Barskstudent21 Skrevet 6. august 2009 #1 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg er en ung mann i begynnelsen av 20-årene og har et problem dere her på kvinneguiden kanskje kan hjelpe meg med: Det har vært slutt mellom meg og exen en stund nå (6 uker), men jeg er slett ikke klar for et nytt forhold enda. Likevel savner jeg nærheten og sexen, og lurer på om kanskje en såkallt "pulevenn" er noe godt alternativ? Jeg og exen prøvde litt, men det ble unaturlig, siden det var litt følelser igjen, men ikke nok til å være sammen lengre. Vi var sammen i litt over 1 år, og er forsåvidt glad det varte så lenge Hvordan bør jeg isåfall gå frem? Har hatt ei slik ei før, men da var det hun som spurte meg. Føler det ikke er helt naturlig for meg å spørre ei venninne om vi skal begynne å ligge med hverandre... Vil igrunn ikke ha noen av dem som sex-partnere heller. Dette for å ikke ødelegge vennskapet, og er redd for at de skal begynne å få følelser for meg, noe jeg som sagt ikke er klar for enda. Har endel kamerater å spørre om tips, men hadde vært fint å få en kvinnes oppfatning av hvordan jeg bør ta for meg problemet. Spesielt ettersom de har en slags bruk-og-kast mentalitet. Jeg er ikke slik, og syns det er ganske respektløst. Hva fungerer best? Jeg har ikke så mange gode erfaringer med 1-night-stands, da det stort sett ikke er noe bra uansett... mest for spenninga og spillet sin del det Er internett en god måte, eller bør jeg begynne å sjekke opp jenter på byen igjen? Kanskje jeg bare kan lage et nytt emne her på kvinneguiden som er noe slikt: "Noen som er interessert i uforpliktet kos og/eller en søndagskjæreste i Trondheim er det bare å rope ut " Er litt usikker på om jenter i det hele tatt svarer på slike "forespørsler" på internett, eller blir det sett på som creepy og desperat? Jeg er ikke så desperat som jeg kanskje høres ut, men merker at noe mangler når det kommer til både kos og lignende... Må da være mange jenter der ute med samme følelse? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 6. august 2009 #2 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Hvor bor'u hen a??? Edit* I Trondheim, ja. Det ble litt langt vekk. Tror ikke KG er beste måten å treffe pulevenner på. Du må nesten gjøre det du er komfortabel med. Om det er å treffe jenter på nettet eller i virkeligheten. Selv er jeg skeptisk til å bli kjent med folk over nettet. Foretrekker å vite hva jeg får, før jeg kjøper produktet (for å si det på den måten ). Jeg hadde hvertfall ikke gått på en av de vennene jeg hadde fra før av. Blir litt uanturlig å spørre om man skal begynne å pule, sånn ut av det blå. Endret 6. august 2009 av Ethereal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #3 Del Skrevet 6. august 2009 tips: slutt å være en idiot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 6. august 2009 #4 Del Skrevet 6. august 2009 Er jo diverse nettsteder som er ymtet på akkurat dette formålet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskstudent21 Skrevet 6. august 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 6. august 2009 Ethereal: Som jeg trodde er det nok mange som foretrekker å treffe vedkommende i person først, så vet ikke helt om internett er stedet å bruke. Og det med å spørre de venninnene jeg allerede har er uaktuelt uansett Gjest: Takk Setter alltid pris på litt konstruktiv kritikk Hinata: Jeg vet det finnes endel nettsteder hvor man kan komme i kontakt med mennesker for dating osv... Var inne på et par av de for å teste, men ser ut til at man må bli betalende medlem for å kunne skrive til andre. Jeg vet ikke helt om dette er vits å bli, om internett ikke engang er veien å gå. Så, er det noen som har noen tips når det kommer til fremgangsmåte osv? Bør jeg sette igang en aktiv sjekkerunde på byen? Går vel ann å gjøre 1-night-stands om til noe mer fast, men har som sagt ikke så gode erfaringer med 1-n-s. Blir stort sett skuffa så snart spillet er over og man er i mål... Mye mer givende når man er edru rett og slett Tar gjerne imot mer konkrete tips og råd, men også tanker rundt temaet blir satt pris på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 6. august 2009 #6 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg ville begynt å dra på byen igjen jeg Er faktisk en del å hente der (og ja, jeg bor i Trondheim). Eller.. det kommer jo faktisk litt an på hvordan du ser ut, hvor overfladisk det nå enn høres ut. Når du vil ha en pulekompis så er forholdet basert på fysisk tiltrekning, ikke i særlig stor grad på personlighet. Eventuelt så kan du jo spørre kompiser om de har noen venninner du kan bli kjent med, men da må du legge det opp på en sånn måte at det er litt inneforstått hva du vil fra begynnelsen, slik at du ikke havner i "vennefellen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskstudent21 Skrevet 6. august 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg ville begynt å dra på byen igjen jeg Er faktisk en del å hente der (og ja, jeg bor i Trondheim). Eller.. det kommer jo faktisk litt an på hvordan du ser ut, hvor overfladisk det nå enn høres ut. Når du vil ha en pulekompis så er forholdet basert på fysisk tiltrekning, ikke i særlig stor grad på personlighet. Eventuelt så kan du jo spørre kompiser om de har noen venninner du kan bli kjent med, men da må du legge det opp på en sånn måte at det er litt inneforstått hva du vil fra begynnelsen, slik at du ikke havner i "vennefellen". Høres ikke umulig ut... Jeg har noen kilo ekstra, men ser på meg selv som kjekk. Selvtillit og utstråling er det masse av, og tror ikke jeg har stort dårligere "sjangs" på byen enn menn flest. Likevel må jeg innrømme at mine erfaringer med one-night-stands ikke har vært noe særlig bra, og det har sjelden vært noe å bygge på når det kommer til gjentagelse og edru samvær Det andre alternativet med å få nye venninner gjennom bekjente er ikke en dum idé, og jeg er faktisk allerede i gang med dette! Jeg og exen hadde endel felles jentevenner, og nå som det er over er det mindre naturlig for meg å treffe disse. Derfor satte jeg i gang prosessen med å bli kjent med nye jenter gjennom kompiser allerede for 2 uker siden. Jeg tror jeg har all informasjonen jeg trenger nå. Takk for hjelpen alle sammen! Jeg visste jeg kunne stole på Kvinneguiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest_24 Skrevet 6. august 2009 #8 Del Skrevet 6. august 2009 Hmm... Hvorfor i alle daaaaager stresse så jævlig med å finne noen å ha sex med, når du uansett synes one night stands ikke er noe særlig..? For det er jo det det i praksis blir, selv om du skulle treffe en evt jente flere ganger for sex, mener nå jeg... :gjeiper: Har ikke troen på sånt opplegg jeg..., Myyye myyye gøyere å ha sex med en person som du vet liker deg supergodt og eeeelsker å ha sex med deg nettopp fordi han/hun liker deg så godt(sexen er så bra når man føler at ting og tang og følelser er gjengjeldt;) Jeg mener at sånn der venn-kun-for- sex-greia er helt sinnsykt latterlig på mange måter jeg.... Mulig folk nå tror at jeg er en skikkelig prippen jente som ikke blir med på noe som helst i senga, når jeg sier det(en da skal jeg love deg jeg ikke er..), men det får så være. Jeg liker bare ikke å ha sex kun for sexens skyld alene med en delvis ukjent person(ja, for det er jo det det blir da, hvis man ikke vil ha et slikt opplegg med en av sine venninner/kamerater). Det gidder jeg bare ikke, been there done that. Og skjønner ikke helt hvorfor så mange andre synes det er så utrolig kult, og da mener jeg både gutter OG jenter. Og det med å savne nærhet mye? Tro meg, det er temmelig vanlig rett etter et forhold og det verste savnet etter sex går over etter en tid...og så vil du ikke føle det stooore behovet for å bare mååå ha sex like ofte som før. Og så treffer du en ny person etterhvert, som regel når du minst tror det. En person du faktisk kanskje vil ha et forhold med kanskje også, selv om du ikke egentlig tenkte det på forhånd. Og så, ja..så blir det noe på deg da, hehe.. Men jeg antar du tydeligvis har bestemt deg for å finne en fast jente kun for sex? Sånne jenter finner du mye av i Trheim antar jeg, hehe..og egentlig alle andre steder også. Men vil ikke påstå at det er noe å satse på i lengden, da jenter som synes sånt er kult i lengden egentlig ikke er noe særlig å satse på, siden de har som oftest ligget med jævlig mange...så ta dine forhåndsregler og beskytt deg mo SOS, hehe Good luck (jeg er btw fra Trheim ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_24 Skrevet 6. august 2009 #9 Del Skrevet 6. august 2009 Og en ting til... Såklart er det jenter der ute som vil ha kos. Det er bare det at de aller fleste av de ikke gidder å kun nøye seg med sex og thats it liksom, iallfall i lengden. Si KLART ifra med en eneste gang hva du egentlig er ute etter, det er så jævlig teit med mannfolk som ikke sier ifra klart fra starten av! Kjenner en fyr som er sånn som ikke sier ifra til de jentene han hopper til sengs med, og han er snart 27(ikke at aldern har noe å si). Han legger skylden på jentene, de skal liksom skjønne alt. Hvis du er redd for å ikke få deg noe? Vel. Den risken bør du være mann nok til å ta, hvis du skal ha sjanse til at det skal bli noe på deg sånn fast. Ærlig talt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskstudent21 Skrevet 7. august 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 7. august 2009 Hmm... du er inne på ganske mye der. Jeg er som jeg nevnte tidligere ikke så desperat som jeg kanskje høres ut, og jeg kommer til å være klar på hva jeg er ute etter så snart jeg har blitt kjent med ei eventuell jente for kos i ny og ne. Du sier jeg bør vente til jeg treffer ei som jeg kan gå inn i et fast forhold med, og hadde jeg vært eldre hadde dette vært tankegangen min også... Men jeg har tidligere positive erfaringer med denne type venninne, og vi er fremdeles gode venner den dag i dag. Jeg er flink til å være tydelig på følelser og grenser, og dette er vel kanskje noe av det som gjør at jeg har så stor tro på at et forhold av denne typen som kan fungere i et halvår eller noe til jeg er klar for å treffe noen jeg vil ha et seriøst forhold til. Du sier jenter som er med i denne typen forhold er løse ingenting å samle på? Jeg kjenner mange jenter som er i denne typen forhold og vil påstå noe annet. Faktisk vil jeg tro at en sexpartner som man kan stole på, og som man kan ringe når behovet er for stort kan hindre en i å gjøre mye dumt på fylla... Forrige gang jeg hadde ei slik venninne var jeg i omtrent samme situasjon som nå: 2 måneder siden jeg hadde gått ut av et ett år langt forhold, hadde behov som andre folk, men langt ifra klar for å gå inn i noe forhold. Jeg er enig i at sex er mye bedre når det er følelser involvert, men behovet er der selv om jeg følelsesmessig ikke er klar Håper du skjønner litt bedre, og ikke ugle-ser de som er pulevenner i samme grad som før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest_24 Skrevet 7. august 2009 #11 Del Skrevet 7. august 2009 Du sier dette med alderen din..for å prøve å ikke generalisere(veldig vanskelig igrunn), så etter det jeg har sett så er dette en tanke veldig mange gutter, vil påstå(forsiktig):de aller fleste gutter på din alder tenker. Har inntrykk av at endel lar sex-behovet komme først i starten av 20-årene, og driter i om de er sammen med jenta, eller om det er kun for sex(og dette KAN hos enkelte henge i langt oppi 20-årene og inn i 30-årene desverre ). Det er bra du kommer til å være direkte på det du vil, det er best for dere begge. Såklart er det bedre å ringe til denne venninna i fylla enn å ligge med forskjellige personer for hver gang behovet skulle melde seg, det er jeg enig i.. Men jeg kan ikke la være å si at jeg personlig synes lite om det, sånn i lengden.. Det vil på et eller annet tidspunkt bli en eller annen form for tull utav en slik greie. Og det ser man ikke for seg at det kommer til å bli i starten. Kanskje du var heldig med hun forrige, bra for deg. Men i det store og hele, går slike "forhold", eller hva jeg skal karakterisere det som, rett vest på et eller annet tidspunkt. Det er min mening. Jeg liker ikke at alt bare har blitt så jævlig greit å gjøre når det kommer til sex. "Alle" skal liksom ha sex-venner, "alle" skal synes det er en normal ting, "alle" har vært/vil komme til å være utro(det finnes få personer som ikke har vært det, eller som ikke har tenkt på å være det), "alle" skal ha massevis av sex med forskjellige når de er singel. Alt er blitt så forbanna greit innen sex.. synes det har blitt for mye kynisme ute og går, og det er jævlig synd. Det betyr ikke at jeg aldri har lyst på sex. Hallo, jeg har et stort behov jeg også. Men jeg gidder bare ikke ha sex kun for sexens skyld, det være seg med en fast sex-kompis eller ONS. For meg, så gir det meg ikke nok i senga. Fordi jeg fungerer ikke sånn som jeg ser hos det store flertallet både her på KG og i det virkelige liv gjør. Vet ikke om jeg skal si desverre eller heldigvis, tror mitt syn på ting rundt det her muligens blir sett ned på hos det store flertallet. Jeg tror at det er en hel rekke ting,altfor mye som skal fungere for at jeg skal finne på å ta ibruk en sex-kompis igjen, og betviler sterkt på at jeg finner en fyr som oppfyller de krava. Men ja, har tenkt tanken, hadde jo vært særdeles praktisk med en ! Men jeg finner som sagt ikke en som er ideell for meg som sex-kompis. Årsak?: Kresen på egenskaper(alle egenskaper, tenker ikke på ytre) den mann skal ha. Så inntil jeg møter en som jeg kanskje kan bli sammen med, så får jeg nok bare klare meg med masse "selvkos"(som jeg forsåvidt tror er årsaken til at jeg klarer meg uten sex med en annen person over et lengre tidspunkt, hehe). Konklusjon: Jeg skjønner hva du sier. Men jeg har samme syn på pulevenner som før. Poenget er at folk er forskjellige, og fordi jeg ikke liker ditt(og mest sannsynlig de fleste andres syn) syn på pulevenner, selv om jeg virkelig forstår deg, så betyr ikke det at det jeg sier er det som er det rette, eller det du sier er det rette. Folk er forskjellige. Jeg ville bare ytre min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå