner finnes overalt i samfunnet, og i alle samfunslag. noen er litt mer høvlet en andre, men kjærnen er den samme.

naiv og naiv......

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
det blir nevnt at man ikke er så naiv, nei nei den er grei.

men HALLO! her blir det nevnt utleninger og folk fra den noeske bygd. ler litt her. disse menn og kvinner finnes overalt i samfunnet, og i alle samfunslag. noen er litt mer høvlet en andre, men kjærnen er den samme.

naiv og naiv......

Jeg skjønner man kan velge å ikke forstå innlegget - deg om det :)

Skrevet
Jeg skjønner man kan velge å ikke forstå innlegget - deg om det :)

Det handlet vel ikke om nasjonalitet, men om hva slags type kvinner som gikk inn i slike forhold. Enten de var norske eller utlendinger. Selv kunne jeg aldri innledet forhold med utlendinger fra andre land enn norden, men jeg har likevel møtt på drittsekker fra Norge/Norden også.

Skrevet
Det handlet vel ikke om nasjonalitet, men om hva slags type kvinner som gikk inn i slike forhold. Enten de var norske eller utlendinger. Selv kunne jeg aldri innledet forhold med utlendinger fra andre land enn norden, men jeg har likevel møtt på drittsekker fra Norge/Norden også.

Og jeg kan nevne at jeg har høyere akademisk utdanning og overhodet ikke regner meg som naiv. Jeg vil ikke kalle de "drittsekkene" jeg har truffet som bad boys heller. Snarer tvert imot - svigermors drøm, menn man aldri trodde noe ondt om! Menn som hverken drakk eller flørtet eller gjorde andre "slemme" ting. Men som likevel senere viste seg å ha holdninger og meninger av verste sort, "kvinnehatere" og en oppførsel som gikk ut på å knekke en mest mulig, uten empati for andre enn seg selv og sitt.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg har høyere akademisk utdanning

So what? Hva har det med dette å gjøre. Sier ikke noe som helst om EQ - eller dine sosiale evner.

Merkelig at du ikke har skjønt det, da ;)

Skrevet

Jeg regner meg som en tolerant person med et åpent sinn, og mener i utgangspunktet at man må se alle mennesker som enkeltindivider. Likevel er erfaringene jeg har gjort så skremmende at jeg utelukker muslimer som fremtidige partnere. (Det var jeg som skrev innlegg #4 som gjest).

Skrevet
jeg har høyere akademisk utdanning

So what? Hva har det med dette å gjøre. Sier ikke noe som helst om EQ - eller dine sosiale evner.

Merkelig at du ikke har skjønt det, da ;)

Det har noe med evnen til å tolke og tenke gjennom ting på og trekke konklusjoner.

Hva har EQ eller sosiale evner med dette å gjøre da? Jeg er sosialt oppegående jeg. Og det har ihvertfall ikke ført noe godt med seg å falle for perfekte menn, menn som ikke gir en smiger (som man vel skulle tro en falt pladask for), snerte snille menn og der en selv må legge opp til alt. Jeg foretrekker menn som gir en smiger og som er litt bad boys, de har jeg ALDRI opplevd noe tull med.

Skrevet
Det har noe med evnen til å tolke og tenke gjennom ting på og trekke konklusjoner.

Jeg har vært borti én ustabil og farlig mann, og dette var en mann med høyere akademisk utdannelse. Velkjemmet og høflig på utsiden og en tikkende voldelig sjalusibombe på innsiden. Ikke at det egentlig er relevant, men han var erkenorsk, rassist og homofob. De stygge sidene kom frem sakte men sikkert.

Jeg tror alle absolutt kan gå i denne fella, for det er ikke utelukkende de som er litt røffe på utsiden som også kan være litt røffe i et forhold. Mange spiller faktisk skuespill - og det skremmende godt. Det er mennesker venner og bekjente mener aldri ville tro kunne ødelegge en PC fordi det var bilder av en popgruppe på den, men det skjer okke som...

Skrevet
Jeg har vært borti én ustabil og farlig mann, og dette var en mann med høyere akademisk utdannelse. Velkjemmet og høflig på utsiden og en tikkende voldelig sjalusibombe på innsiden. Ikke at det egentlig er relevant, men han var erkenorsk, rassist og homofob. De stygge sidene kom frem sakte men sikkert.

Jeg tror alle absolutt kan gå i denne fella, for det er ikke utelukkende de som er litt røffe på utsiden som også kan være litt røffe i et forhold. Mange spiller faktisk skuespill - og det skremmende godt. Det er mennesker venner og bekjente mener aldri ville tro kunne ødelegge en PC fordi det var bilder av en popgruppe på den, men det skjer okke som...

Som kvinne med høyere akademisk utdannelse tenkte jeg vel også på evnen og ønsket om selvstendighet og evne til å nå mine mål ( i mitt tilfelle mye slit).

Skrevet

Dette er noe mange ikke forstår før man har opplevd det, helt enkelt.

Det er lett å sitte på utsiden å synse om andre, men det er nok flere som har møtt seg selv i døra den dagen de plutselig havnet der de trodde de aldri skulle være i nærheten av å være.

Skrevet

Min erfaring er at alle kan havne i den fella, dersom de har øyeblikk med usikkerhet. Med en gang du viser tegn til svakhet blir du ett potensielt offer for slike menn, og som de farligste er svært så sjarmerende frem til de har låst til forpliktelser som feks eksteskap, samboerskap, barn ol. De aller fleste ville jo gått med en gang, dersom han åpnet første date med å banke deg opp.

Men for de fleste holder det med en gang, så har man lært hva man skal se etter og unngå senere. De som går i den samme fella gang på gang er de som oppsøker det, som regel pga psykiske problemer og lavt selvbilde.

Gjest Gjest_Truls_*
Skrevet

Hva handler egentlig Skah saken om? Det er jo ingen som sier rett ut hva den egentlig handler om, alt man hører er hvor fæl Skah er og hvor grei eks kjerringa hans er, som kun ønsker sine barn hos seg. Er ikke det også hva Skah ønsker?

Hva er de konkrete fakta i denne saken? Hva gjør Skah så fæl?

Skrevet
Ingen som har sagt noe annet - ja, det finnes gale mennesker i Norge også. Men her var diskusjonen litt annen, følte jeg. Holdning/relgioner i andre land kontra hvordan vi lever her.

TS her:

Det var IKKE min intensjon med denne tråden!!!!! At han er fra Marokko er meg revnende likgyldig, bare så det er sagt. Jeg vil ikke ha enda en muslim-hetsetråd!!

Jeg tenker på hva får folk til å bli i forhold med ustabile/manipulerende/rett og slett slemme folk, og hvordan de i det hele tatt endte opp med dem i utgangspunktet :)

Skrevet

Jeg tror nok andelen psykopater som det heter er lik uansett folkeslag. Det vil alltid være 10% av enhver befolkning som avviker fra "normal" oppførsel og det er dessverre disse som fukker opp verden. Når det gjelder homofobi og rasistisk tankegang så tror jeg nok det ligger latent i de fleste av oss men det er alltid igjen et lite mindretall som ikke vet å holde kjeft og som ikke ønsker å følge den gjengse påtrykte holdning fra diverse interessegrupper. Vi som har funnet en fornuftig partner får bare puste lettet ut og heller godte oss over andres elendighet og holde kjeft.

Skah saken virker ekstrem, men igjen så kan vi ikke stole på diverse tabloider siden de beefer opp alt i verst mulig retning. Det er uansett ikke så mange år til at ungene er 18år slik at de selv kan velge land å bo i. Foreldrenes galskap synes normal som for de fleste andre skilsmissetilfeller. Det er dog synd at vår regjering er blitt innblandet i dritten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...