Ponine Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 (endret) Er det noen datakyndige som kan gi meg et hint om hva som kan være galt her? Som overskriften sier så har jeg litt merkelig internett for tiden. Kun de norske internettsidene fungerer (dagbladet, vg, kg, kvasir...osv) men ikke de utenlandske. Jeg kommer ikke inn på facebook, kan ikke google, kommer ikke inn på gmailen, og jeg klarer ikke å logge meg på msn. Jeg skjønner ingen verdens ting! Jeg har prøvd to forskjellige bærbarpcer og en stasjonær som ikke har trådløstnett, opplever det samme på alle. Jeg har også prøvd å restarte routeren. Jeg trodde at dersom man hadde internett så hadde man tilgang til HELE internett, og ikke bare de norske sidene! Jeg kjører vista og har sånn jordklode på den ene datan, men ikke på den andre (selv om alt fungerer likedan der). Eller..nå forsvant den på denne datan også! Men kom tilbake på den andre.. De driver å graver litt rundt i nabolaget her, men skulle jo tro at alt ble brutt dersom de gravde over noe? Edit: Nå ser jeg også at tickeren min er borte...den er linket fra et utenlandsk nettsted Endret 6. august 2009 av Ponine
Gjest Elfrida Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Det var antagelig et større problem enn graving i nabolaget ditt, for akkurat det samme skjedde her, men nå er alt tilbake igjen hos meg i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Hvis du fortsatt har problemer, ville jeg spurt internettleverandøren din. Man har ikke automatisk tilgang til alt på internett. Det er ikke et sted hvor man laster ned alt innholdet fra internett. Når man "surfer" kontakter man servere fra alle steder i verden, og hvis internettleverandøren din har mistet kontakt med routing ut av Norge, sliter man. Det skjedde med meg en gang.
Marblecake Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Sikker DNS/Stamm-DNS problemer. Opplever det så og si aldri selv siden jeg bruker dyndns istedet for ISP sin DNS server.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Vi hadde samme problemet tidligere i dag, i Oslo. Men det er i orden nå. Var kanskje en større feil da, siden mange har opplevd det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå