Gjest Donna Skrevet 5. august 2003 #1 Skrevet 5. august 2003 Trenger motivasjon !! Trenger et spark i baken !! Trenger oppmuntringer om at det NYTTER !!! For jeg VIL jo ...men er så sløv med å komme i gang :oops: Overbevis meg noen ...væææær så snill ...om at man FÅR fastere mage av å ta sittupps - man får vel det vel??? Og det behøver vel ikke å ta så lang tid heller?? Begynner jeg nå - er den fastere om tre uker da??? Den er vel litt fastere i det minste ..litt mindre hengeflesk?? og lårene ..og rumpen ..........sant de blir fastere om jeg bare gidder å trene litt??? jeg vet jo innerst inne jeg bør spise sunt også ...men greier ikke alt på en gang ....... Men vil jo så gjerne stramme opp litt for min kjære .....litt mindre flesk - fastere hud å stryke over ......... Men så tviler jeg liksom på om det hjelper - og så kommer jeg ikke i gang :-? Så gi meg et spark noen og noen oppmuntrende ord - så håper jeg det hjelper
Cita Skrevet 5. august 2003 #2 Skrevet 5. august 2003 Sender masse positive tanker til Virgo. Virgo klarer det hun vil klare !!!!!!
Gjest Zirine Skrevet 5. august 2003 #3 Skrevet 5. august 2003 Bare tull å begynne å trimme vettu. Svett blir du - også så TRØTT. Nei, huff. Se her, så skal du få en iskald øl av meg istedenfor
Gjest Vega Skrevet 5. august 2003 #4 Skrevet 5. august 2003 Stå på, Virgo. :D Alt hjelper - absolutt alt av bevegelse. Det er bare de som pumper jern som påstår at man må legge seg i hardtrening i månedsvis før det blir resultater. Til "hjemmebruk" er ti til tjue minutter daglige øvelser nok. Sett på musikk - tøy og strekk - gjør det som kjennes behagelig til du er kommet i gang og har fått rutine, fått det inn i hverdagen. Ikke press deg med de verste øvelsene i begynnelsen - bare sørg for å være i aktivitet. Gjerne noen situps - det gjør du jo unna på et blunk! Må legge ved disse: "Den beste form for slankegymnastikk er å riste på hodet når maten serveres for annen gang." "En vane er som en kabel. Vi spinner en tråd på den hver dag, og til slutt er den så sterk at vi ikke kan bryte den."
Gjest Vega Skrevet 5. august 2003 #5 Skrevet 5. august 2003 endret - skulle ikke stå her i det hele tatt... :oops:
Gjest Donna Skrevet 5. august 2003 #6 Skrevet 5. august 2003 :D :D Takk jenter !!!! Skal ta situps før jeg legger meg faktisk !! ble så motivert !!! Og Zirine - jeg liiiker ikke øl en gang blæææ hehe
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #8 Skrevet 5. august 2003 Du aner ikke hvor godt en kald pils er etter en hard treningsøkt du Virgo. Men seriøst: all bevegelse hjelper. Det kommer helt an på målene dine om jeg er enig med Vega eller ikke, men om det er for trivselens skyld først og fremst - da er jeg enig. Og med trivselen som pri 1, kommer gjerne motivasjonen listende like etter.
Gjest Vega Skrevet 5. august 2003 #9 Skrevet 5. august 2003 Jeg tror ikke det er noe i veien med målene til Virgo pga at jeg har sniklest i dagboka, og den dama tar sytti situps uten å blunke...
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #10 Skrevet 5. august 2003 Det trenger jo ikke å være "noe i veien" med målene om man er ute etter økt trivsel heller, da. Jeg blir ikke med på at det er greit med 10 minutters trening for å komme skikkelig i form. Derav dette med mål. Men så er vel jeg "en av disse (fjolsa) som pumper jern"...
Fat Sally Lee Skrevet 6. august 2003 #11 Skrevet 6. august 2003 Litt styrketrening hjemme på stuegulvet kan gjøre underverker for en slapp kropp. Bruk samme musikken hver gang du skal ta sit- ups, slik at musikken etter hvert "driver" deg framover. Det gjorde jeg, og nå greier jeg ikke å høre sangen uten å ta sit- ups... Hva med å kjøpe noen manualer? Det er billig, og du kan stramme opp mens du ser på tv!
Petruska Skrevet 6. august 2003 #12 Skrevet 6. august 2003 Alle monner drar Virgo! Det viktigste er at det skal så lite til før du føler deg bedre! Ikke fokuser på de fysiske endringene du ønsker, ta dem heller som en positiv tilleggseffekt når de viser seg! Hvorfor ikke ta en halvtime 3 ganger i uken i stedet for 10-20 minutter om dagen? Tror ikke du kan forvente særlig fremgamg av sistnevnte alternativ... Jeg har forstått det som at du er en ung kvinne i brukbar form så da takler du sikkert 1/2 time om gangen. Og hvis du konsenterer deg om øvelser og aktiviteter du liker forsvinner den halvtimen som en røyk! Masse lykke til!
Gjest Vega Skrevet 6. august 2003 #13 Skrevet 6. august 2003 Mange forskjellige svar her. En halv time tre ganger i uka = 90 minutter. Tjue minutter hver dag (blir lett 20 min. eller mer - tida går fort) = 140 minutter. I tillegg gjør man jo som regel mange andre ting, går turer, går på ski om vinteren, sykler, hagearbeid, går i trapper, løper etter bussen, husarbeid, driver "styrkeløft" i barnehage eller med småbarna sine, rydder, baker brød, plukker bær, måker snø m.m. Man sitter jo ikke bare rett opp og ned foruten de tjue minuttene ... da hjelper det jo ikke. Så spørs det hvilket resultat man vil ha - strekkmuskler på magen eller bare en vanlig liten mage som får lov å bule litt... Og et sted må man begynne. Jeg var i bra form og hold da jeg tok aerobics en gang i uka - og gjorde øvelser hjemme i tillegg, samt at jeg gikk mye og jogget par ganger i uka (ettersom), og svømte av og til. Og så hadde jeg småbarn - det kan være ganske krevende sånn fysisk også...
Gjest Donna Skrevet 6. august 2003 #14 Skrevet 6. august 2003 Tusen takk for motivasjonen alle sammen !!! :D ..dere er greie altså ! ....... skal sannelig ta med meg hunden og gå tur jeg ! ....det skader jo ikke for noen av oss og nå forsvant solen også - hadde tenkt å slenge meg ned ute og sole meg jeg ...*ler* sykler til og fra jobb hver dag - noe som innebærer 15 - 20 minutter daglig trim ......så satser jeg på noen sittups ....og noe for lår og rumpe ......men så hadde det jo ikke skadet å trene armene litt også ---er fint med veltrente armer ..problemet at bare at jeg tør ikke begynne med vekter siden silikonoperasjonen er såpass fersk ennå ........ Jepp .----ut med bikkja :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå